Zamknij

Zmiana organizacji ruchu w Chwaszczynie od 2 września 2025 r.

Mariusz Sieraczkiewicz za: zukowo.pl/metropolitalna-zadanie1.pl 19:33, 27.08.2025 Aktualizacja: 19:40, 27.08.2025
Skomentuj

Urząd Gminy w Żukowie informuje, że w związku z trwającymi pracami przy budowie Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta od wtorku, 2 września 2025 r., przestaje obowiązywać objazd przez ul. Polną w Chwaszczynie dla ruchu samochodowego relacji Chwaszczyno – Gdynia.

Od tego dnia ruch tranzytowy do Gdyni będzie kierowany docelową trasą przez skrzyżowanie ulic Synaka i Gdyńskiej w Chwaszczynie.

Zmiana obejmuje również komunikację zbiorową – autobusy będą kursować z wykorzystaniem skrzyżowania Synaka / Gdyńska.

Prosimy mieszkańców o zwrócenie uwagi na nową organizację ruchu i dostosowanie się do obowiązujących oznakowań. 

Zmiana ma charakter docelowy i wiąże się z kolejnym etapem realizacji inwestycji drogowej OMT.

* * *

Przypomnijmy, że celem budowy OMT jest połączenie Obwodnicy Południowej Gdańska i realizowanej Trasy Kaszubskiej drogą o parametrach drogi ekspresowej stanowiącą Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej. Połączenie to stworzy zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta, która to z uwagi na dynamiczny rozwój przestrzenny i gospodarczy aglomeracji trójmiejskiej, a co za tym idzie nieustający wzrost wskaźników zmotoryzowania i mobilności jej mieszkańców, osiąga poziomy natężenia ruchu zbliżające się do poziomu przepustowości.

Istniejąca w sieci drogowej aglomeracji Obwodnica Trójmiasta (S6), niegdyś położona daleko od obszarów centralnych, obciążona niewielkim ruchem tranzytowym i wewnątrz aglomeracyjnym na kierunku północ-południe, obecnie znajduje się w bliskim sąsiedztwie intensywnej zabudowy mieszkaniowej i usługowej.

Dynamiczny rozwoju przestrzenny i gospodarczego tego rejonu metropolii niesie za sobą negatywne skutki w postaci szybkiego wzrost ruchu, w rezultacie czego istniejące drogi tracą możliwości utrzymania właściwych parametrów ruchu. W przypadku drogi ekspresowej – Obwodnicy Trójmiasta (S6) zaburzona zostaje również jej dotychczasowa zasadnicza funkcja jaką jest prowadzenie dalekobieżnego tranzytu.

Rozbudowa sieci drogowej dróg krajowych poprzez realizację m.in. przedmiotowego przedsięwzięcia pozwoli przywrócić możliwość prowadzenie dalekobieżnego tranzytu, odciąży istniejący układ drogowy regionu, a tym samym znacząco wpłynie na poprawę jego dostępności transportowej.

Nowa trasa będzie stanowiła Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta (OMT), która umożliwi szybki, regionalny i międzyregionalny tranzyt pojazdów samochodowych na kierunku wschód – zachód z ominięciem trójmiasta (skrócenie czasu i poprawa komfortu podróżowania), a także:

🠮 odciąży obwodnicę trójmiasta i zmniejszy jej oddziaływanie na środowisko, zwłaszcza na trójmiejski park krajobrazowy

🠮 poprawi połączenia z planowaną Trasą Kaszubską i budowaną obecnie Obwodnicą Południową gdańska

🠮 pośrednio przyspieszy dojazdy w relacji centralne Kaszuby – Trójmiasto.

 

(Mariusz Sieraczkiewicz za: zukowo.pl/metropolitalna-zadanie1.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%