Zamknij

CBA w gdyńskim ratuszu! Bada budowę węzła Karwiny i zamianę działek przy InfoBoxie

15:19, 04.07.2024 Mariusz Sieraczkiewicz/wizualizacja Transprojekt Gdańsk/google.maps Aktualizacja: 15:34, 04.07.2024
Skomentuj

„Działania CBA na terenie Urzędu Miasta Gdyni są objęte tajemnicą śledztwa. Mogę jedynie potwierdzić, że postępowania toczą się w dwóch sprawach: zadania "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku PKM - Gdynia Karwiny" oraz zamiany dwóch działek miejskich na dwie działki stanowiące własność prywatną, położone u zbiegu ulic 10 Lutego i Świętojańskiej.”

- informuje Aleksandra Kosiorek, prezydent miasta Gdyni.

Obie sprawy mocno wzbudziły wiele wątpliwości. Padały podejrzenia o nietransparentne działania władzy.

I tak pierwsze trupy wypadają z szafy...

[ZT]63107[/ZT]

[ZT]62843[/ZT]

W przypadku rzekomej budowy węzła Karwiny z pierwotnych założeń tak naprawdę nic nie zostało. Teraz mamy do czynienia z jakimiś „kadłubkami” nawet nie przypominającymi planów.

Na dodatek, w ramach niby budowy węzła wykonywano jakieś inne odrębne inwestycje, często leżące nawet poza Karwinami.

[ZT]60968[/ZT]

[ZT]63792[/ZT]

Arogancja poprzedniej władzy przekroczyła wszelkie możliwe granice wykonując „fikołki” projektowe, by w mawiać Gdynianom, że to dla ich dobra. Jak jest w rzeczywistości wystarczy „posłuchać ulicy”. Zdanie mieszkańców nawet nie stoi obok tymczasowej akceptacji.

[ZT]62058[/ZT]

[ZT]55831[/ZT]

Największym kuriozum całego przedsięwzięcia jest to, że budowa węzła Karwiny miała być po to, by PKP PLK mogło położyć trzeci tor na kolejowej linii 201 Port Gdynia – Maksymilianowo k/Bydgoszczu. Tym samym umożliwić kolejowy ruch towarowy.

Tak się jednak nie stało i ma to swoje konsekwencje, choćby brak elektryfikacji odcinków Gdynia Główna – Gdańsk Rębiechowo, Gdynia Główna – Kartuzy, Gdynia Główna – Kościerzyna, co do momentu zakupu składów hybrydowych przez Urząd Marszałkowski wykluczało Gdynię z ruchu pasażerskiego prowadzonego pociągami elektrycznymi.

[ZT]52581[/ZT]

[ZT]51289[/ZT]

Za to wszystko odpowiedzialność ponosi Wojciech Szczurek i jego administracja.

Wieża do rozbiórki, sąd konkursowy znany przed powołaniem

[ZT]42790[/ZT]

Drugą sprawą badaną przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego jest słynna zamiana działek przy Info Boxie przy skrzyżowaniu ulic Świętojańskiej i 10 Lutego, czyli w centralnym punkcie miasta.

Sama zamiana i konkurs na wizualizację nowego budynku (którego nadal nie ma i nie zanosi się, by szybko miał być wybudowany) od samego początku były bardzo dziwne i tajemnicze.

[ZT]42783[/ZT]

Warto przypomnieć, że z ogłoszeniem konkursu było coś nie tak, gdyż AB Inwestor podał skład sądu konkursowego z zasiadającymi w nim urzędnikami ratusza (Marek Stępa i Renata Stelmach) na kilka dni przed oficjalnym powołaniem ich przez prezydenta Wojciecha Szczurka. Wywołało to wtedy gorącą dyskusję o kompetencje włodarza Gdyni. Padały zarzuty o ustalenia "pod stołem" i brak transparentności w relacjach władz Gdyni z deweloperami.

Jedno jest pewne – zniszczona została wieża widokowa, która stała się symbolem Gdyni i była chętnie odwiedzana przez mieszkańców i turystów.

[ZT]40666[/ZT]

Biorąc pod uwagę wielowątkowość obu spraw, CBA może mieć wiele do roboty. Musi przestudiować setki, jak nie tysiące dokumentów i przesłuchać setki potencjalnych świadków.

[ZT]39339[/ZT]

Nie czas jeszcze na wyrokowanie i wnioski, ale jedno jest pewne – monopol tajemnicy poprzedniej ekipy został złamany.

 

 

(Mariusz Sieraczkiewicz/wizualizacja Transprojekt Gdańsk/google.maps)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

uffuff

0 0

Nareszcie! 19:27, 04.07.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%