"Budowa wyjścia z peronu i chodnika (od strony osiedla i sklepu). To zadanie, które jest elementem kończącym pierwotną przebudowę stacji - w tym elemencie należy do miasta." - podkreśla radny Gdyni Jakub Ubych komentując budowę dokończenie remontu przystanku osobowego SKM Gdynia Grabówek,
Awantura z modernizacją ul. Unruga, brak pozwolenia na wycinkę drzew pod budowę obwodnicy Witomina, kłamstwa o remoncie Estakady Kwiatkowskiego czy "naprawa" wiaduktu na węźle Karwiny to kluczowe porażki administracji Aleksandry Kosiorek i koalicjanta z PO.
Sprawy związane z relacja z kolejami urastają do rangi spraw niemożliwych do załatwienia. Gdynia stanie się miastem wykluczonym w aspekcie komunikacji z Kartuzami, Kościerzyną i dalej aż do Bydgoszczy. Chodzi o linię kolejową 201, której modernizacja właśnie się rozpoczęła.
Od wielu lat trwają remonty i przebudowy przystanków osobowych SKM Trójmiasto. Dlatego nie powinno nikogo dziwić, że konsekwencją remontu peronów powinny wyć wyjścia dla mieszkańców (pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej).
"W zeszłym roku było trochę niepokoju o uzgodnienia i terminy, a dzisiaj można powiedzieć, że cały dostępny czas już wykorzystaliśmy. Wynika to z faktu iż zadanie dopełnia dofinansowaną rozbudowę przez SKM Trójmiasto, które przebudowywało sam peron - zgodnie z pierwotnymi ustaleniami miasto musi wykonać swoją część do końca tego roku.
Czy się uda? Powiedziałbym, że MUSI się udać. Oferty wpłyną jeszcze w tym miesiącu, a wybór wykonawcy wskazany jest jako koniec sierpnia. Następnie przewidziane 18 tygodnie na prace... czyli koniec w Sylwestra.
Ryzyka? Wiele. Czy jest szansa? Tak. Czy można pozwolić sobie na jakiekolwiek potknięcie? Już nie." - dodaje Jakub Ubych.
* * *
Trzeba mieć nadzieję, że modernizacja linii kolejowej 202 (Gdynia Chylonia - Lębork) i 250 (trasa SKM) będzie przebiegała bez konfliktów i miasto znajdzie wspólny język z PLK SA, a mieszkańcy nie będą na co dzień doświadczać zbyt wielu utrudnień z tym związanych.
0 0
"Budowa wyjścia z peronu i chodnika (od strony osiedla i sklepu). To zadanie, które jest elementem kończącym pierwotną przebudowę stacji - w tym elemencie należy do miasta." - podkreśla radny Gdyni Jakub Ubych"
Teren sąsiadujący z tym przejściem przejął właśnie deweloper...
I co?
Koszty socjalizujemy?
Właśnie dlatego kolej nie wykończyła tego przejścia, bo miasto nie chciało partycypować. I wtedy rady też radził. Czyim rzecznikiem jest rady? Zapomniał, kto go wybrał?