- informuje Chojnickie Stowarzyszenie Miłośników Kolei.
- Mam nadzieję, że modernizacje na trasie kolejowej Chojnice - Kościerzyna to początek inwestycji, która finalnie zelektryfikuje i tę linię kolejową. Kilkanaście dni temu Urząd Marszałkowski ogłosił podpisanie paktu kolejowego dla Pomorza. Niestety Chojnic w nim nie ma! Drugi po Tczewie węzeł kolejowy w województwie pomorskim cały czas pozostaje bez elektryfikacji. Nadal Chojnice są pomijane... Tym bardziej to dziwne, że właśnie z Chojnic pochodzi wicemarszałek Bonna. Jest tak słaby politycznie, że nie potrafił wywalczyć tego, by Chojnice znalazły się również w pakcie kolejowym dla Pomorza, by do naszego miasta przyjeżdżały nowoczesne składy pociągów, by obecnie jeżdżące pociągi nie psuły się na trasie, byśmy jako Chojniczanie poczuli się częścią Pomorza? Prace na trasie z Brus do Lipusza mają wpłynąć na poprawę jakości podróży, a w przyszłości dadzą możliwości połączenia z Bytowem i Słupskiem przez Korzybie. Dla mnie jako radnej powiatu chojnickiego, zapewne również dla wielu mieszkańców, istotne jest to, kiedy ktoś poważnie podejdzie do spraw związanych z pokonaniem wykluczenia komunikacyjnego w aspekcie rozwoju i nowoczesności. W sumie władze wojewódzkie mogą przecież powiedzieć, że jak podstawią dorożki lub furmanki to to też będzie środek transportu. Ja jednak wolałbym, żeby do Chojnic przyjeżdżał nowoczesny Impuls - podkreśla Mirosława Dalecka, radna powiatu chojnickiego.
Chojnice to obok Tczewa duży węzeł kolejowy w województwie pomorskim, z którego linie kolejowe z połączeniami pasażerskimi bezpośrednio łączą miasto z: Tucholą; Tczewem przez Czersk, Starogard Gdański; Kościerzyną przez Brusy; Szczecinkiem przez Człuchów; Piłą przez Złotów. Cały czas pozostaje otwarta kwestia połączenia kolejowego z Nakłem nad Notecią przez Sępólno Krajeńskie.
Dlatego bardzo dziwi milczenie władz miasta Chojnic i powiatu chojnickiego, które nie chcą nic zrobić dla mieszkańców, by ci mogli podróżować w większym komforcie.
- Liczę również na to, że chojniccy włodarze i miejski i powiatowy wezmą się do pracy i zaczną walczyć o to, by do Chojnic dojeżdżały składy elektryczne - dodaje Dalecka.
* * *
W ramach prac zostanie zaprojektowana i wybudowana półsamoczynna blokada liniowa na szlaku Brusy-Lipusz z licznikową kontrolą niezajętości toru. Prace te pozwolą na podniesienie prędkości kursowania pociągów na ww. odcinku do 120 km/h. (z obecnych 60-80 km/h)
Prace te wykona Zakład Automatyki i Telekomunikacji Sp. z o.o. z Gdyni.
Na wykonanie prac wykonawca ma czas do 30 listopada 2025 roku.
* * *
Jak informują PKP PLK, Ministerstwo Infrastruktury i Województwo Pomorskie podejmą działania w celu przywrócenia ruchu kolejowego wraz z przebudową obiektów infrastruktury transportowej na linii nr 212 na odcinku Lipusz - Bytów - Korzybie.
W przypadku otrzymania środków finansowych, PLK SA będą także gotowe do podjęcia działań, zmierzających do:
0 0
a naiwni się ekscytują...
Marszałek tak ochoczo realizujący na przełomie wieków wyłączanie linii kolejowych, teraz miałby *%#)!&
Kto jest tak naiwny??!
Już ze trzy kadencje obiecuje Bytowowi połączenie kolejowe. Dziwnym trafem, zawsze w kampanii wyborczej. A później "kasy nie ma i nie będzie"...
Więc se "paktujcie", ale liczcie na siebie...