Zamknij

Ubych: Unruga - czas na oznakowanie poziome. Co warto wiedzieć?

07:21, 13.06.2025 Aktualizacja: 07:36, 13.06.2025
Skomentuj foto Jakub Ubych - Życie Radnego Miasta #wgdyni/FB foto Jakub Ubych - Życie Radnego Miasta #wgdyni/FB

Modernizacja ul. Unruga od miesięcy przysparza mieszkańcom Obłuża, Oksywia i Babich Dołów wiele emocji i "podniesionego ciśnienia". Zwłaszcza w okresie, kiedy to już niepełniący żadnej funkcji Bartłomiej Austen nie potrafił dogadać się z mieszkańcami. O jego konfliktu z Radą Dzielnicy Oksywie zaczęło się urzędowanie w północnych dzielnicach Gdyni nowej władzy.

Na problemy wynikające z "radosnej twórczości" ekipy Aleksandry Kosiorek od samego początku reagował (i reaguje nadal) radny Jakub Ubych, który sprawę remontu ul. Unruga pilotuje bazując na przygotowaniach jeszcze sprzed 7 kwietnie 2024 roku.

Nowe władze jednak niekoniecznie chcą słuchać dobrych podpowiedzi. Nie słuchają również mieszkańców. Generuje to coraz większą przepaść pomiędzy choćby społecznością Oksywia a "gmachem przy Alei Piłsudskiego". 

A miała być rzekomo jakaś zmiana jakościowa i mieszkańcy mieli się w Gdyni poczuć jak u siebie. Wygląda na to, że obecna koalicja rządząca miastem w trakcie kampanii wyborczej do samorządu nie mówiła prawdy...

* * *
Radny Ubych robi swoje

Jakub Ubych przedstawił mieszkańcom proces kolejnych prac związanych z przygotowanie ul. Unruga do eksploatacji rzeczywistej. 

"Od wczoraj na ul. Unruga rozpoczęto prace związane z wykonywaniem oznakowania poziomego, czyli m.in. pasy ruchu, przejścia dla pieszych i symbole drogowe.

Na początek – trasowanie.

To cienkie, techniczne linie pomocnicze, które służą do dokładnego wyznaczenia przebiegu pasów i znaków poziomych. Dzięki nim wykonawca może z precyzją odwzorować projekt organizacji ruchu.

Co maluje się najpierw?

Najpierw nanoszone są linie ciągłe i przerywane czyli tzw. oznakowanie ciągłe. Dopiero po tym etapie pojawiają się symbole kierunkowe i inne znaki specjalne.

Malowanie metodą grubowarstwową.

Dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym, możliwe było zastosowanie metody grubowarstwowej (docelowej), która zapewnia większą trwałość i odporność na ścieranie. To rozwiązanie lepsze i bardziej długofalowe niż szybkie, cienkowarstwowe napylenia.

A co z tymi kropkami?

Jeśli ktoś przyjrzy się bliżej oznakowaniu - zobaczy efekt delikatnego "kropkowania". To celowy zabieg technologiczny, który poprawia przyczepność kół do nawierzchni w warunkach wilgoci. Idealnie gładka warstwa mogłaby być niebezpieczna przy hamowaniu - szczególnie na mokrej jezdni.

Chemoutwardzalne farby.

W takich realizacjach używane są specjalistyczne farby chemoutwardzalne, które zapewniają długą żywotność oznakowania - nawet przy intensywnym ruchu - około 2/3 lat."

* * *

Radny Ubych monitoruje również postęp prac przy budowie obwodnicy Witomina. Tam także nie wszystko przebiega tak jak powinno...

 

(Mariusz Sieraczkiewicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%