Jak informuje Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, zmiany w tymczasowej organizacji ruchu obejmą ulice Chwaszczyńską i Wielkopolską na odcinku od ul. Gryfa Pomorskiego do ul. Nowodworcowej w kierunku centrum i będą polegały na udostępnieniu dla samochodów dwóch pasów ruchu oraz otwarciu skrzyżowania ulic Źródło Marii i Chwaszczyńskiej.
We wtorek planowane jest wprowadzenie zmian w tymczasowej organizacji ruchu w ciągu ulic Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej w Gdyni.
"Dodatkowo wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu Wielkopolska - Nowodworcowa - Buraczana, polegająca na zamknięciu lewoskrętu z ul. Wielkopolskiej w ul. Buraczaną. Wjazd z tego kierunku w ul. Buraczaną odbywać się będzie za pomocą nawrotki na skrzyżowaniu z ul. Sopocką" - informuje Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni.
Tymczasowa organizacja ruchu ma obowiązywać przez ok. 1,5 miesiąca i związana jest z wykonywaniem robót drogowych w ramach utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku PKM - Gdynia Karwiny. (PAP)
O Węźle Karwiny napisano już bardzo dużo. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku radny Marcin Bełbot zapytał o sposób rozwiązania buspasów na wiaduktach nad kolejową linią 201.
Uzyskał odpowiedź, że buspasy na wiaduktach nie będą wykonywane.
Wynika z tego, że na razie gdynianie mogą zapomnieć o odkorkowaniu Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Co z tego, że powstaną buspasy, skoro nadal będzie funkcjonować nieprzebudowane wąskie gardło skrzyżowania Wielkopolska – Strzelecka – Sopocka, którego rozwiązania komunikacyjne od lat generują powstawanie kilometrowych korków w tej części miasta.
Potwierdza to wiceprezydent Marek Łucyk, który na pytanie radnego Bełbota: „Jakie rozwiązanie ruchu drogowego i infrastruktury drogowej przewiduje się na skrzyżowaniu z ul. Sopocką oraz Strzelców?” odpowiada krótko, ale bardzo treściwie.
„Z zakresu zadania została wyłączona przebudowa skrzyżowania Wielkopolska – Strzelców - Sopocka, zatem układ drogowy pozostanie niezmieniony.”
Miasto wymyśla przeróżne inwestycje, a o przebudowie wiaduktu, budowie trzecie (a nawet czwartego) toru ani słychu ani widu.
I tak rozrasta się Węzeł Karwiny sięgając już na Dąbrowę i Wiczlino, a jak widać na naszym zdjęciu - są tacy, którzy dostrzegli ruch w tej kwestii w Zakopanem.
Pisaliśmy o tym tu:
autor: Dariusz Sokolnik
dsok/ akub/
ps/fot. Gdynia.pl
1 0
zapraszam włodarzy miasta na wycieczkę na Karwiny w godzinach szczytu. A najlepiej na całodniowe przecieranie tych szlaków
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu dziendobrypomorze.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz