"PKP PLK - Inwestor przebudowy linii 202 podał nowy (obecnie 27 termin) związany ze złożeniem ofert. Obecnie to: 10 czerwca 2025 r. godz.: 10:00. Cóż... czekamy!" - skomentował Jakub Ubych, radny miasta Gdyni.
Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk” planowany był do realizacji w ramach dwóch perspektyw finansowych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ) oraz Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).
Ogłoszenie przetargu na prace na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork planowane było w I połowie 2024 r.
W styczniu br. Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP PLK informował: "Kontynuujemy prace na linii nr 202 między Lęborkiem a Słupskiem. Wartość robót, w tym na stacji Słupsk, to około 1,8 mld zł. To obecnie jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych na Pomorzu. Docelowo, do 2026 r., wybudujemy na trasie drugi tor, co zwiększy przepustowość na linii, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Przebudujemy wszystkie przystanki i stacje, co znacząco poprawi komfort obsługi podróżnych. Powstaną także nowe przystanki, które zwiększą dostęp do kolei w tej części woj. pomorskiego. Pociągi pasażerskie po zakończeniu inwestycji przyśpieszą do 160 km/h. W trakcie postępowania przetargowego są prace dla odcinka Gdynia Chylonia – Lębork. Ten etap zadania planujemy zakończyć w 2029 r."
Dla mieszkańców Gdyni modernizacja linii kolejowej 202 najważniejsza jest w miejscu przeprawy ul. Pucką, łączącą ul. Chylońską z ul. Hutniczą. Wiadukt na torami linii 201 został wybudowany. Jednak to nie te tory do tej pory generowały ogromne korki, a właśnie te na linii 202 i 250 (SKM). Budowa wiaduktu nad linią 201 praktycznie nic nie zmieniła. Korki nadal są, kierowcy nadal denerwują się. A PKP PLK nie przystępuje do prac modernizacyjnych.
Również nowe władze Gdyni nie kwapią się do walki o lepszą komunikację w mieście...
Radny Jakub Ubych monitoruje sprawę, ale to prezydentka Aleksandra Kosiorek winna stanąć po stronie Gdynian i angażując koalicjanta Tadeusza Szemiot z PO rozmawiać z parlamentarzystami i rządem. Przecież PKP PLK podlega pod ministerstwo i to tam powinny zapaść decyzje. A tak mamy co jakiś czas informacje, że zadanie będzie realizowane. I tak od ponad 15 lat...
Chyba, że gdyńska Platforma nie ma żadnego przełożenia na "swoich" kolegów w rządzie i w Sejmie... albo nie potrafi wyartykułować swoich oczekiwań. To po co tacy radni, wiceprezydenci, dyrektorzy, naczelnicy?
Może rzeczywiście należy w referendum odwołać i prezydentkę, i Radę Miasta, by w nowych wyborach wybrać osoby ogarnięte, kompetentne, odpowiedzialne, budujące relacje z mieszkańcami i przede wszystkim skierowane na rozwój miasta i inwestycje?
* * *
Modernizacja nawierzchni linii kolejowej Nr 202 Gdańsk - Stargard Szczeciński
Przypomnijmy, że 2 lipca 2009 r. w siedzibie Oddziału Regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Szczecinie została podpisana umowa „Modernizacja nawierzchni linii kolejowej Nr 202 Gdańsk – Stargard Szczeciński na odcinku Białogard – Cieszyno Łobeskie w km 276,357 - 289,100”.
W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali: Józef Matuszczak - Naczelny Dyrektor PKP PLK S.A. Oddziału Regionalnego w Szczecinie i Helena Judkowiak - Gospodarek - Zastępca Naczelnego Dyrektora ds. Ekonomiczno-Finansowych, Ze strony wykonawcy umowę podpisali: Mirosław Okniański, pełnomocnik Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen Koszt prac prowadzonych w okresie od 14 września 2009 r. do 30 listopada 2009 r. wyniesie: 22 464 766,00 PLN brutto Źródła finansowania zadania inwestycyjnego: - 90 % Fundusz Kolejowy- 10 % środki własne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Na długości 12,8 km zostanie wykonana kompleksowa wymiana nawierzchni wraz ze wzmocnieniem skarp i nasypów, odnowione zostaną rowy odwadniające, zmodernizowane rozjazdy oraz przejazdy kolejowe a także wymienione sygnalizatory drogowe. Dzięki poniesionym nakładom zwiększymy rozkładową prędkość do 120 km/h, poprawimy bezpieczeństwo, zmniejszymy koszty utrzymania infrastruktury oraz będziemy mogli przedstawić bardziej atrakcyjną ofertę dla przewozów pasażerskich i towarowych.
0 0
20 lat zaniedbań i braku pracy organicznej ze strony Samorządności, która ograniczała się do administracji powierzonym terenem z pozycji wygodnego fotela. Tak, budowa relacji i sojuszów nie jest łatwą sprawą, ale tego się wymaga od przedstawicieli. Sąsiad nie jest przyjazny, forum wojewódzkie również nie chciało hołdów składać, ale to taka jest praca...
A może należy uczyć się od górali, którym cały kraj od lat i niezależnie od rządzącej ekipy buduje "zakopiankę"? Szydzono z Horały, ale nie da się ukryć, że ze wszystkich pomorskich oficjeli, jedynie on podjął się trudu przypominania o tej sprawie po (nie)sławnym uwaleniu OPAT przez premiera Tuska w 2014 roku, tuż przed jego rejteradą na europejskie salony...
Problemy komunikacyjne Gdyni pojawiają się jedynie w kontekście wyborczych obietnic kolejnych pomorskich "wybrańców". Gdzie jest pobrzękujący szabelką senator Rybicki, gdzie jest gdyński poseł Aziewicz, który na poselskiej posłudze do emerytury dotrwał.
A tu są nawoływania do odwołania świeżo upieczonego prezydenta, który ledwie ogarnia magistrackie bezhołowie...
Może trochę więcej przyzwoitości??!
0 0
i czekać aż ktoś to zrobi...
Albo wzorem Rumi i Wejherowa tak ustalić priorytety, aby miasto było w stanie swoje potrzeby zrealizować. Można narzekać, że nic w okolicy Puckiej nic się nie dzieje, że nie ma środków. Ale jednocześnie miasto wydało 100Mpln na park(ing) centralny.
Analog tunelu na Puckiej kosztował Rumię połowę tej kwoty.
Biorąc pod uwagę podnoszące się głosy na temat wpływu zwiększonej przepustowości na funkcjonowanie dzielnicy Chylonia, można to interpretować tak, że miasto nie chce tych zmian w komunikacji. Bo one ujawnia następne potrzeby...
Więc skoro tak przyjemnie spędza się czas, kontemplując z okien gabinetów uroki park(ing)u centralnego, to po co szukać sobie kłopotów. Lepiej nic nie zmieniać...
Niech to inni zrobią!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu dziendobrypomorze.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz