Zamknij

Dalecka: starostwo ma problem z kolejkami do Wydziału Komunikacji i Transportu

Mariusz Sieraczkiewicz 15:43, 06.11.2025 Aktualizacja: 15:50, 06.11.2025
Skomentuj

„Na ostatniej sesji Rady Powiatu pytałam o Wydział Komunikacji i Transportu. Klienci tego wydziału dzwonili do mnie niezadowoleni, więc pytałam o telefoniczne umawianie się na wizytę rejestracji pojazdu.

Okazuje się, że system zarządzania kolejki w celu zarejestrowania auta jest archaiczny i nie spełnia oczekiwań klientów Wydziału Komunikacji i Transportu Starosta Powiatowego w Chojnicach. Cieszy fakt, że będzie zakupiony nowoczesny system zarządzania kolejką przy rejestracji pojazdu.” - informuje Mirosława Dalecka, radna powiatu chojnickiego.

Huczy od dawna!

O tym, że w Wydziale Komunikacji i Transportu najbardziej szwankuje komunikacja z petentami jest głośno w powiecie chojnickim od kilku lat.

Starosta jakby nie wiedział, że mamy obecnie XXI wiek i większość obywateli porusza się samochodami, ba dbając o własne bezpieczeństwo mieszkańcy powiatu kupują nowe auta, a to jak wiadomo, zgodnie z przepisami wymaga przede wszystkim dopełnienia formalności związanych z rejestracją pojazdu.

A może nadal konne wozy?

I na dodatek drabiniaste! Panie Boże strzeż, gdyby starosta chojnickie chciał kandydować do Sejmu! Jeszcze stanąłby po stronie przekształcenia Polski w skansen. Z unowocześnieniem przestrzeni użytkowej mu nie wychodzi. W 2019 roku razem z innymi politykami (m.in. Arseniuszem Finsterem – burmistrzem Chojnic) podpisał Pakt na Rzecz Rozwoju Chojnickiej Kolei, z którego wynikało, że miała być realizowana współpraca również w dziedzinie inicjatywy na rzecz kontynuacji zaplanowanych modernizacji dróg i obiektów kolejowych oraz podjęcie nowych koncepcji związanych z unowocześnieniem (elektryfikacją) szlaków kolejowych prowadzących przez Chojnice.

W powiecie chojnickim na szlakach kolejowych nadal bez prądu!

Póki co elektryfikacja pozostaje w sferze marzeń i raczej w tej kadencji Sejmu elektryczne składy nie pojadą ani do Tczewa, ani do Tucholi, ani do Piły, ani do Szczecinka...

Problemy są również w obszarze komunikacji samochodowej i to na samym starcie, czyli w procesie rejestracji pojazdów.

Archaicznie i patologicznie...

Odpowiedź, którą uzyskała radna Mirosława Dalecka jest tak kuriozalna i pokazująca fatalny stan funkcjonowania Starostwa Powiatowego, że aż komentować się tego nie chce. Słowa i określenia w niej zawarte jasno i konkretnie pokazują, że powiat nie ogarnia!

„Aktualnie używany system zarządzania kolejką jest już archaiczny”

„odnotowujemy trudności w obsłudze rejestracji pojazdów”

„Telefon odbiera tylko jedna osoba”

„związany był z dużymi patologiami”

Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Jak się wóz przewróci to zawsze winny jest woźnica (to wracają do wozów, oczywiście drabiniastych!), więc za całość funkcjonowania Starostwa Powiatowego odpowiada również Starosta Marek Szczepański. I to jemu mieszkańcy powiatu winni „podziękować” za archaiczny system zarządzania kolejką. Najlepiej podczas wyborów!

* * *

Poniżej publikujemy odpowiedź, którą uzyskała radna Mirosława Dalecka, kiedy zapytała o funkcjonowanie Wydziału Komunikacji i Transportu:

"Aktualnie używany system zarządzania kolejką jest już archaiczny i nie spełnia naszych jak i klientów oczekiwań. Rzeczywiście umawiamy klientów na dzień przed przybyciem. Okresowo zdarza się, że odnotowujemy trudności w obsłudze rejestracji pojazdów. Fakt długiego oczekiwania na odebranie telefonu w celu umówienia wizyty wynika z dwóch faktów.

Telefon odbiera tylko jedna osoba mająca dostęp do oprogramowania zawierającego kalendarz spotkań. Wszyscy klienci dzwonią w tym samym czasie to jest od 7:30. Centralka informuje, ile osób oczekujących w kolejce telefonicznej. Jeżeli ilość umawianych klientów (pula miejsc) jest mniejsza niż zwykle, tym większa determinacja by być pierwszym w kolejce. Odpowiadając na nasuwające się naturalnie pytanie, dlaczego nie umawiamy klientów na dowolny termin.

Udzielam następujących wyjaśnień. System rozpisywania kolejki na okres 2-3 tygodni był już praktykowany i związany był z dużymi patologiami. W praktyce po kilku dniach działania systemu dostępne były już tylko odległe terminy wizyt. Dochodziło do sytuacji, że na spotkanie nie przychodziło dziennie 10 umówionych klientów. Znaczna część klientów umawiała się „na zapas", zaklepywała kolejkę z wyprzedzeniem. Dodatkowo taka organizacja obsługi pozwalała na opanowanie kolejki przez pośredników. Umawiając klientów z dnia na dzień mamy pewność, że 95% umówionych przybędzie. W przypadkach losowych stosujemy zasadę indywidualnego terminu obsługi.

Decyzją Starosty Chojnickiego planowany jest zakup nowoczesnego systemu zarządzania kolejką, który usprawni obsługę klientów. System ten ma zapewnić 100% identyfikację klienta i jego sprawy, możliwość umawiania się elektronicznie bez udziału pracownika, informowanie klientów o umówionej wizycie. System ma zapewnić obsługę Chojnic jak i Biura Zamiejscowego KT w Czersku. Wdrożenie systemu będzie monitorowane i oceniane. Planowane jest w pierwszym kwartale roku 2026.” - w odpowiedzi na pytania radnej Daleckiej dotyczące zarządzania kolejką, jak i samej organizacji pracy wydziału KT odpowiedzi udzielił Krzysztof Piekarski, Dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu.

Komentarz może być tylko jeden - dlaczego starosta dopiero teraz podjął decyzję o zakupie nowoczesnego systemu?

 

(Mariusz Sieraczkiewicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%