„W związku z opóźnionym o 3 lata terminem ukończenia etapu projektowania nowego układu drogowego na Kaczych Bukach (zgodnie z umową podpisaną w maju 2021 roku przez Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni z wykonawcą – firmą Nevora Projekt, termin wykonania wielobranżowego projektu budowlanego został wyznaczony na początek października 2022 roku) oraz licznymi pytaniami kierowanymi do mnie od mieszkańców Kaczych Buków o dalsze losy tej inwestycji, złożyłam interpelację do pani prezydent Gdyni.” - informuje radna Anna Szpajer.
Sprawa dróg na Kaczych Bukach, choć wielokrotnie podnoszona przez obecną ekipą rządzącą Gdynią, po wyborach stanęła w miejscu.
Do zdobycia stołków w gmachu przy Alei Piłsudskiego potrzebne im było głosy mieszkańców, a po wygraniu wyborów już „zapomniano” o obietnicach.
Kacze Buki to bardzo mocno rozwijająca się część dzielnicy Wielki Kack, która graniczy z gminą Żukowo i Gdańskiej Osowa. Obserwując to co dzieje się za miedzą mieszkańcy Kaczych Buków widzą jak Zmudzińska i Dulkiewicz dbają o infrastrukturę i potrzeby społeczności lokalnych. Niestety sami tego ze strony władz Gdyni doświadczyć nie mogą.
Radna Szpajer po wielu rozmowach z mieszkańcami Kaczych Buków postanowiła złożyć interpelację do prezydentka Kosiorek. Jest co wyjaśniać. Radna przygotowała 12 konkretnych pytań.
Odpowiedzi na nie powinny przede wszystkim wyjaśnić mieszkańcom co dalej ze wszelkimi inwestycjami na terenie Kaczych Buków. To również test dla władz Gdyni, z którego ma wynikać, jak podchodzą one do własnych obietnic i potrzeb społeczności lokalnej.
Jednak po wcześniejszym piśmie Pawła Filara - naczelnika Wydziału Inwestycji – należy spodziewać się potwierdzenia, że żadnych działań nie będzie.
[ZT]76577[/ZT]
1. Czy deklarowany przez Państwowe Gospodarstwo Wody Polskie na dzień 5.09.2025 r. termin wydania pozwolenia wodnoprawnego na usługę wodną polegającą na odprowadzeniu wód opadowych i roztopowych z odwodnienia projektowanego układu drogowego na Kaczych Bukach, oraz na wykonanie tam urządzeń wodnych, to jest: zbiorników infiltracyjnych wraz z wylotami kanalizacji deszczowej a także budowę 76 nieszczelnych niecek terenowych, został dotrzymany, a jeśli nie to, czy:
a) Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni lub ktokolwiek inny reprezentujący Urząd Miasta Gdyni prowadził po tym terminie korespondencję lub odbył spotkanie/a
z Dyrekcją Zarządu Zlewni lub innym przedstawicielem Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, a jeśli tak, to kiedy miało to miejsce, jakie są efekty tych rozmów oraz podjęte ustalenia?
Proszę o udostępnienie wszystkich protokołów ze spotkań oraz kopii prowadzonej korespondencji w tej sprawie pomiędzy Urzędem Miasta Gdyni a wykonawcą dokumentacji projektowej, Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Gdańsku i Zarządem Zlewni w Gdańsku, przez cały okres jej trwania.
b) W przypadku kolejnego przesunięcia terminu wydania pozwolenia wodnoprawnego, czy została określona nowa data uzyskania tego pozwolenia?
2. Do kiedy obowiązuje ważność wszystkich uzgodnień branżowych podjętych w ramach czynności związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej?
Proszę o udostępnienie zestawienia wszystkich uzgodnień branżowych i podanie terminów ważności ich obowiązywania.
3. Ile czasu od daty wydania pozwolenia wodnoprawnego będzie miał wykonawca na przekazanie Wydziałowi Inwestycji UM kompletnej i uzgodnionej dokumentacji projektowej zawierającej projekt wykonawczy inwestycji?
4. W jakim terminie od przekazania w/w dokumentacji przez wykonawcę przewidywane jest uzyskanie decyzji ZRID?
5. Czy na chwilę obecną zapewnione jest finansowanie przedsięwzięcia?
a) Jak wyglądać będzie montaż finansowy inwestycji?
b) Ile środków finansowych na realizację inwestycji zapisanych jest Wieloletniej Prognozie Finansowej?
c) Jaka kwota środków finansowych zostanie zabezpieczona na ten cel w budżecie gminy na rok 2026?
d) Na jaką kwotę wyceniona jest cała inwestycja, uwzględniając wykup gruntów pod budowę infrastruktury drogowej?
e) Jakie działania zostały podjęte po dacie 16 kwietnia br. (termin spotkania przedstawicieli władz Miasta Gdyni, Wydziału Inwestycji UM i Zarządu Dróg Zieleni m.in. w sprawie w/w inwestycji z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wielki Kack i mieszkańcami), przez władze Miasta Gdyni i Wydział Inwestycji UM na rzecz uzyskania dofinansowania zewnętrznego na przedmiotową inwestycję?
Jakie są efekty tych działań, czy gmina aplikowała o jakieś środki finansowe na ten cel?
f) Czy na obecnym etapie Zamawiający przewiduje dokonać podziału zamówienia na części ze względu na zakres i specyfikę robót związanych z planowanym zamówieniem?
g) Jeśli realizacja inwestycji będzie etapowana, to w jaki sposób zostanie ona podzielona?
6. Kiedy spodziewane jest wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych w ramach tej inwestycji?
7. Czy poniższe umowy drogowe zostały już opłacone, jeśli tak, proszę o podanie terminu, w którym umowy te miały zostać opłacone, jeśli płatność została uregulowana, proszę o podanie terminu wpływu należności.
a) KB/9/2023 (3CITY KB) – umowa finansowa - 582 968,18 zł
b) KB/6/2023 (CEZOS) – umowa finansowa - 91 387,55 zł
c) UD/2023/26 (KB COLTEX RECZEK) – umowa finansowa - 178 132,01 zł
d) UD/2023/27 (KB COLTEX RECZEK) – umowa finansowa – 406 314,26 zł
e) UD/2023/28 (KB COLTEX RECZEK) – umowa finansowa – 296 469,05 zł
f) 63/UI/2022 (NAVIMOR II obecnie ROBYG) – umowa finansowa – 1 093 952,30 zł
g) 64/UI/2022 (SIMECO obecnie ROBYG) – umowa finansowa – 1 055 493,37 zł
h) UD/2024/06 (SŁONECZNE WZGÓRZA) – umowa finansowa – 1 74 723,00 zł
i) UD/2023/14 (GECCO) - umowa finansowa – 288 132,80 zł (czy windykacja została zakończona?)
8. Podczas spotkania w dniu 16 kwietnia br. z radnymi dzielnicy Wielki Kack i mieszkańcami ówczesny wiceprezydent Gdyni – Bartłomiej Austen zadeklarował podjęcie rozmów z deweloperami realizującymi inwestycji mieszkaniowe na Kaczych Bukach i ich wykonawcami w celu określenia możliwości zminimalizowania wszelkich uciążliwości dla mieszkańców wynikających z prowadzenia robót budowlanych.
Czy takie rozmowy miały miejsce a jeśli tak, to jakie zapadły uzgodnienia w tej kwestii?
Proszę o udostępnienie protokołów bądź notatek z tych spotkań oraz kopii prowadzonej w tej sprawie korespondencji pomiędzy Wydziałem Inwestycji, innymi jednostkami Urzędu Miasta Gdyni, wykonawcą dokumentacji projektowej oraz deweloperami i ich wykonawcami.
9. Czy w świetle trzyletniego na ten moment opóźnienia w realizacji w/w inwestycji planowane jest podjęcie w najbliższym czasie oraz w roku 2026 działań związanych z doraźną poprawą infrastruktury drogowej w miejscach wymagających pilnej interwencji na obszarze objętym docelową inwestycją a także poza nim? Ma to szczególne znaczenie w kontekście planowanego na rok przyszły oddania do użytku kilku dużych inwestycji deweloperskich, co przełoży się na znaczący przyrost liczby mieszkańców i tym samym wzrost natężenia ruchu samochodowego w tym rejonie dzielnicy.
10. Kiedy zostanie przeprowadzony obiecywany od dłuższego czasu przez władze miasta remont ulicy Świętokrzyskiej?
11. Czy prowadzone są rozmowy z gminą Miasta Gdańsk w sprawie wykonania nawierzchni w technologii z płyt yomb na brakującym około 30-metrowym odcinku jezdni łączącym układ drogowy pomiędzy Gdynią a Gdańskiem poprzez ulice Kacze Buki w Gdyni i ul. Złotowską w Gdańsku.
12. Czy planowany łącznik Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta faktycznie umożliwi mieszkańcom Kaczych Buków zjazd z OMT na osiedle i wyjazd z osiedla na OMT?
Proszę o udostępnienie planowanego zakresu prac dotyczącego wykonania w tym rejonie dzielnicy utwardzonej nawierzchni jezdni wraz z infrastrukturą towarzyszącą, łączącej osiedle Kacze Buki z OMT oraz podanie terminu realizacji tego przedsięwzięcia.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz