Wielkie zdziwienie może spotkać niejednego kierowcę, który zechce zaparkować swoje auto na podziemnym parkingu na Węźle Chylonia. Po wjechaniu na poziom -1 podejdzie pracownik i zapyta o bilet na komunikację miejską...
Jeśli okaże się, że kierowca takowego nie posiada, pan „opiekujący” się parkingiem powie, że trzeba opuścić parking.
Sprawą zainteresował się radny Marcin Bełbot, który osobiście, po interwencji mieszkańców udał się na ów parking. Jako gdynianin poruszający się samochodem nie posiadał żadnego biletu na autobus czy kolejkę. I kiedy po przepytaniu przez pracownika parkingu wyjawił to, ten grzecznie poprosił o opuszczenie podziemnego pomieszczenia.
I to jest głównym powodem (sprawdzone na żywo) złożenia interpelacji do prezydenta Gdyni.
- Zwracają się do mnie mieszkańcy, którzy w ostatnim czasie chcieli skorzystać z podziemnego parkingu pod nowo powstałym Węzłem Chylonia. Mieszkańcy zostali poinformowani przez obsługę parkingu, iż nie mogą zaparkować jeżeli nie posiadają biletu na komunikację miejską. W poprzedniej mojej interpelacji proponowałem rozwiązanie polegające na darmowym parkowaniu dla osób, które przesiadają się na komunikację miejską natomiast nie było to równoznaczne z wykluczeniem parkujących, którzy nie posiadają biletów na transport zbiorowy – o ile wprowadzono część zmian, które zaproponowałem uważam, że obecny system nie jest funkcjonalny – podkreśla radny Bełbot.
1) Jaki jest przewidywany roczny koszt utrzymania parkingu podziemnego pod Węzłem Chylonia? Na co składają się owe koszty proszę o wyszczególnienie każdej z pozycji.
2) Jakie są przewidywane dochody, które powinien wygenerować parking podziemny do budżetu miasta? Jeżeli brak takiej prognozy proszę o przedstawienie kierunków, które mają wygenerować dochód z działalności parkingu.
3) Ile wydano na zamontowanie systemu biletowego? M.in. parkometrów, ich montaż, opracowanie projektowe oraz innych kosztów związanych. Obecnie parkometry są zaklejone i wykluczone z używalności jaki jest tego powód? Czy ww system nie będzie dłużej funkcjonował skoro parking jest udostępniony jedynie osobom z biletami na komunikację miejską?
4) W jaki sposób na parkingu będzie przeprowadzana weryfikacja osób parkujących? Kto będzie sprawdzał posiadanie biletu i jego aktualność? Czy dla osób z biletem zbiorkom parking będzie darmowy? Na jaki czas? Jaki bilet uprawnia do jakiego czasu parkowania?
5) Jakie rozwiązanie funkcjonuje w przypadku gdy na parkingu podziemnym zaparkuje osoba nie posiadająca biletu na komunikację miejską? Czy w związku z powyższym przewidziane są kary? Jeżeli tak to jak wygląda taryfa takowych kar?
Czekamy zatem na odpowiedź władz Gdyni...
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz