Propozycja obniżenia wieku wyborczego do szesnastego roku życia była jednym z ważnych elementów dyskusji podczas spotkania młodzieży I Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego z senatorem Adamem Bodnarem.
Senator Adam Bodnar spotkał się z uczniami i nauczycielami I Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni, by porozmawiać o obywatelskiej odpowiedzialności, edukacji i przyszłości demokracji w Polsce. Poniedziałkowe (27 października) spotkanie było okazją do głębokiej refleksji nad miejscem młodych ludzi w życiu publicznym oraz nad potrzebą ich aktywnego udziału w społeczeństwie obywatelskim.
- Bardzo się ucieszyliśmy, gdy otrzymaliśmy propozycję spotkania z senatorem – mówi Lidia Łączyńska, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni. – To ważne dla nas spotkanie, bowiem porusza tematy niezwykle istotne z punktu widzenia naszych uczniów, jak propozycja obniżenia wieku wyborczego, która spotkała się z dużym entuzjazmem. Edukacja obywatelska jest bardzo potrzebna w szkołach, młodzież interesuje się polityką, szczególnie uczniowie klas z rozszerzoną wiedzą o społeczeństwie, czasem jednak wiedzę czerpią z internetu. Senator Adam Bodnar w naszej szkole spotkał się również z nauczycielami. To było ważne i potrzebne nam spotkanie.
Podczas debaty z młodzieżą Adam Bodnar podkreślił, że edukacja obywatelska to fundament zdrowej demokracji. Zauważył, że młodzież ma ogromny potencjał, by wpływać na zmiany. Zwrócił uwagę, że angażowanie się w sprawy społeczne już teraz może budować nie tylko indywidualną odpowiedzialność, ale i silniejsze instytucje demokratyczne.
Senator przybliżył także uczniom projekty, w które jest intensywnie zaangażowany. Wspomniał o działaniach swojej Fundacji Kongres Praw Obywatelskich, której misją jest edukacja prawna i wspieranie mechanizmów ochrony praw człowieka. Podkreślił, że poprzez prace nad wzmacnianiem przejrzystości życia publicznego i praworządności dąży do tego, by każdy obywatel – również młody – rozumiał swoje prawa i potrafił je skutecznie chronić.
Adam Bodnar podkreślił znaczenie projektów edukacyjnych: inicjatywy te mają przyczynić się do podnoszenia kompetencji obywatelskich młodzieży oraz nauczycieli.
Uczniowie aktywnie uczestniczyli w spotkaniu – zadawali pytania o konkretne wyzwania związane z prawami człowieka, wpływem młodych ludzi na politykę oraz o możliwości współpracy z instytucjami obywatelskimi. Niektórzy wskazywali, że chcieliby angażować się w lokalne inicjatywy społeczne, organizować debaty czy projekty edukacyjne w swojej szkole.



Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz