We wtorek, 2 grudnia o godzinie 14.00 ruszyły zapisy na IRONMAN 70.3 Gdynia. Poza głównym wyścigiem, chętni mogą się także rejestrować do startu na dystansie olimpijskim - indywidualnie lub w sztafecie.
Gdyńskie zawody zostały zaplanowane na 19 lipca 2026 roku. Powrót serii IRONMAN 70.3 do Trójmiasta od kilku tygodni wzbudza wielkie emocje. Nic dziwnego - Gdynia witała triathlonistów nieprzerwanie od 2015 roku, aż do przerwy w sezonie 2025, kiedy miejsce tej kultowej imprezy zajęły zupełnie nowe zawody IRONMAN 70.3 Kraków. W przyszłym roku Gdynia powraca do triathlonowego kalendarza, jako czwarta lokalizacja na mapie IRONMAN Poland - obok Warszawy, Poznania i Krakowa.

IRONMAN 70.3 Gdynia 2015 - pierwsza edycja zawodów / Fot. Sportografia.pl / Sport Evolution
Przyszłoroczną edycję IRONMAN 70.3 Gdynia wpisano w sportową część obchodów jubileuszu 100-lecia miasta. Na uczestników czeka tylko 1500 miejsc na głównym dystansie (1,9 km pływania - 90 km jazdy rowerem - 21,1 km biegu). Kolejne 500 pakietów dostępnych będzie na dystansie olimpijskim. Nie warto zwlekać z decyzją o starcie - w pozostałych miastach miejsca znikają bowiem w błyskawicznym tempie. W Krakowie lista startowa jest już pełna, a w Warszawie została tylko 1/3 z puli aż 2,5 tysiąca pakietów startowych. Enea IRONMAN 70.3 Poznań również odnotowuje znaczny wzrost zainteresowania w porównaniu do poprzednich sezonów.
ZAPISZ SIĘ NA IRONMAN 70.3 GDYNIA
Pierwszy próg cenowy w przypadku dystansu IRONMAN 70.3 to 310 euro. Ta cena obowiązuje dla pierwszych 250 osób. Każdy kolejny próg zaczyna się po wyczerpaniu limitu 250 miejsc.
W przypadku uczestników 5150 Gdynia, czyli rywalizacji na dystansie olimpijskim, progi cenowe są niższe i zaczynają się już od 120 euro. Mniejszy jest też limit osób w danym progu - to tylko 100 miejsc.

Fot.: Bartek Zborowski / Sport Evolution
Równocześnie ze startem rejestracji dla indywidualnych uczestników, wystartowała rejestracja dla drużyn, które będą rywalizowały w Gdyni jako sztafety na dystansie olimpijskim. Organizatorzy przewidzieli start 150 trzyosobowych drużyn. Pierwszy uczestnik sztafety będzie miał do pokonania 1,5 kilometra w wodzie, drugi - na rowerze będzie się ścigał na odcinku 40 kilometrów. Finiszować będzie ostatni uczestnik sztafety po 10 kilometrach biegu.
Szybko znikające pakiety startowe to nie jedyny powód, dla którego nie warto zwlekać z decyzją o starcie. Na tych, którzy zdecydują się szybko kupić pakiet startowy, czeka kilka korzyści:
Gwarancja miejsca na liście startowej - nie warto zwlekać z decyzją, później może zabraknąć miejsc.
Niższa opłata startowa - cena pakietu startowego wzrasta wraz z liczbą zapisanych zawodników. Warto zapisać się w niższym progu cenowym.
IRONMAN Flex90 Early Entry Benefits - globalna polityka IRONMAN, dająca większą elastyczność przy rezygnacji ze startu zawodnikom, którzy zapiszą się w ciągu pierwszych 90 dni od uruchomienia rejestracji.
Zobacz jak wyglądała rywalizacja podczas Enea IRONMAN 70.3 Gdynia 2024:
IRONMAN 70.3 Triathlon Series to bez wątpienia największy cykl imprez triathlonowych na świecie, rozgrywanych na dystansie 1,9 km pływania, 90 km jazdy rowerem i 21,1 km biegu. Globalny brand gwarantuje oczywiście niezapomniane przeżycia, ale przede wszystkim najwyższe standardy bezpieczeństwa i organizacji. Nie bez znaczenia jest fakt, że każda osoba startująca w tych imprezach ma możliwość zdobycia kwalifikacji na coroczne Mistrzostwa Świata IRONMAN 70.3. Ich lokalizacja jest zmienna - w 2025 roku triathloniści rywalizowali w hiszpańskiej Marbelli, a w przyszłym sezonie mistrzostwa odbędą się na południu Francji, w Nicei. Podczas IRONMAN 70.3 Gdynia będzie można wywalczyć przepustkę na mistrzostwa świata w 2027 roku - ich lokalizacja nie jest jeszcze znana.
Organizacja zawodów z cyklu IRONMAN to wymierne korzyści dla lokalnego biznesu i budżetów miast. Według raportu przygotowanego przez Deloitte, Warszawa, Kraków i Poznań zyskały na organizacji zawodów w 2025 roku ponad 41,5 miliona złotych.
Najwięcej zyskują te miasta, które mają dobre zaplecze gastronomiczne i hotelowe. Według raportu Deloitte zdecydowana większość uczestników, to ludzie którzy przyjechali na zawody z innych polskich miast lub z zagranicy. Zazwyczaj z osobami towarzyszącymi. W każdym z miast - gospodarzy, jeden triathlonista (wraz z osobami towarzyszącymi) zostawia średnio 9000 złotych. To pieniądze, które trafiają do lokalnych przedsiębiorców, a część z nich - w formie podatków - także do samorządowych budżetów.
Więcej informacji o IRONMAN 70.3 Gdynia na oficjalnej stronie internetowej zawodów.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz