Jedna z najważniejszych inwestycji drogowych realizowanych na Pomorzu w ostatnich latach – gotowa. Na uroczystości otwarcia S6 - Trasy Kaszubskiej nie mogło więc zabraknąć Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka i Wojewody Pomorskiego Dariusza Drelicha.
W otwarciu wzięli także udział m.in. Piotr Müller, sekretarz stanu, rzecznik prasowy rządu, Marcin Horała, sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej i Gabriela Lisius, starosta wejherowska.
- Trasa szybkiego ruchu S6 - to gwarancja rozwoju dla inwestorów, biznesu, (logistyka, transport, inne). Szansa na rozwój dla lokalnych samorządów. S6 to również szansa na rozwój dla miasta Lęborka. S6 to wartość dodana dla naszego Pomorza i województwa pomorskiego. W przypadku Gdynia, Gdańska i Sopotu to poważne odciążenie trójmiejskiej obwodnicy. Kierowcy udający się na północny zachód do Lęborka, Słupska, Koszalina i Szczecina czy na przejście graniczne w Kołbaskowie będą mogli ominąć dość często zakorkowane Trójmiasto, i te duże, i te małe. Jednym zdaniem, szybciej i bezpieczniej. I to jest właśnie wartość dodane, z której będą korzystać nie tylko mieszkańcy województwa pomorskiego. S6 to również ogromne udogodnienie dla turystów udających się nad morze - podkreśla Łukasz Kuriata, lęborski radny.
Kierowcy korzystają już z fragmentu nowej trasy pomiędzy Bożepolem Wielkim a Strzebielinem. Teraz udostępniono pozostałą część S6 do węzła Gdynia Wielki Kack. To 20 km nowej drogi z - węzłami drogowymi w Koleczkowie, Chwaszczynie i Gdyni Wielkim Kacku (3 pasy ruchu), a także mostem, estakadą, 20 wiaduktami, 28 przejściami dla zwierząt – w tym dwoma przejściami górnymi (pierwsze w Pomorskiem) dla dużych zwierząt, dwoma przejściami podziemnymi, kładką dla pieszych, ekranami akustycznymi (łącznie 11,88 km) i systemem odwodnienia ze zbiornikami podczyszczającymi wody opadowe. Na uwagę zasługuje także nowa nawierzchnia na węźle Gdynia Wielki Kack na Obwodnicy Trójmiasta i dalej w ciągu nowej S6 w kierunku Chwaszczyna. Jest ona cichsza niż dotychczas budowane na Pomorzu. Dzięki specjalnej strukturze oraz składowi, skutecznie ogranicza hałas generowany przez ruch pojazdów. Inwestycja obejmuje budowę 12,2 km dróg lokalnych oraz 15,3 km dojazdów do nieruchomości, a także parę miejsc obsługi podróżnych (tablice informacyjne w języku polskim, kaszubskim i angielskim).
Kierowcy jadący między Bożepolem Wielkim a Gdynią, pokonają trasę w ok. 25 zamiast dotychczasowych 75 minut.
Głównym celem budowy drogi ekspresowej S6 jest realizacja bezpiecznego i sprawnego połączenia Trójmiasta ze Szczecinem, przebiegającego równolegle do wybrzeża Bałtyku. Budowa wpłynie na płynność ruchu, skróci czas przejazdu, odciąży układ dróg i ulic lokalnych, poprawi bezpieczeństwo w sieci dróg krajowych i zmniejszy uciążliwość ruchu drogowego dla otoczenia. Całość trasy S6 w województwach pomorskim i zachodniopomorskim będzie oddana do ruchu w 2025 r.
1. Węzeł Bożepole Wielkie – węzeł Luzino
• ok. 10 km
• wykonawca PORR S.A
• podpisanie umowy - rozpoczęcie prac projektowych: 11.06.2018 r.
• wniosek o ZRID (zezwolenie realizacji inwestycji drogowej): 11.03.2019 r.
• decyzja ZRID: 01.10.2020 r.
• zakończenie robót: 17.09.2022 r.
• wartość kontraktu: ok. 422,7 mln zł
2. W. Luzino – w. Szemud
• ok. 10 km
• wykonawca Budimex SA
• podpisanie umowy - rozpoczęcie prac projektowych: 11.06.2018 r.
• wniosek o ZRID: 11.04.2019 r.
• decyzji ZRID: 21.10.2019
• zakończenie robót: 06.05.2022 r.
• wartość kontraktu (do roku 2022): ok. 422 mln zł
3. W. Szemud – w. Gdynia Wielki Kack
• ok. 42 km
• wykonawca Polaqua sp. z o.o.
• podpisanie umowy - rozpoczęcie prac projektowych: 26.03.2018 r.
• wniosek o ZRID: 26.01.2019 r.
• decyzja ZRID: 24.09.2019 - dla odcinka Szemud – Chwaszczyno, 10.10.2019 - dla odcinka Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack.
• wartość kontraktu: ok. 1,27 mld zł
4. 66 obiektów inżynierskich - jednym z największych obiektów jest przeszło 200-metrowa estakada w Milwinie, która przechodzi nad głęboką doliną leśną na wysokości blisko 30 m.
5. 7 węzłów drogowych: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino, Szemud, Koleczkowo, Chwaszczyno, Gdynia Wielki Kack
6. Miejsce Obsługi Podróżnych:
• MOP Kamień (kierunek Słupsk; kierunek Gdynia)
7. Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej:
• OUD Luzino
Budowa drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie - Gdynia została dofinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko UE przeszło 984 mln zł.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu dziendobrypomorze.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz