Grzegorz Pogorzelski zwrócił się z wnioskiem do Urzędu Miasta Gdyni o udostępnienie informacji publicznej dotyczącej działań Miasta Gdyni w sprawie planowanej modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 201 na odcinku Gdynia Główna – Gdańsk Osowa.
Pogorzelski poprosił o informacje:
1. Czy Urząd Miasta Gdyni prowadził rozmowy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotyczące budowy ekranów dźwiękochłonnych lub innych rozwiązań ograniczających hałas w związku z modernizacją linii 201?
2. Jeżeli tak – proszę o wskazanie:
3. Czy planowane są dalsze działania Miasta w tym zakresie (np. stanowiska, konsultacje, negocjacje z PKP PLK)?
4. Jakie działania podjął lub planuje podjąć Urząd Miasta Gdyni, aby zapewnić mieszkańcom ochronę przed hałasem wynikającym ze wzmożonego ruchu kolejowego na linii 201?
Modernizacja linii kolejowe 201 już trwa w sąsiedniej gminie Żukowo. Równie prowadzone są prace w powiecie kościerski, a PLK przygotowuje się do rozpoczęcia robót na terenie województwa kujawsko-pomorskiego na dwóch odcinkach - z Kościerzyny do Wierzchucina i z Wierzchucina do Maksymilianowa.
O Gdyni owszem wspomina się, ale na razie są to przymiarki do przetargów, które mają wyłonić wykonawców. Nadal nie wiadomo co z węzłem Karwiny i trzecim torem, co najmniej do Gdańska Osowy.
Tym bardziej kwestia ekranów akustycznych jest na razie w jakimś wirtualnym świecie. Nie mniej jednak władze Gdyni mając świadomość realizacji zadania również w granicach miasta, powinny już teraz podjąć działania z myślą o mieszkańcach.
Do tego dochodzi jeszcze kwestia modernizacji linii kolejowej 202 Gdynia Chylonia - Lębork.
Zaczynając od tunelu, który ma powstać od ul. Chylońskiej przy wjeździe w ul. Pucką, aż do do przystanku osobowego Gdynia Cisowa PLK planuje 800 metrów ekranów dźwiękochłonnych.
Dodatkowo marszałek województwa pomorskiego zobowiązał PLK do montażu ekranów na odcinkach przy: ul. Jesionowej, Klonowej i Świerkowej w Orłowie, Olimpijskiej, Śląskiej i Zwycięstwa.
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej dotyczącej działań Miasta Gdyni w sprawie planowanej modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 201 na odcinku Gdynia Główna — Gdańsk Osowa, Paweł Filar - Naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni poinformował, że "Analiza akustyczna wykonywana jest na etapie przygotowania realizacji inwestycji, w ramach postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Decyzję tę weryfikuje i zatwierdza Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku."
Dodał, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jako inwestor przedmiotowego zadania, uzyskały taką decyzję w roku 2020 i na jej podstawie opracowały dokumentację projektową.
Filar wskazał również, że Wydziały Urzędu Miasta Gdyni nie opiniują dokumentacji projektowej w zakresie, o który wnioskuje Wnioskodawca.
I tak znów mamy do czynienia z brakiem działań prezydentki Aleksandry Kosiorek w interesie mieszkańców. Naczelnik Filar nie napisał czy zlecała ona jakiekolwiek badania albo czy kierowała jakiekolwiek pisma do PLK w sprawie ekranów akustycznych wzdłuż linii kolejowej 201.
Również współrządzący miastem przedstawiciele Koalicji Obywatelskiej z Tadeuszem Szemiotem na czelne nie chwalą się czy cokolwiek zrobili w sprawie ograniczenia hałasu na tej trasie kolejowej. A w kampanii wyborczej organizowali specjalną konferencję prasową na peronie przystanku osobowego Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana. Czyżby zatem wtedy była to zwykła kiełbasa wyborcza?
I tak, bo o tym nie wspomniał Naczelnik Filar, prezydentka Kosiorek nie podjęła tematu... Co będzie jak mieszkańcy zaczną protestować? Może wiertarka albo błękitna pelerynka pomogą?
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz