"Jesteśmy po drugiej części posiedzenia Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI), na którym został wskazany preferowany do realizacji wariant pierwszego odcinka Drogi Czerwonej (Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II). W posiedzeniu ZOPI, oprócz GDDKiA i projektanta, wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, Portu Gdynia oraz samorządowcy z woj. pomorskiego." - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga Czerwona to trasa, na którą Gdynianie czekają od lat. Jak zauważa gdyński radny Jakub Ubych - to przedsięwzięcie państwowe, które będzie realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Było już wiele podejść do realizacji przedsięwzięcia. Teraz trzeba mieć nadzieję, że tym razem wreszcie się uda!
Przy czym zaznaczyć należy, że pierwszego wbici przysłowiowej łopaty należy najwcześniej spodziewać się dopiero w 2027 lub nawet 2028 roku.
"Zgodnie z pracami rozpoczętymi w 2022 roku nad ustaleniem wariatów (w tym przebiegu drogi) - inwestor tj.: GDDKiA poinformował, że po 2 części posiedzenia Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI) został wskazany preferowany do realizacji wariant pierwszego odcinka Drogi Czerwonej (Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II).
S7 w rejonie Gdyni
Na posiedzeniu ZOPI zaprezentowano dokumentację sporządzoną na etapie Koncepcji programowej. Jej ocena dokonywana jest z uwzględnieniem kryteriów społecznych, technicznych, środowiskowych i ekonomicznych. Całość odbywa się przy udziale pracowników GDDKiA i biura projektowego.
Wariant rekomendowany
W oparciu o szczegółowe analizy, na posiedzeniu ZOPI wskazano jako najkorzystniejszy wariant W1D. Wariant ten, uwzględniając przebudowę Obwodnicy Trójmiasta w niezbędnym zakresie, ma długość ponad 5 km.
W jego ciągu zaprojektowano trzy węzły drogowe:
Gdynia Chylonia zapewniający połączenie z ul. Morską,
Dolina Logistyczna, który zapewnia możliwość podłączenia planowanych inwestycji (np. Obszaru Funkcjonalnego „Dolina Logistyczna”, trasy Via Maris, Drogi Trzech Powiatów) oraz uwzględnia rozwiązania planowanej Pomorskiej Kolei Aglomeracyjnej,
Kwiatkowskiego II zapewniający połączenie z Estakadą Kwiatkowskiego oraz ul. Energetyków i Janka Wiśniewskiego." - podsumował spotkanie Jakub Ubych, radny Gdyni.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu dziendobrypomorze.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz