Mówienie prawdy dla obecnej władzy w Gdyni to jakaś niewytłumaczalna trudność. Kolejny przykład dał odchodzący z samorządu były wiceprezydent Bartłomiej Austen. Sprawa dotyczy Policji, która zdaniem Austena nie pomagała w rozładowaniu korków na gdyńskich ulicach.
Radny Jakub Ubych przypomniał i Austenowi, i nadal urzędującym władzom miasta, i mieszkańcom, że gdyńscy mundurowi wspierali samorząd i podejmowali się działań związanych z regulowaniem ruchu w miejscach tworzenia się korków.
Austen albo źle sprawdzał albo powiedział coś, co musiał powiedzieć, bo szukał wytłumaczenia dla swojej nieudolności i braku kompetencji.
Podczas konferencji prasowej, w której Bartłomiej Austen tłumaczył powody odejścia z funkcji wiceprezydenta Gdyni na samym końcu stwierdził, że w Gdyni w poprzednich latach Policja nie wspierała kierowania ruchem podczas krytycznych prac budowlanych - odnosząc się do moich słów i wymieniając z nazwiska. Dodając: "Sprawdziliśmy, że Policja nigdy nie kierowała ruchem". Jak również, że takie pomysły można było wprowadzać wcześniej...
To poniżej kilka słów wyjaśnień. Na zdjęciach widać funkcjonariuszy kierujących ruchem, podczas najtrudniejszego czasu zazwyczaj też byłem na terenie budowy.
Ulica Chwarznieńska / rejon Węzła Chwarzno / wykonawca: Strabag: podczas krytycznych prac złączających nową jezdnie z Węzłem w godzinach porannych (pik komunikacyjny) - wyłączona sygnalizacja, ręczne sterowanie ruchem - wyłącznie przez Policję. Data: 17 października 2023 r. Po skutecznej akcji - udało się przedłużyć na 4 kolejne dni. Finalnie jednego dnia przez wypadek na Obwodnicy Trójmiasta działanie było krócej.
Ulica Chwarznieńska - skrzyżowanie z ul. Wiczlińska - wniosek o wsparcie podczas krytycznych prac na Węźle Wielki Kack. Wykonawca: PolAqua. Data: 3 października 2022 r. (wsparcie nawet, gdy to miasto nie było inwestorem).
Ulica Chwarznieńska - skrzyżowanie z Małokacką, Wielkokacką, Rolniczą. Krytyczne dni układania warstw ścieralnych. Wykonawca MTM. Ręczne kierowanie ruchem pracowników wykonawcy + w krytycznych momentach wsparcie Policji. Data: 22 października 2024 r. W większości czasu Policja przede wszystkim kontrolowała - kierowcy widząc potoki potrafili sami operować.
Za każdym razem starałem się przewidzieć możliwe problemy. I bezdyskusyjnie muszę to stwierdzić: mamy bardzo pomocą "Drogówkę" i jedynym problemem mogą być zasoby / zdarzenia nieprzewidziane.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz