Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij

Dobry Pracodawca i Pracownik. Co To Znaczy?

hs za: gaztronaut.pl 10:57, 10.08.2020 Aktualizacja: 22:25, 26.10.2025
Skomentuj

Dobry pracodawca - każdy z nas o takim marzy, choć cechy, które wyróżniają szefa idealnego są indywidualnym spostrzeżeniem każdej osoby. Zwykle chcemy, aby był miły, zapewniał swobodną atmosferę, sprawiedliwie i godnie wynagradzał i wspierał.

Wydawać by się mogło, że to oczywista kwestia - skoro dana firma ogłasza proces rekrutacyjny, to zapewne jest już doskonale przygotowana na przyjęcie w swoje szeregi nowego pracownika, zapewniając mu wszystko, co oferuje na pierwszym spotkaniu. Zrobiliśmy rekonesans i na najpopularniejszych forach internetowych związanych z branżą HoReCa przeprowadziliśmy ankiety zdobywając garść informacji o tym, jakie cechy wykaże wymarzony pracodawca. Odpowiedzi obfitowały w szereg historii o tych pozytywnych jak i rozczarowujących doświadczeniach. Najwięcej spośród użytkowników forum, którzy podzielili się z nami swoją opinią zgodnie przyznaje, że jednym z najważniejszych czynników (poza wysokością wynagrodzenia) jest atmosfera.

Za dobry nastrój odpowiedzialni są ludzie - zarówno ci na stanowiskach kierowniczych jak i wszystkich pozostałych. Na każdym stopniu zawodowego szczebla pracodawca nie pozostaje bez wpływu na relacje między pracownikami, gdy pokazuje swoją postawą, że obdarza szacunkiem każdą zatrudnioną osobę bez względu na to, jakie stanowisko zajmuje. Kolejnym aspektem, z którym często się spotykaliśmy jest umożliwienie pracownikowi rozwoju. Choć oczywiście chęć poszerzania horyzontów jest pożądana przez obydwie strony, to od pracodawcy w dużej mierze oczekiwać można realnego wsparcia w tej kwestii.

Świetnym pomysłem na rozwijanie umiejętności u zatrudnionych osób jest zagwarantowanie im wszelkich kursów, takich jak szkolenia managerskie, sommelierskie, warsztaty kulinarne, kursy barmańskie i popularne ostatnio kursy kiperskie. Dobry pracodawca szkoli, umożliwiając zdobycie wiedzy, która nie tylko przełoży się bezpośrednio na zyski restauracji czy hotelu, ale przyniesie profity pracownikowi, wyposażając go w odpowiednie narzędzia, co ma realny wpływ na jego pewność siebie i lepszą praktykę. Osoby, które zabrały głos w dyskusji, przytaczały historie świadczące o nieuczciwości pracodawców. Niestety, zdarza się, że wypłaty bywają wysyłane na konto z opóźnieniem lub w ratach. Niepożądanym zachowaniem jest także narzucanie większej ilości obowiązków bez zaoferowania wyższego wynagrodzenia.

Sugestią, która w komentarzach do naszych ankiet pojawiła się kilkukrotnie jest to, aby pracodawca zaznajomił się z charakterystyką pracy każdego stanowiska, nawet tego najniżej usytuowanego. Tylko w ten sposób będzie mógł szczerze zrozumieć ewentualne trudności typowe dla danego zawodu. Postanowiliśmy dowiedzieć się również, jakich pracowników poszukują pracodawcy tworząc swój wymarzony zespół. Przede wszystkim stawia się na szeroko rozumiany profesjonalizm. Pod tym określeniem skrywa się wiedza i umiejętność jej wykorzystania. Chodzi o świadome użycie posiadanych zasobów i znajomość branży.

Istotną rolę odgrywa umiejętność pracy w zespole. Większość działań związanych z branżą gastronomiczną wymaga dobrego odnajdywania się w grupie. Świadomość przynależności do zespołu przekłada się na odpowiednią komunikację, a co za tym idzie, zmniejszenie ryzyka nieporozumień i konfliktów. Jak podkreślają pracodawcy, goście restauracji i hoteli czują atmosferę panującą w danym miejscu. W związku z tym podkreślają, że cenią także kulturę osobistą zatrudnionych osób, uśmiech a także świadomość, że niektóre kwestie są poufne i należy zachować dyskrecję w niektórych sprawach gdy rozmawia się z gośćmi.

Wartościowym pracownikiem według naszych rozmówców jest osoba dobrze zorganizowana. Istotna jest zdolność nadawania priorytetów i rozpoczynanie zmiany od wypełnienia obowiązków gwarantujących łatwiejszy bieg reszty dnia. Podkreślają to zwłaszcza managerowie restauracji, którzy sugerują zespołowi kelnerskiemu przygotowanie wszystkiego, co przyda im się do pracy w ciągu reszty zmiany, gdy trwa sezon letni a w restauracji brakuje już miejsc dla kolejnych gości. Gdy czas goni nieubłaganie, nie ma możliwości by na bieżąco uzupełniać kelnerskie pomocniki, dlatego cały zespół musi być zgrany, zorganizować sobie niezbędne narzędzia i wzajemnie dbać o wspólną przestrzeń. Prawdopodobnie nie ma pracodawcy idealnego, ta jak i nie istnieje idealny pracownik. To, jak sprawdzimy się w każdej z tych ról zależy od nas samych i naszej postawy oraz od środowiska stworzonego przez pracodawcę.

Dobra wiadomość jest taka, że za równo jako osoba zatrudniona i zatrudniająca możemy się rozwijać, wzmacniać i polepszać swoją organizację i być otwartym na potrzeby reszty zespołu.

(hs za: gaztronaut.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu dziendobrypomorze.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%