Do wielu wpadek i porażek władz Chojnic należy doliczyć nie działające latarnie na części ul. Mickiewicza. Jakby nie było ulicy znajdującej się w centrum miasta...
Sprawa braku oświetlenia dotarła również do Angeliki Sobkowiak, która na swoim profilu napisała:
„Od kilku tygodni mieszkańcy ulicy Mickiewicza w Chojnicach zmagają się z poważnym problemem – brak oświetlenia ulicznego sprawia, że po zmroku panują tam „egipskie ciemności”.
Zaniepokojeni chojniczanie zmuszeni są wracać do domów z latarkami, a niektórzy obawiają się o bezpieczeństwo swoje i swoich dzieci.
Ciekawe, czy ktoś z ratusza zauważył już ten problem?”
Brak oświetlenia zauważył na pewno znany watchdog Michał Gruchała z Chojnickiego Dialogu, który postanowił sprawdzić dlaczego u źródeł i skierować odpowiednie pytania.
„Mnie już nic nie zdziwi! Radary, lektyki, zalewane ulice czy odrzucenie wniosku o wpisanie do programu współpracy z NGO praw kobiet to tylko mały wycinek tego, co dzieje się w naszym mieście. Sytuacja mieszkańców części ul. Mickiewicza pokazuje jak jesteśmy w tyle. Chciałoby się porównać do wieków ciemnych średniowiecza, ale nie wiem czy nie obrażę średniowiecza..." - podkreśla Michał Gruchała.

* * *
Brak działających lamp ulicznych przy Mickiewicza to ogromne zagrożenie i dla pieszych i dla kierowców.
Na dodatek znów mamy do czynienia z nierealizowaniem postanowień ustawy o samorządzie gminnym, która a artykule 7. Zadania własne gminy – mówi, że wśród nich znajdują się te, które dotyczą gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego oraz lokalnego transportu zbiorowego.
Zapisy dotyczące oświetlenia drogowego znajdują się m.in. w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych.
§ 37. Droga dla pieszych w tunelu lub w innych miejscach istotnych ze względu na bezpieczeństwo ruchu, przejście dla pieszych oraz urządzenia alternatywne powinny być oświetlone.
§ 46. Droga dla rowerów lub droga dla pieszych i rowerów w tunelu lub w innych miejscach istotnych ze względu na bezpieczeństwo ruchu oraz przejazd dla rowerów powinny być oświetlone.
§ 86. 1. Urządzenia do oświetlenia projektuje się w każdym miejscu, które ze względu bezpieczeństwa ruchu lub bezpieczeństwa publicznego wymaga oświetlenia.
2. Między oświetlonym a nieoświetlonym odcinkiem drogi projektuje się strefę przejściową o zmieniającym się natężeniu światła.
3. Natężenie i kierunek światła nie powinny oślepiać użytkowników drogi.
* * *
Na chwilę obecną część ul. Mickiewicza tych warunków w żaden sposób nie spełnia...
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu dziendobrypomorze.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz