Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij

Tunel zwany wiaduktem, czyli linia kolejowa 202 (Gdynia Chylonia – Wejherowo – Lębork) do remontu. Tylko kiedy?

Mariusz Sieraczkiewicz/foto google.maps 06:36, 02.06.2023 Aktualizacja: 22:47, 20.10.2025
1

Władze Gdyni ogłosiły właśnie, że po kilkudziesięciu latach deklarowania wreszcie ruszyła budowa wiaduktu nad torami na Puckiej.

Oczywiście chodzi o linię kolejową 201, czyli nie tę po której poruszają się pociągi pasażerskie i kolejki SKM.

Budowa wiaduktu jest koniecznością i wspólną inicjatywą PKP PLK i Portu Gdynia, gdyż rozwój portu generuje coraz większy ruch pociągów i gdyby nie było wiaduktu całkowicie zablokowałoby ulicę Pucką.

Jednak najbardziej sen z powiek kierowcom spędza stanie na przejeździe na linii kolejowej 202. Tutaj będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

- Chciałbym zwrócić uwagę mieszkańców Gdyni na pewien fakt. Od 25 lat ekipa Samorządności Wojciecha Szczurka obiecuje budowę tunelu bądź wiaduktu na ul. Puckiej. Tylko raz, w ub roku podczas wystąpienia na sesji Rady Miasta, prezydentowi Szczurkowi wyrwało się, że jeśli chodzi o budowę wiaduktu lub tunelu to pytania należy kierować do PKP PLK, które zarządza tym terenem. Od około roku wiemy też, że gmina Gdynia zawarła w 2017 roku porozumienie w tej sprawie z PKP i milczy w tej sprawie! Natomiast bardzo chętnie przedstawiciele Samorządności piszą i mówią o budowie wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu w ciągu ulicy Puckiej. Czyli o inwestycji którą w 75% finansuje PKP PLK. Gmina ma jedynie przebudować krótkie odcinki drogi dojazdowej do wiaduktu. Wszyscy czekają na bezkolizyjne rozwiązanie przejazdu przez tory pomiędzy ulicami Chylońską, a Hutniczą, a w tym temacie Gdynia nie ma inicjatywy. Mieszkańcom pozostaje cierpliwie czekać, aż PKP znajdzie środki na budowę wiaduktu kolejowego nad jezdnią ul. Puckiej. Może zmiana władzy w Gdyni wpłynie na poprawę relacji na linii PKP PLK - gmina Gdynia i przyspieszy to podjęcie prac nad projektem i budową. Bardzo na to liczę – mówi Sławomir Januszewski z Bryzy.

Zapytaliśmy PKP PLK licząc na miarodajne informacje. Okazuje się, że przygotowania trwają. Dziwne, że o sprawie nie informuje gdyński ratusz. A w końcu jest się czym chwalić.

- Ogłoszenie przetargu na modernizację odcinka linii Gdynia Chylonia – Wejherowo – Lębork, w tym budowę wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Puckiej, planowane jest w II połowie br. Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania zwiększy bezpieczeństwo ruchu pociągów oraz samochodów, a także usprawni komunikację w tej części miasta. Zadanie zostanie zrealizowane w ramach inwestycji „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” po zapewnieniu środków finansowych pochodzących z perspektywy UE na lata 2021 – 2027. Zgodnie z porozumieniem zawartym z Miastem Gdynia w dniu 18 grudnia 2017 r., inwestycja w części kolejowej zostanie sfinansowana przez PLK S.A., a w części drogowej przez Miasto Gdynia – informuje Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

I to jest właśnie najbardziej oczekiwana inwestycja w Gdyni!

Od ponad 25 lat gdynianie tylko słyszą o konieczności ułatwienia komunikacji z północnymi dzielnicami. Ulica Pucka i pokonanie torów linii 201, 202 i 250 to największe utrapienie kierowców.

Część mieszkańców przestała już władzy miasta wierzyć, że to kiedykolwiek nastąpi. Dopiero jak działania podjęły koleje można liczyć na to, że wreszcie inwestycja zostanie zrealizowana. Pozostaje jeszcze kwestia pieniędzy na realizację. A to już problem rządu po wyborach...

* * *

Trwa remont i przebudowa linii 201 Port Gdynia - Bydgoszcz

Od marca 2022 roku ruch na stacji Gdynia Chylonia odbywa się po częściowo zmodernizowanym układzie torowym w tym po nowych torach LK nr 201.

Natomiast trasy pociągów towarowych zależne są od rozkładu jazdy, o jaki wystąpi przewoźnik.

 

(Mariusz Sieraczkiewicz/foto google.maps)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (1)

najbardziej oczekiwanajbardziej oczekiwa

3 0

...inwestycja to przedłużenie obwodnicy na drugą stronę torów.
Plany tego przedsięwzięcia są od samego powstania obwodnicy. Jednak obecnie zakres tego przedsięwzięcia systematycznie jest okrawany. A to zniknął węzeł Hutnicza, a to słyszymy o sprzedaży ziemi w bezpośrednim sąsiedztwie "rezerwy". Wiadukt. który podobno jest budowany też jest w kolizji z tym przedsięwzięciem... Bo jak się miną?
To nie jedyne potrzeby miasta i portu związane z trgo typu budowlami. Skoro PKP przewiduje intensyfikację przewozów, na pewno dotkliwie się to odbije na Hutniczej i jej kolizyjnym skrzyżowaniu. Na pewno potrzebne są przebudowy wiaduktów na Wiśniewskiego a rozbudowa portu nie obędzie się bez usprawnienia komunikacji w okolicach Węglowej i Chrzanowskiego...

Przy tym wszystkim skrzyżowanie Puckiej z linią 202 to mała *%#)!& Którą Rumia zbudowała za koszt niższy niż magistrackie fanaberie w postaci park(ingu) centralnego. Tak się gdyńska szlachta bawi... Skrzyzowanie z linią 202, jakkolwiek przydatne, nie rozwiązuje problemów komunikacji z północą, bo:
- natychmiast zacznie się zatykać pod zwiększonym naporem kierowców.
- nie rozwiązuje problemu i ma niewielki po temu potencjał, bo wprowadza ruch w środek gęsto zabudowanej dzielnicy. Korki na Chylońskiej są codziennością...

20:31, 04.06.2023
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%