Zamknij

Ubych: cały dostępny czas już wykorzystaliśmy

07:21, 15.07.2025 Aktualizacja: 07:38, 15.07.2025
Skomentuj

"Budowa wyjścia z peronu i chodnika (od strony osiedla i sklepu). To zadanie, które jest elementem kończącym pierwotną przebudowę stacji - w tym elemencie należy do miasta." - podkreśla radny Gdyni Jakub Ubych komentując budowę dokończenie remontu przystanku osobowego SKM Gdynia Grabówek,

Nowe władze miasta od samego początku mają problem komunikacyjny...

Awantura z modernizacją ul. Unruga, brak pozwolenia na wycinkę drzew pod budowę obwodnicy Witomina, kłamstwa o remoncie Estakady Kwiatkowskiego czy "naprawa" wiaduktu na węźle Karwiny to kluczowe porażki administracji Aleksandry Kosiorek i koalicjanta z PO.

Sprawy związane z relacja z kolejami urastają do rangi spraw niemożliwych do załatwienia. Gdynia stanie się miastem wykluczonym w aspekcie komunikacji z Kartuzami, Kościerzyną i dalej aż do Bydgoszczy. Chodzi o linię kolejową 201, której modernizacja właśnie się rozpoczęła.

Od wielu lat trwają remonty i przebudowy przystanków osobowych SKM Trójmiasto. Dlatego nie powinno nikogo dziwić, że konsekwencją remontu peronów powinny wyć wyjścia dla mieszkańców (pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej). 

"W zeszłym roku było trochę niepokoju o uzgodnienia i terminy, a dzisiaj można powiedzieć, że cały dostępny czas już wykorzystaliśmy. Wynika to z faktu iż zadanie dopełnia dofinansowaną rozbudowę przez SKM Trójmiasto, które przebudowywało sam peron - zgodnie z pierwotnymi ustaleniami miasto musi wykonać swoją część do końca tego roku.

Czy się uda? Powiedziałbym, że MUSI się udać. Oferty wpłyną jeszcze w tym miesiącu, a wybór wykonawcy wskazany jest jako koniec sierpnia. Następnie przewidziane 18 tygodnie na prace... czyli koniec w Sylwestra.

Ryzyka? Wiele. Czy jest szansa? Tak. Czy można pozwolić sobie na jakiekolwiek potknięcie? Już nie." - dodaje Jakub Ubych.

* * *

Przed nami remont linii 202

Trzeba mieć nadzieję, że modernizacja linii kolejowej 202 (Gdynia Chylonia - Lębork) i 250 (trasa SKM) będzie przebiegała bez konfliktów i miasto znajdzie wspólny język z PLK SA, a mieszkańcy nie będą na co dzień doświadczać zbyt wielu utrudnień z tym związanych.

 

(Mariusz Sieraczkiewicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

dobre sobie...dobre sobie...

0 0

"Budowa wyjścia z peronu i chodnika (od strony osiedla i sklepu). To zadanie, które jest elementem kończącym pierwotną przebudowę stacji - w tym elemencie należy do miasta." - podkreśla radny Gdyni Jakub Ubych"

Teren sąsiadujący z tym przejściem przejął właśnie deweloper...
I co?
Koszty socjalizujemy?

Właśnie dlatego kolej nie wykończyła tego przejścia, bo miasto nie chciało partycypować. I wtedy rady też radził. Czyim rzecznikiem jest rady? Zapomniał, kto go wybrał?

14:18, 15.07.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%