Rzeczniczka prasowa Zarząd Morskiego Portu Gdynia Kalina Gierblińska przypomniała w przesłanym PAP komunikacie, że Port Zewnętrzny powstanie w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował w poniedziałek o wydłużeniu do 28 listopada br. terminu składania ofert na udział w budowie Portu Zewnętrznego w gdyńskim porcie. Spółka podała, że w okresie od kwietnia do września br. wpłynęło ok. 80 zapytań i wniosków do specyfikacji zamówienia.
"Zgodnie z prawem partnera szuka się w na takich zasadach, jak wykonawcę zamówienia publicznego w przetargu. W okresie od kwietnia do września 2025 do Portu Gdynia wpłynęło ok. 80 zapytań i wniosków do specyfikacji zamówienia. Część z wniosków uwzględniono, wprowadzając zmiany" - poinformowała Gierblińska.
Podkreśliła ponadto, że zgodnie z prawem, wprowadzenie zmian do specyfikacji istotnych warunków zamówienia pociąga za sobą konieczność zmiany terminu na składanie ofert.
"W związku z powyższym oferty można składać do 28 listopada br., tj. o 4 tygodnie dłużej" - dodała.
W komunikacie podano, że prawo do wnoszenia o zmiany oraz o interpretację zapisów przysługuje potencjalnym wykonawcom, a Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. nie wszystkie wnioski uznał za zasadne.
"Dla przykładu, nie uwzględniono prośby o wprowadzenie dodatkowych warunków umożliwiających wypowiedzenie umowy przez Partnera Prywatnego. Jednocześnie w toku prac nad dokumentacją projektu wprowadzono rozwiązania mające na celu podniesienie atrakcyjności inwestycji i dostosowanie jej do aktualnych realiów rynkowych, w tym optymalizację od strony nakładowej oraz uzupełnienie zapisów wynikających ze statusu portu o podwójnym przeznaczeniu. Zarząd przyjął wszystkie te propozycje, które nie niosły ze sobą szkody ani ryzyka dla gdyńskiego portu" - wskazano.
Rzeczniczka spółki przypomniała również, że postępowanie na Port Zewnętrzny jest prowadzone zgodnie z przepisami tzw. starej ustawy o zamówieniach publicznych.
"Wszelkie zmiany w specyfikacji mają na celu zwiększenie szans na sprawną realizację i finansowanie projektu. ZMPG SA za każdym razem dogłębnie rozważa i szuka balansu, pomiędzy spełnieniem postulatów wykonawców, mając na uwadze przyszłość projektu i dobrą współpracę z nimi, a słusznym interesem portu" - podkreśliła Gierblińska.
Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia obejmuje budowę nowego pirsu - sztucznego półwyspu przedłużającego Molo Węglowe, razem z nowymi połączeniami - kolejowym oraz drogowym.
Według informacji podanych na stronie internetowej inwestycji, na pirsie zostanie zlokalizowany uniwersalny terminal głębokowodny zorientowany przede wszystkim na przeładunek kontenerów.
Minimalna szacowana docelowa zdolność przeładunkowa wynosi 2,5 mln TEU rocznie, co stanowi odpowiednik około 25 mln ton. Planowany Port Zewnętrzny zlokalizowany będzie na wodach Zatoki Gdańskiej oraz w rejonie Głównego Toru Podejściowego prowadzącego do wewnętrznej części Portu Gdynia, a w części lądowej na Molo Węglowym i Falochronie Południowym.(PAP)
dsok/ mrr/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu dziendobrypomorze.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz