Każdego dnia kilkaset osób i kilkadziesiąt specjalistycznych maszyn przebudowuje trasę Kościerzyna – Somonino – Gdańsk Osowa. Modernizacja linii nr 201 to aktualnie największa inwestycja PLK SA w województwie pomorskim.
- Z każdym dniem połączenie kolejowe Trójmiasta z Bydgoszczą przez Żukowo, Kościerzynę jest coraz bliżej. Jak relacjonują Polskie Linie Kolejowe SA prace idą terminowo i realizacja zadania na odcinku Kościerzyna - Gdańsk Osowa posuwa się zgodnie z planem. Port Gdynia potrzebuje tej linii kolejowej, by mogły kursować pociągi towarowe przewożące towary z Wybrzeża w głąb kraju, odciążając trasę przez Gdańsk, Tczew. To również przywrócenie alternatywnego połączenia pasażerskiego. Mam nadzieję, że również po nowych torach pojadą składy pospieszne, które zatrzymywać się będą również w Żukowie - podkreśla poseł Michał Kowalski.
Gruntowną przemianę przejdzie stacja Kościerzyna – po zakończeniu prac ziemnych rozpocznie się budowa nowych peronów i przejścia podziemnego z windami. To realna ulga dla osób z ciężkim bagażem, rodziców z wózkami i osób z ograniczoną mobilnością.
Modernizowane są stacje Somonino i Gołubie Kaszubskie dla większej wygody podróżnych
"Zelektryfikujemy linię i zbudujemy drugi tor, dzięki czemu pociągi będą jeździć częściej i płynniej." - informują Polskie Linie Kolejowe SA.
Przebudowane będą obiekty inżynieryjne na trasie, w tym 100-letni most nad rzeką Słupina w Żukowie Zdemontowane, oryginalne przęsła zostaną wyeksponowane jako świadek historii pomorskiej kolei. Zastąpią je nowe konstrukcje, które pozwolą poprowadzić drugi tor i obsługiwać cięższe pociągi, w tym składy towarowe jadące do Portu Gdynia.
* * *
Wykonawcy:
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz