Od 1 stycznia 2026 r. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zostanie przekształcony w Centrum Usług Społecznych. Będzie to nowoczesna instytucja, która połączy w sobie różne formy wsparcia społecznego w jednej, przyjaznej mieszkańcom przestrzeni. Powstanie, aby skuteczniej odpowiadać na potrzeby lokalnej społeczności.
Przekształcenie MOPS w CUS to bardzo ważna zmiana, która ma na celu jeszcze lepsze odpowiadanie na potrzeby wszystkich mieszkańców miasta. Więcej różnorodnych usług będzie dostępnych w jednym miejscu, dla każdego. Ułatwi to orientację w ofercie i znacząco skróci czas rozpatrywania spraw. Pomoc będzie dopasowana do konkretnej sytuacji i do każdej osoby.
- Centrum Usług Społecznych będzie miejscem, gdzie każdy mieszkaniec uzyska informację, poradę lub pomoc w zorganizowaniu potrzebnych usług – mówi Emilia Marzejon, dyrektor MOPS w Wejherowie. - Centrum połączy pomoc społeczną i profilaktykę. Będzie reagować na problemy takie jak np. samotność. Powstaną nowe usługi sąsiedzkie oraz programy aktywizujące seniorów. Usługi będą bardziej dostępne dla tych, którzy wcześniej nie wiedzieli o możliwościach wsparcia. Przekształcenie to krok ku nowoczesności i inwestycja w lepsze życie w naszym mieście.
Jak podkreśla Arkadiusz Kraszkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa, podjęcie tej decyzji jest szczególnie istotne w kontekście pozyskiwania dofinansowania w ramach funduszy europejskich oraz rozwoju miasta na rzecz mieszkańców.

Co w praktyce to będzie oznaczać:
● Jedno miejsce kontaktu dla mieszkańców - Punkt Informacji i Wsparcia Społecznego
● Szeroki katalog usług społecznych - m.in. usługi asystenckie, opiekuńcze, aktywizujące zawodowo, psychologiczne, mediacyjne, środowiskowe i wolontariackie
● Usługi dostępne dla wszystkich mieszkańców – bez konieczności spełniania kryteriów dochodowych
● Koordynacja działań różnych instytucji i organizacji – CUS stanie się centrum współpracy pomiędzy MOPS, organizacjami pozarządowymi, szkołami PUP, służbą zdrowia, policją i instytucjami kultury
● Lepsze wykorzystanie środków zewnętrznych – w tym unijnych i krajowych
● Większa dostępność usług – rozwój usług środowiskowych, świadczonych bliżej mieszkańca, nie tylko w siedzibie instytucji.


Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu dziendobrypomorze.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz