- Modernizacja i budowa nowych linii kolejowych lub przywracanie kiedyś istniejących, to ważne działanie, które zapoczątkował rząd Mateusza Morawickiego. Właśnie ruszyły prace na linii 201 z Gdyni do Bydgoszczy przez Żukowo, Kościerzynę. Teraz Malbork zyska nowoczesne połączenie z Elblągiem. Oczywiście to nie jest koniec. Czekamy na przywrócenie połączenia Kościerzyny ze Słupskiem przez Lipusz, Bytów, Korzybie oraz kompleksową modernizację i elektryfikację trasy z Tczewa do Chojnic przez Starogard Gdański i Czersk oraz z Chojnic do Tucholi i z Chojnic do Szczecinka przez Człuchów, Czarne. Unowocześniona i zelektryfikowana winna być również linia ze Szczecinka do Słupska przez Miastko. Rozwój kolei na Pomorzu powinien przebiegać równomiernie, by uniknąć wykluczeń - podkreśla poseł Michał Kowalski.
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły prace remontowe na 28-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 204 między Malborkiem a Elblągiem. Po zakończeniu dwóch etapów prac pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z prędkością do 160 km/h.
Przedstawiciel PKP PLK Przemysław Zieliński przekazał, że w ramach prac wymienione zostaną nawierzchnie obu torów. "Będą nowe, bezstykowe szyny i podkłady strunobetonowe, co przełoży się na ograniczenie hałasu i lepszy komfort jazdy. Oczyszczona i uzupełniona zostanie podsypka tłuczniowa, a sieć trakcyjna zostanie wyregulowana" - podał.
Planowana jest również wymiana nawierzchni na 17 przejazdach kolejowo-drogowych m.in. w Fiszewie, Oleśnie i Karczowiskach Górnych.
Do prac wykorzystana zostanie maszyna do potokowej wymiany nawierzchni PUN, umożliwiająca szybkie i zautomatyzowane prowadzenie robót torowych, z jednoczesnym usuwaniem zużytych elementów i układaniem nowych.
Zakończenie prac pierwszego etapu planowane jest w grudniu br. PKP PLK zapewniło, że zakres prac nie będzie mieć wpływu na rozkład jazdy pociągów i nie jest planowana zastępcza komunikacja autobusowa.
Wartość robót wykonywanych przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe w Gdańsku pierwszego etapu wynosi 112,5 mln zł netto (137,5 mln zł brutto) ze środków PLK SA.
PKP PLK podało, że w przyszłym roku, po zabezpieczeniu środków finansowych, planuje także przeprowadzić drugi etap prac na odcinku linii nr 204.
Wówczas zamontowane zostaną aktywne urządzenia zabezpieczenia ruchu na 5 przejazdach kolejowo - drogowych (Fiszewo, droga Dworki - Rozgart, Oleśno, droga Gajewiec - Szopy, Karczowiska Górne), oraz zmodernizowana zostanie sieć trakcyjna, co - jak podało PKP PLK - pozwoli na podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (obecnie 100-120 km/h), a pociągów towarowych do 120 km/h (obecnie 80-100 km/h). Spowoduje to, że czas podróży koleją między Malborkiem a Elblągiem skróci się o ok. 5 minut.(PAP)
pm/ drag/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz