– Warto było przez kilka ostatnich lat monitorować sprawę i zgłaszać potrzebę modernizacji peronów oraz tuneli na dworcu PKP Chojnice i elektryfikacji linii kolejowych przechodzących przez nasze miasto. PKL SA już oficjalnie informuje, że projekt „Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew – Czersk” jest na etapie pozyskiwania decyzji administracyjnych. Znaczy to, że jesteśmy już coraz bliżej elektryfikacji trasy z Tczewa do Chojnic i być może dalej do Piły – podkreśla Michał Gruchała z Chojnickiego Dialogu.
Na pytanie - czy planowany jest kompleksowy remont tuneli i peronów na dworcu PKP w Chojnicach? - w imieniu PLK odpowiedział Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego.
– Planujemy kompleksową modernizację stacji Chojnice – układu torowego, peronów oraz przejścia podziemnego – brzmi odpowiedź PLK SA.
Na razie jednak nie wiadomo, kiedy dojdzie do zapowiadanej modernizacji.
Wiadomo natomiast, że przygotowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 203 między Tczewem a Chojnicami podzielone jest na dwa opracowania. Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew – Czersk” jest na etapie pozyskiwania decyzji administracyjnych, natomiast opracowanie dokumentacji dla odcinka Czersk – Wierzchowo Człuchowskie będzie możliwe po zabezpieczeniu środków finansowych, a następnie wyłonieniu wykonawcy.
Realizacja prac budowlanych na linii nr 203 jest uzależniona od pozyskania środków finansowych.
– Smutne jest to, że według słów PLK SA ani władze Chojnic, ani Powiatu Chojnickiego do tej pory nie interweniowały w sprawie fatalnego stanu tuneli i peronów – dodaje Gruchała.
– Na dzień dzisiejszy nie otrzymaliśmy żadnych pytań dotyczących remontu peronów i przejścia podziemnego na stacji ze strony władz miasta i powiatu – potwierdza Przemysław Zieliński z PLK SA.
* * *
Prace na linii kolejowej nr 203 nie są częścią „Paktu kolejowego dla Pomorza.”
Naprawy infrastruktury na stacji wykonywane są w ramach bieżących prac utrzymaniowych, w zależności od dostępnych środków finansowych.
– Nie rozwiązanym problemem nadal pozostaje kwestia elektryfikacji linii 210 Chojnice – Szczecinek przez Człuchów, Czarne oraz linii 208 Chojnice – Laskowice Pomorskie przez Tucholę, Wierzchucin. Mam nadzieję, że doczekam również czasów, kiedy po torach tych linii również pojadą składy elektryczne – uzupełnia Michał Gruchała.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu dziendobrypomorze.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz