Przygotujemy możliwości dla zwiększenia liczby pociągów na kolejowej trasie wiodącej na Mierzeję Helską. Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przygotowanie projektu poprawy przepustowości na linii nr 213 Reda – Hel.
To istotny krok ku modernizacji linii, oczekiwanej przez mieszkańców i turystów dojeżdżających nad Bałtyk koleją.
PLK SA ogłosiły postępowanie przetargowe na przygotowanie dokumentacji przetargowej dla zadania pn. „Poprawa przepustowości na linii kolejowej nr 213 Reda – Władysławowo Port – Hel na odcinku Władysławowo – Hel (budowa mijanek) – prace projektowe”.
Głównym celem zadania jest przygotowanie projektu prac, które umożliwią zwiększenie liczby pociągów na jednotorowej trasie. Realizacja zadania docelowo poprawi dostęp do kolei dla mieszkańców północnych Kaszub i Mierzei Helskiej oraz skomunikowanie z Trójmiastem i resztą kraju, a także stworzy nowe możliwości dojazdu turystów nad Bałtyk.
Dodatkowo skróci się czas podróży pociągiem z Trójmiasta na Mierzeję Helską.
Planujemy m.in. budowę mijanek Hel Bór oraz Chałupy, poszerzenie peronu nr 1 i budowę nowego peronu nr 2 na stacji Władysławowo oraz budowę drugiego toru na odcinku Władysławowo – Władysławowo Port.
We współpracy z samorządem, planowana jest także budowa przejścia podziemnego pod torami na stacji Władysławowo, zapewniającego dojścia na perony oraz łączącego budynek dworca kolejowego po stronie wschodniej z budowanym dworcem PKS po stronie zachodniej.
Dokumentacja projektowa powstanie w latach 2026 – 2028 ze środków własnych PLK SA. Realizacja prac budowlanych zostanie zrealizowana w ramach odrębnego zadania, po zapewnieniu źródeł finansowania.
Projekt dotyczący linii kolejowej nr 213 Reda – Hel wpisuje się w postanowienia podpisanego w 2024 r. listu intencyjnego „Pakt Kolejowy dla Pomorza”, zawartego z Ministerstwem Infrastruktury, Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego oraz PKP SA.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz