Od soboty, 22 listopada nastąpi zmiana organizacji ruchu w obrębie budowy Obwodnicy Witomina. Ulica Kielecka stanie się jednokierunkową w kierunku Witomina. Ponadto w kierunku centrum pasażerowie transportu zbiorowego pojadą ulicami Witomińską i Małokacką, a kierowcy ulicą Małokacką. Zmiany obejmą także rowerzystów, motocyklistów i kierowców samochodów elektrycznych, utrudnienia potrwają do końca kwietnia 2026 r.
- Konieczność wdrożenia tymczasowej organizacji ruchu i utrzymania jej przez sześć miesięcy wynika głównie z konieczności wykonania robót budowlanych związanych z budową skrzyżowania ulicy Kieleckiej i obwodnicy Witomina. Skrzyżowanie to będzie dużo wyżej niż dzisiejsza ulica. Aby je zbudować, musimy całkowicie zamknąć obecną jezdnię. Pozostała przy lesie przestrzeń umożliwia nam jednak ułożenie tymczasowej jezdni w jednym kierunku – mówi Tomasz Gałązka, dyrektor zarządzający ds. inwestycji. - Przy tak dużej inwestycji ograniczenia ruchu są nieuniknione. Staramy się je minimalizować i stworzyć optymalne warianty objazdów z dzielnic zachodnich Gdyni do centrum miasta.
Swoje zdanie w temacie zmian w organizacji ruchu drogowego wyraził gdyński radny Jakub Ubych:
"Odpowiedzialność to nie tylko podejmowanie decyzji, ale przewidywanie ich skutków. Istotne ryzyko, które widzę na początku 2026 roku..."
[ZT]77957[/ZT]
Na ul. Kieleckiej wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy w kierunku do Witomina. Objazd z Witomina do centrum i Cmentarza Witomińskiego poprowadzony zostanie ulicami: Małokacką, Łużycką, Sportową, Górskiego, Drogą Gdyńską. Zalecany objazd dla rowerzystów do Witomina - ul. Bydgoską i ul. Witomińską, do centrum – ul. Małokacką.
%20(1).jpg)
Ulica Kielecka (mat. ZDiZ Gdynia, fot. Marcin Mielewski)
Na ul. Witomińskiej, pomiędzy ul. Bursztynową a Cmentarzem Witomińskim w kierunku do centrum, dopuszczony zostanie ruch wyłącznie pojazdów: rowerów, BUS, TAXI, GTOzN, Służb Ratunkowych, Nadzoru Ruchu ZKM, EV, H2, motocykli i motorowerów.
Ruch ulicą Witomińską w kierunku do Witomina pozostanie ogólnodostępny.
%20(1).jpg)
Skrzyżowanie ulic Witomińskiej/Małokackiej (mat. ZDiZ, fot. Marcin Mielewski)
W przypadku znacznego pogorszenia warunków drogowych opracowaliśmy wersję organizacji ruchu, która pozwoli udrożnić przepustowość do Śródmieścia. Jesteśmy przygotowani na wariant wprowadzający na ul. Małokackiej przekrój 2+1, czyli dwa pasy ruchu w kierunku do centrum, jeden pas ruchu do Witomina zamiast istniejącego buspasa – podsumowuje Rafał Studziński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji UM Gdyni.
Linie, które z Witomina w kierunku centrum korzystają z ul. Kieleckiej (z wyjątkiem linii W, o której mowa dalej), tj. 140, 147, 150, 160, N20 i 760, skierowane zostaną na ul. Witomińską. Obowiązują dla nich wszystkie przystanki przy ul. Witomińskiej i przystanek Węzeł Franciszki Cegielskiej 04 przy ul. Śląskiej przed skrzyżowaniem z ul. Kielecką (zamiast przystanku przy ul. Kieleckiej).
Zmieniona zostaje trasa linii 121 w kierunku do Szpitala w Redłowie. Od ul. Chwarznieńskiej prowadzić będzie ona ulicami: Rolniczą, Witomińską, Śląską, Górskiego, Sportową, Łużycką i od ul. Stryjskiej już bez zmian. W kierunku powrotnym, do Chwarzna Sokółki, trasa linii 121 nie zmienia się.
Następuje wydłużenie zakresu czasowego funkcjonowania linii 121, która staje się linią całodzienną i całotygodniową, z kursami w obecnych godzinach funkcjonowania linii W.
Linia W w obu kierunkach ruchu wycofana zostaje z odcinka trasy przez Witomino – autobusy tej linii od ul. Władysława IV pojadą al. Zwycięstwa oraz ulicami Redłowską i Legionów.
Zmieniona zostaje trasa linii 192 w kierunku do Płyty Redłowskiej. Od ul. Wielkokackiej prowadzić będzie ona ulicami: Rolniczą, Witomińską, Śląską, Górskiego, Sportową, Łużycką i od ul. Stryjskiej już bez zmian. W kierunku powrotnym, do Witomina Leśniczówki, trasa linii 192 nie zmienia się.
Zawieszone zostaje obowiązywanie przystanku Stadion Miejski 03, ponieważ korzystające z nich autobusy pojadą innymi trasami.
Przystanki: Witomino Centrum 03 przy ul. Małokackiej (dla kierunku w dół) oraz Stadion Miejski 01, będą obsługiwane tylko autobusami linii 203 – wyłącznie w niedziele.
W początkowym okresie zmian w organizacji ruchu zaplanowanych zostało kilkanaście dodatkowych rezerw autobusowych, rozlokowanych w pobliżu miejsc ze zmianą organizacji ruchu, które w miarę potrzeb będą włączane regulacyjnie na różne linie w celu zniwelowania skutków opóźnień.
Zmiany w rozkładach jazdy dostępne będą na stronie www.zkm.pl.
W tym czasie wykonawca będzie realizował przede wszystkim niwelowanie wysokości w przestrzeni budowy Obwodnicy Witomina. W miejscu włączenia (skrzyżowania) projektowanej Obwodnicy Witomina z ul. Kielecką niweleta, czyli linia łącząca punkty wysokościowe istniejącej jezdni, zmienia się o kilka metrów. Z uwagi na niweletę obwodnicy całe skrzyżowanie zostanie wyniesione w stosunku do istniejącej dziś ul. Kieleckiej. Projektowana obwodnica Witomina przebiega przez teren znacznie zróżnicowany wysokościowo. Co więcej, z uwagi na konieczność m.in. poprowadzenia drogi projektowanej obwodnicy nad istniejącą jezdnią ul. Witomińskiej nowa obwodnica jest znacznie „wyżej" niż istniejąca ul. Kielecka. W konsekwencji przebudowy wymagają wszystkie istniejące sieci uzbrojenia terenu, w tym odwodnienie układu drogowego.
Kolejność wykonania robót, jak również wzajemne zależności między poszczególnymi asortymentami robót, biorąc również warunki atmosferyczne, w jakich będzie realizowana przebudowa skrzyżowania, składają się na okres utrzymania tymczasowej organizacji ruchu opisanym kształcie.Wykonawca opracował dokładny harmonogram, który pozwoli śledzić postęp robót i łagodzić ewentualne zagrożenia.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz