"Uwaga! Zamawiający PKP PLK SA podał przewidzianą kwotę na sfinansowanie zadania przebudowy linii nr 202 od Gdyni Chyloni do Lęborka. To blisko 4 miliardy złotych brutto! A dokładnie: 3 735 916 803,74!" - podał Jakub Ubych, radny Gdyni.
Radny Ubych przypomina, że modernizacji ma podlegać kilkadziesiąt kilometrów torów na odcinku z Gdyni Chyloni do Lęborka, gdzie po drodze mam wiele stacji i kolejowych przystanków osobowych, m.in. w Gdyni Cisowej, Rumi, Redzie, Wejherowie, Gościcinie, Luzinie, Godętowie.
Tunel/wiadukt w ciągu ul. Puckiej w Gdyni jest jednym z wielu elementów inwestycji.
Wnioski można było składać do dziś (2 lipca 2025) do godziny 10:00.
Wykonawca zobowiązany jest opracować zgodnie z obowiązującymi przepisami projekty organizacji ruchu drogowego i kolejowego oraz uzyskać wymagane uzgodnienia i zatwierdzenia dla projektu czasowej zmiany jak również stałej (w przypadku zmian w stałej organizacji ruchu po zakończeniu Robót) organizacji ruchu drogowego na przejazdach kolejowo-drogowych.
Projekty tymczasowej organizacji ruchu należy opracować i uzyskać zatwierdzenie Zamawiającego w terminie do dnia odbioru wniosków o ULLK. Uzgodnienie Zarządców Dróg należy pozyskać nie później niż 30 dni przed wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu. Organizacja ruchu musi uwzględniać minimalizację utrudnień dla przewoźników i użytkowników dróg. Ponadto zgodnie z projektami Wykonawca dokona osygnalizowania znakami i utrzymania oznakowania na czas zamknięć, wykona Roboty wynikające z opracowanych projektów a następnie przywróci teren (infrastrukturę) do poprzedniego stanu.
W przypadku zmian w układzie dojść do obiektów obsługi podróżnych Wykonawca zapewni tymczasowe, utwardzone i bezpieczne drogi dojścia wyposażone w balustrady, których oznakowanie będzie zgodne z wymaganiami rozdziału 9 Wytycznych dla oznakowania stałego infrastruktury pasażerskiej Ipi-2. Wszelka dokumentacja podlega akceptacji przez Inżyniera i Zamawiającego.
Likwidacja i rozbiórka przejazdów kolejowo–drogowych w ciągu ulic: Piaskowej (w km 27,050 lk.202), Północnej (w km 26,487 lk.202), i Puckiej (w km 25,700 lk.202) w Gdyni Chyloni może nastąpić dopiero po wykonaniu wiaduktu kolejowego w km 25,700 w ciągu ul. Puckiej w Gdyni Chyloni.
W przypadku budowy wiaduktu w ciągu ul. Puckiej warunkiem jest również opracowanie wizualizacji.
Rozbiórka i likwidacja przejazdu kolejowo–drogowego w km 32,953 może nastąpić po wybudowaniu wiaduktu kolejowego w km 32,707.
* * *
Zakres Robót objęty zamówieniem znajduje się na obszarze działania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.
Linia kolejowa nr 202 Gdańsk Główny – Stargard na odcinku od stacji Gdynia Chylonia do stacji Lębork zlokalizowana jest na terenie województwa pomorskiego w powiatach: gdyńskim, wejherowskim, lęborskim.
Linia kolejowa nr 250 Gdańsk Śródmieście – Rumia na odcinku od stacji Gdynia Chylonia do stacji Lębork zlokalizowana jest na terenie województwa pomorskiego w powiatach: gdyńskim, wejherowskim.
* * *
Modernizacja linii kolejowej 202 jest również powiązana z przebudową linii 201 (Port Gdynia - Bydgoszcz przez Żukowo, Kościerzynę, Wierzchucin). W tym przypadku to zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych pn. Odcinek C – roboty budowlane na linii kolejowej nr 201 odc. Gdańsk Osowa – Gdynia Główna w ramach projektu „Prace na odcinku Kościerzyna – Gdynia”.
* * *
Podczas modernizacji linii 202 wykonawca m.in. musi brać pod uwagę również:
Rewitalizację linii kolejowej nr 229 na odcinku Kartuzy – Lębork.
Zamierzenie inwestycyjne planowane przez Urząd Miasta Rumi – parking dla samochodów wraz z budową kładki/przejścia dla pieszych (dołem/górą) stacji Rumia.
Węzeł „Zryw” wraz z połączeniem DK6 z ul. Sikorskiego – poprawa infrastruktury drogowej” – inwestycja posiada decyzje PnB. Zgodnie z zawartym porozumieniem część inwestycji została zrealizowana przez Miasto Wejherowo. Wykonawca zobowiązany jest po podpisaniu Umowy niezwłocznie przystąpić do realizacji robót budowlanych wiaduktu kolejowego w km 40,560 lk. 202 wraz z układem komunikacyjnym (droga i ciąg pieszo – rowerowy) łączącym zakres inwestycji w ramach projektu pn.: „Budowa bezkolizyjnego powiązania drogowego łączącego północną i południową część miasta Wejherowa z drogą krajową nr 6 wraz z obiektami mostowymi”.
Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz