Zamknij

WEIP otrzymał decyzję UOKiK. Jako jedyna firma w branży nie otrzymali kary

12:45, 26.04.2024 hs za: WEIP Aktualizacja: 12:49, 26.04.2024
Skomentuj

Szykuje się rewolucja w branży parkingowej. Właściciele największych polskich firm zajmujących się zarządzaniem parkingami otrzymali właśnie raporty z kontroli Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. WEIP sp. z o. o. była jedną z firm, wobec których przeprowadzono kontrolę i to właśnie pozytywny jej wynik może wpłynąć na to, co zadzieje się w branży w kolejnych tygodniach i miesiącach.

Zmiany mają dotyczyć przede wszystkim relacji na linii firmy-klienci. Obsługa klientów, czyli kierowców, ma być realizowana z poszanowaniem ich interesów. Co to oznacza?

Wreszcie „frontem” do klienta?

Firma WEIP sp. z o. o. obecna jest na polskim rynku już od lat 90-tych. Zaczynała na Pomorzu, a dziś sieć swoich parkingów ma nie tylko w Trójmieście i okolicach. Dysponuje kilkunastoma tysiącami miejsc postojowych i kilkuset parkomatami przy szpitalach, centrach handlowych, hotelach, w sąsiedztwie ważnych obiektów administracji publicznej, a nawet zarządza prywatnymi parkingami, np. firmowymi.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) kontroluje firmy z tej branży po to, by zainicjować zmiany w zarządzaniu parkingami na korzyść klientów. Kierowcy często czują się „wykorzystywani” przez firmy dysponujące parkingami komercyjnymi. Urząd postawił na to, by zamiast rygorystycznych kar – mandatów, kierowcy poczuli wreszcie, że są partnerami dla zarządców parkingów. Zmiany, także w WEIP sp. z o. o., to początek znacznego podniesienia standardu zarządzania parkingami.

WEIP po kontroli. Co na to UOKiK?

Spółka WEIP wykazała się dużą wolą współpracy z urzędem kontrolującym. Kontrola trwała kilka miesięcy Ostateczniezakończyła się wydaniem polubownej decyzji UOKiK, na mocy której firma wprowadzi szereg zmian w działalności.

Będzie to:

automatyczne, pozytywne rozpatrzenie wszystkich reklamacji kierowców, którzy posiadali ważne bilety parkingowe – nawet bez numerów rejestracyjnych;

wypłata zwrotów opłat kierowcom, którzy nie złożyli reklamacji, ale posiadali bilety z numerami rejestracyjnymi, jednakże tych biletów nie umieścili na podszybiu;

doprecyzowanie zasad składania reklamacji oraz konsekwencji braku uiszczenia opłaty parkingowej.

Zmiany wprowadzane przez WEIP sp. z o. o. to wielki krok ku poprawie standardów w obsłudze klientów prawdopodobnie w całym kraju. Kierowcy od dawna domagają się przejrzystości zasad korzystania z parkingów prywatnych firm. Wiele regulacji nie do końca było zrozumiałych dla użytkowników, a korzystanie z przestrzeni parkingowych nie było intuicyjne.

- WEIP do tej pory uznawał reklamacje wszystkim kierowcom, którzy w pełni udokumentowali, że w trakcie otrzymywania wezwania posiadali ważny bilet parkingowy. Natomiast reklamacje, do których kierowca załączył bilet bez numeru rejestracyjnego, były różnie rozpatrywane ze względu na to, że nie było pewności, kto pierwotnie pobrał bilet. Mając na względzie dobre obyczaje w konsultacji z UOKiK zaproponowaliśmy, że będziemy wszystkie takie reklamacje uwzględniać i jednocześnie deklarujemy, że będziemy zwracać opłaty osobom, które składając reklamacje dołączyły taki bilet nawet bez numeru rejestracyjnego – informuje Kierownik Biura Obsługi Klienta ze spółki WEIP.

Wielu klientów opłaca wezwania, mimo posiadania ważnego biletu parkingowego, ale umieszczonego w miejscu niewidocznym lub w ogóle zapominając o wyłożeniu na podszybie biletu. WEIP zamierza w tym zakresie współpracować z klientami i automatycznie zwracać opłacone mandaty. Spółka zakłada, że nie zamierza „żerować” na sytuacjach, w których kierowca być może z roztargnienia czy innych, uzasadnionych przyczyn, nie dokonał umieszczenia biletu w pojeździe.

Przykład dobrych praktyk

Zgodnie z powiedzeniem, że „przykład idzie z góry”, WEIP na swoje barki wziął odpowiedzialność inicjowania zmian, które mogą być wzorem dla innych firm w branży. Jak mówią przedstawiciele spółki WEIP, optują za tym, by podejście do rozwiązywania reklamacji opierało się na prokonsumenckim nastawieniu do klienta. Zniechęcanie klientów do korzystania z parkingów komercyjnych byłoby niekorzystne dla całej branży w Polsce.

 

Więcej informacji na temat decyzji można znaleźć na stronie weip.pl w zakładce UOKiK

 

(hs za: WEIP)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%