"Nie wiem, co Państwo robią między 8:00 a 16:00, ale ja w tym czasie pracuję – i to nie w Gdyni. Nie trzeba nawet wspominać, że w kwestii przyciągania pracodawców Gdynia jest na szarym końcu Trójmiasta." - podkreśla Grzegorz Pogorzelski.
Pogorzelski słusznie zauważa, że jako mieszkaniec płacący podatki staje się "pracodawcą" radnych, w tym radnego Norberta Anisowicza.
"Żeby załatwić jakąkolwiek sprawę w urzędzie, w praktyce muszę wziąć pół dnia wolnego – a to kosztuje. I to wcale niemało.
A więc: płacę za to, że nie ma mnie w pracy, płacę urzędnikowi (który ponoć jest „dla mnie”) za pracę wtedy, gdy nie mogę do niego przyjechać, i płacę radnemu Anisowiczowi za to, żeby chodził i chwalił się, że otworzył coś, co rzekomo jest „dla mnie”. No i płacę też za parkowanie pod urzędem.
Administracja publiczna to jedyne miejsce na świecie, gdzie ten, kto płaci za pracę, nie ma nic do powiedzenia w kwestii tej pracy, a „pracownicy” jeszcze się tym chwalą.
Urzędy powinny być otwarte np. w godzinach 10:00–20:00, a w soboty 8:00–16:00.
Urzędy powinny dostosować się do mieszkańców. Nie na odwrót." - komentuje Pogorzelski.
Sprawa uruchomienia Punktu Obsługi Mieszkańców tak naprawdę zadowoli tylko tych, którzy nie pracują. Ci jednak najmniej spraw mają w Urzędzie.
Natomiast Centrum Obsługi Mieszkańca w Centrum Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego 2 jest czynne od poniedziałku do soboty w godz. 10.00-18.00. I to ma sens. A to co zostało uruchomione na Chwarznie-Wiczlinie raczej wielkiego szału nie zrobi...
* * *
Nowy terenowy punkt na Chwarznie-Wiczlinie jest dostępny dla mieszkańców od piątku, 31 października. Będzie działał we wszystkie dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 16:00.
Od teraz mieszkańcy Chwarzna-Wiczlina i sąsiednich dzielnic nie muszą już udawać się do centrum, aby załatwić najczęstsze z urzędowych spraw. Uruchomiono zapowiadany wcześniej terenowy Punkt Obsługi Mieszkańców, który będzie działał w lokalu przy ul. Tęczowej 37 (osiedle Hossa). Na miejscu będzie pracować łącznie czworo urzędników, którzy pomogą m.in. w założeniu Karty Mieszkańca, zarejestrowaniu pojazdu, wyrobieniu dowodu osobistego czy zameldowaniu.
Należy również przypomnieć, że już w poprzedniej kadencji samorządu deklarowano uruchomienie w kilku dzielnicach takich punktów. Przez jakiś czas funkcjonował w Przystani Śmidowicza 49 na Oksywiu punkt informacyjny Gdyńskiego Centrum Kontaktu.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz