Od prawie tygodnia mieszkańcy wieżowca przy ul. Zbożowej 6 nie mają gazu. Został wyłączony, bo instalowano nowe urządzenia. Miało gazu nie być jeden dzień. Zaczęło się 23 lipca br. w środę.
Roboty instalacyjne zostały zakończone, a gaz nadal nie jest włączony!
Po kontakcie z infolinią Polskiej Spółki Gazownictwa najpierw dowiadujemy się, że należy rozmawiać z zarządcą budynku, którym jest Gdyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa.
I tu pierwsze zaskoczenie – GSM informuje, że dopełnił formalności i po sprawdzeniu szczelności w piątek rano, 25 lipca br. do Gazowni został wysłany wniosek o uruchomienie dostarczania gazu do mieszkań.
Po kolejnym telefonie na infolinię Polskiej Spółki Gazownictwa została uruchomiona interwencja. Ktoś z gdyńskich pracowników miał się telefonicznie skontaktować i przedstawić stan faktyczny. I tak od 9:31 do 12:21 żaden telefon nie nastąpił.
W rozmowie telefonicznej trzeciej okazało się, że pracownicy spółki gazowej mają 8 godzin na oddzwonienie.
W opisywanym bloku mieszka wiele osób starszych, dla których problemem jest pojechanie nawet do Chyloni na obiad, do któregoś z barów.
Sytuacja nadal jest wyjaśniana. Połowa dnia już minęła, gazu nie ma, ludzie zdenerwowani i zostawieni sami sobie. Tak Polska Spółka Gazownictwa traktuje mieszkańców Gdyni!
Cały problem polega na tym, że w blokach, w których gaz wyłączono nikt nic nie wie, a wystarczyło po prostu wywiesić kartkę z informacją, że trwają kontrole szczelności. Bezpieczeństwo jest najważniejsze. Dlatego pracownicy muszą doprowadzić do tego, by ponownie włączyć przepływ gazu bez jakichkolwiek zagrożeń nieszczelności. Jednak mieszkańcom, którzy płacą za gaz powinien być okazany szacunek. Bardzo dziwne podejście do klienta... Zero komunikacji...
Również Spółdzielnia Mieszkaniowa nie popisała się i zostawił swoich lokatorów bez jakiejkolwiek informacji. Może czas na zmianę zarządu i powołanie kogoś kto będzie rozumiał, że mieszkańcy są jego pracodawcą i to on ma im służyć, czyli między innymi informować o wszystkim, również o terminie ponownego włączenia gazu!
Za tę totalną wtopę i Gdyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa i Polska Spółka Gazownictwa powinny w ramach zadośćuczynienia za jeden miesiąc w ogóle nie pobierać opłaty za gaz. Klientów należy traktować poważnie. Gdyńska sytuacja pokazuje, że i spółka i spółdzielnia mają problemy z zarządzaniem, raczej brak w nich dobrego menadżera...
Sprawą powinien zająć się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów! W Gdyni PSG to monopolista!
* * *
Sprawę monitorujemy dalej...
foto arstockphoto - pixabay.com
0 0
PSG to monopolista w całej Polsce, nie tylko w Gdyni. Jak przeczytałem zdanie o darmowym miesiącu korzystania z gazu w ramach rekompensaty , to ze śmiechu się prawie popłakałem