"Miasto Gdynia jeszcze nie podało informacji, kiedy nastąpi wprowadzenie dość istotnej zmiany organizacji ruchu. Jednak widać dość intensywne przygotowania." - informuje Jakub Ubych, radny miasta Gdyni.
Jak podaje radny Ubych, mieszkańcy, przede wszystkim kierowcy muszą spodziewać się w najbliższych dniach nowych rozwiązań.
Może to wygenerować kolejne korki w Gdyni. Jednak na to musimy być przygotowani. Ważne, by pracy związane z budową obwodnicy Witomina przebiegały bez zakłóceń. Nadal przecież nie wycięte są wszystkie drzewa, gdyż nie dopełniono formalności związanych z ochroną środowiska.
"Jeżeli dobrze odczytuje intencje - wykonawca będzie chciał wydzielić do prac możliwie długi odcinek od strony północnej (czyli jezdnia, która obecnie styka się obszarem prac nad Obwodnicą Witomina)." - dodaje Ubych.
Obwodnica ma już za 2 lata służyć mieszkańcom. Jest to trasa oczekiwana od dawna i tak naprawdę wiele zależy do służb miejskich i władz miasta. Czy te monitorują przebieg prac? I czy rzeczywiście obwodnica zostanie do użytku oddana zgodnie z zapowiedziami na początku 2027 roku.
"Natomiast na terenach przygotowywanych będzie po jednej jezdni w każdym kierunku i przelotka na dwa pasy w kierunku Obwodnicy Trójmiasta aż za obszarem wycinki. Jeżeli wykonawcy udałoby się tak zrobić - to dobra informacja, chociaż poranny szczyt zawsze będzie trudny. Dodatkowo na dość ograniczonej przestrzeni będą prowadzone dostawy materiałów, a tych będzie coraz więcej. Całość należy jednak ocenić pozytywnie (przy założeniu, że mam rację w odczytywaniu prowadzonych przeróbek)." - podkreśla Jakub Ubych.
Kierowcy muszą również być przygotowani na wzmożony ruch pojazdów dostarczających materiały potrzebne do budowy obwodnicy. Nie ma żadnej oddzielnej drogi technicznej, więc cały transport odbywa się ulicami, które docierają do miejsca budowy.
* * *
Obwodnica Witomina. Wykonawca: Polimex Infrastruktura.
Budżet: 78,5 mln Planowane rozpoczęcie prac budowlanych: marzec 2025 r.
Ogłoszenie: 2019.
Projektowanie: 2020-2023 (w tym zaskarżenie decyzji środowiskowej).
Przetarg na budowę: marzec 2024. Rozstrzygnięcie w Krajowej Izbie Odwoławczej: grudzień 2024 r.
Podpisanie umowy: styczeń 2025 r.
Planowane oddanie do użytku: początek 2027 r.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz