Propozycję czterech wariantów połączenia tych dwóch dróg opracuje firma Arkas-Projekt, z którą właśnie podpisaliśmy umowę o wartości blisko 1,5 mln zł. Na realizację dokumentacji będzie miała 18 miesięcy.
- Najważniejsze jest to, by projektant przygotował takie warianty, które zapewnią sprawną i bezpieczną komunikację. Droga krajowa nr 22 zwana potocznie "berlinką" jest bardzo uczęszczaną trasą. Dlatego skomunikowanie jej z drogą wojewódzką winno odbywać się w jak najbardziej optymalnych rozwiązaniach, nie generujących korków i zagrożeń dla kierowców. Z drugiej strony należy również pamiętać o pieszych, jako również uczestnikach ruchu. Nie mówię o przejściach dla pieszych, ale o możliwościach przedostania się na drugą stronę jezdni. Przecież droga wojewódzka 212 to również ruchliwa trasa, docelowo łącząca Lębork z Sępólnem Krajeńskim przez Bytów, Chojnice - podkreśla Krzysztof Sławski, radny województwa pomorskiego.
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie minimum czterech wariantów połączenia DW212 z DK22. Dwie koncepcje mają przedstawiać budowę węzła drogowego, a kolejne dwie wybudowanie skrzyżowania jednopoziomowego.
W przypadku węzła wykonawca ma przygotować plan budowy drugiej jezdni w ciągu południowej obwodnicy Chojnic na 3,5-kilometrowym fragmencie DK22.
Ponadto w ramach projektu wykonawca ma uwzględnić opracowanie bezpiecznych i zgodnych z przepisami rozwiązań w zakresie istniejących wjazdów i zjazdów ze stacji paliw na DK22 oraz DW212, które znajdują się w sąsiedztwie planowanej inwestycji. Dodatkowo opracowanie obejmie pełne rozpoznanie gruntu oraz analizę i prognozy ruchu.
Budowa węzła lub skrzyżowania Nieżychowice zapewni połączenie DK22 z DW212, zwiększy przepustowość układu komunikacyjnego oraz skróci czas podróży. Wpłynie też na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz