- brzmi odpowiedź na interpelację gdyńskiej radnej Anny Szpajer.
[ZT]69451[/ZT]
Na pytanie o zakresie i powodach aneksu do umowy dotyczącej projektowania układu drogowego Kaczych Buków wiceprezydent Bartłomiej Austen odpowiedział radnej Annie Szpajer:
"Zakres zmian umowy wprowadzanych obecnie przygotowywanym aneksem:
▪ zmiana terminów wykonania przedmiotu zamówienia
▪ ostateczne rozliczenie za realizację prac geodezyjnych polegających na podziale działek niezbędnych pod inwestycję,
▪ zmniejszenie wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia o kwotę 20 295,00 zł brutto,
▪ zmiana osób skierowanych do realizacji zadania – projektanta branży drogowej
▪ aktualizacja harmonogramu płatności.
Powodem zmiany terminów umownych jest długotrwała procedura uzyskiwania decyzji i pozwoleń dla projektowanego zadania: najpierw decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - procedura uzyskania decyzji trwała ponad rok, obecnie również ponad rok pozwolenia wodnoprawnego.
Na złożony dnia 01.09.2023 r. wniosek o wydanie pozwolenia wodnoprawnego organ wydający decyzję - Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie (PGW WP) z uwagi na konieczność wnikliwego zapoznania się z obszernym materiałem dowodowym oraz poziomem skomplikowania sprawy, podjęcia kroków do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego i prawnego niezbędnego do załatwienia sprawy oraz zebrania materiału dowodowego w sposób wyczerpujący i jego rozpatrzenia, kilkukrotnie dotychczas zawiadamiało, iż nie jest możliwe dotrzymanie ustawowego terminu załatwienia sprawy.
W związku z zaistniałymi okolicznościami na chwile obecną, tj. na dzień sporządzania niniejszej odpowiedzi (30.12.2024) umowny termin (w przygotowaniu jest obecnie aneks do umowy) przekazania wielobranżowego kompletnego projektu budowlanego to 10.02.2025 r.
Zmiana terminu dot. opracowania i dostarczenia projektu budowlanego powoduje zmianę terminu umownego opracowania i dostarczenia uzgodnionych projektów wykonawczych, tj. do dnia 07.04.2025 r.
Kopia aneksu możliwa będzie do udostępnienia po jego sporządzeniu i podpisaniu przez strony umowy."
Na prośbę o informację czy przygotowane są jakiekolwiek działania do ogłoszenia postępowania na prace budowlane dotyczące ul. Świętokrzyskiej, radna Szpajer dowiedziała się, "zarówno w br. jak i w 2025 r. nie zaplanowano w budżecie Miasta środków finansowych na roboty budowlane w ul. Świętokrzyskiej".
"W budżecie na 2025 rok ZDiZ nie ma przeznaczonych środków na utwardzenie ulicy Świętokrzyskiej w technologii płyt Yomb. Zaplanowane są dwie naprawy, wiosną i jesienią. Szacunkowy koszt wyniesie 100tyś. zł utwardzenia kruszywem lub frezem grubości 5cm. Jednocześnie w przypadku znacznego pogorszenia się stanu nawierzchni pomiędzy zaplanowanymi robotami, Zarząd Dróg i Zieleni wykona naprawy doraźne." - napisał Austen.
I tak mieszkańcy Kaczych Buków zostali pozbawieni złudzeń. Władze Gdyni nie mają zamiaru nawet ułożyć płyt Yomb. Wychodzi na to, że dla gdyńskiego ratusza na Kaczych Bukach mieszkają ludzie gorszej kategorii, dla których nie trzeba do budżetu wprowadzać zapisów o przeznaczeniu chociażby kilkuset złotych na prowizoryczne zapewnienie jako takich warunków przemieszczania się samochodów, ale również i pieszych.
No cóż... Gdynianie taką władzę wybrali, samych wybitnych ekspertów od... niewiedzy, nieumiejętności i niekompetencji, na dodatek bez jakiejkolwiek wizji czy strategi, ale za to z polotem do tworzenia nikomu niepotrzebnych stanowisk.
Anna Szpajer poprosiła również o informację w jakiej kolejności, jak również w jakich częściach realizowane będą prace budowlano-drogowe tj.: jak wygląda plan etapowania zadania na części (kompleksowe projektowanie, a następnie realizacja w częściach).
Austen odpowiedział:
"W ramach inwestycji pn: "Budowa dróg wraz z infrastrukturą na terenie części dzielnicy Wielki Kack w Gdyni - tzw. Kacze Buki" planuje się w szczególności zapewnienie podstaw układu drogowego części dzielnicy Wielki Kack – tzw. Kacze Buki tj. budowę dróg umożliwiających przedłużenie linii transportu zbiorowego. W oparciu o ustawę o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych planowana jest realizacja nw. odcinków dróg:
- ul. Krzemowa (100 KD-Z) – przedłużenie do ul. Starochwaszczyńskiej (101 KD-Z) odcinka realizowanego przez GDDKiA (w ramach zadania „Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku Bożepole Wielkie – początek Obwodnicy Trójmiasta. Zadanie 3: Węzeł Szemud (bez węzła) – Węzeł Gdynia Wielki Kack (z węzłem)”);
- ul. Starochwaszczyńska (101 KD-Z) – na odcinku od ul. Krzemowej (100 KD-Z) do ul. Sudeckiej (106 KD-L);
- ul. Sudecka (106 KD-L) – na odcinku od ul. Starochwaszczyńskiej (101 KD-Z) do ul. Kacze Buki (104 KD-L) wraz z pętlą umożliwiającą zawracanie i postój pojazdów transportu zbiorowego;
- ul. Bieszczadzka (107 KD-L) – na odcinku od ul. Starochwaszczyńskiej (101 KD-Z) do ul. Kacze Buki (104 KD-L);
- ul. Kacze Buki (104 KD-L) – na odcinku od ul. Sudeckiej (106 KD-L) do ul. Starochwaszczyńskiej (101 KD-Z).
Na obecnym etapie Zamawiający nie przewiduje dokonywać podziału zamówienia na części ze względu na zakres i specyfikę robót związanych z planowanym zamówieniem. Wszystkie etapy robót są ze sobą powiązane i ściśle od siebie uzależnione, a ich wykonywanie winno być realizowane sukcesywnie, zgodnie z wymogami technicznymi i technologicznymi wynikającymi z dokumentacji projektowej i sztuki budowlanej. Przedmiot zamówienia obejmuje jedno zamierzenie budowlane, które będzie prowadzone na podstawie jednej decyzji zezwalającej na realizację robót.
Ewentualne dzielenie zamierzenia na części spowodowałoby potrzebę skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia publicznego. Podzielenie zakresu inwestycji, której część robót miałby wykonywać jeden Wykonawca a część robót drugi Wykonawca na wspólnym placu budowy jest niemożliwe z uwagi na konieczność realizacji poszczególnych robót wynikających z dokumentacji w ściśle określonej kolejności technologicznej jak również z uwagi na przyszłą odpowiedzialność gwarancyjną.
Szczegółowy Harmonogram realizacji robót budowlanych zostanie opracowany przez Wykonawcę robót budowlanych."
* * *
Jako podsumowanie można wyeksponować hasło: "Głosujcie na Gdyński Dialog i Koalicję Obywatelską, a na pewno nie wybudują Wam dróg!"
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz