Otóż Paweł Filar, naczelnik Wydziału Inwestycji zaingerował w gminę Żukowo i oderwał od niej Chwaszczyno, które uczynił oddzielną gminą. Człowiek Austena (byłego wiceprezydenta, który niedawno ewakuował się z grona ekipy Aleksandry Kosiorek – uciekł?) informując o możliwości dojazdu z Gdyni do Chwaszczyna stwierdził, że „Chwaszczyno posiada połączenie z Gdynią ulicami Profesora Brunona Synaka (Gmina Chwaszczyno) i ul. Rdestową, nazywaną także "Nową Rdestową" (Gmina Miasta Gdyni).”
- Skierowałem do Urzędu Miasta Gdyni pytania w związku z otwarciem Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej i likwidacją obecnego połączanie drogowego z Chwaszczynem. Jakże byłem zdziwiony, kiedy dowiedziałem się, że Gdynia nie graniczy z gminą Żukowo, a gminą Chwaszczyno. Wiedza urzędnicza pracowników gdyńskiego ratusza pokazuje, że coś jest nie tak. Tym bardziej, że może to odbić się na stosunkach z prężnie rozwijającą się gminą Żukowo, którą jako miejsce do życia wybrało wielu byłych mieszkańców Gdyni – podkreśla Grzegorz Pogorzelski.
Odpowiedzi podpisane przez Filara pokazują, że albo nikt nie sprawdza ich wiarygodności (co pokazuje, że cały ten Urząd jest niewiarygodny) albo rzeczywiście wiedza naczelnika i osób przygotowujących odpowiedzi jest żadna!
W aspekcie tak istotnej pomyłki należy postawić tezę, że wszystkie pozostałe odpowiedzi są niewiarygodne i być może mijające się z prawdą. Bo właśnie z wyrażaniem prawdy władze Gdyni mają największy problem. Od jakiegoś czasu trwa proces wymazywania zdarzeń i osób.
1. Czy decyzja o niezwiększaniu liczby kursów linii Z była poprzedzona badaniami oraz diagnozą potencjalnej liczby pasażerów po zamknięciu linii 201?
Do ZKM nie zostały przekazane przez organizatora przewozów kolejowych szczegółowe informacje na temat zachowań komunikacyjnych (więźby podróży) pasażerów korzystających z pociągów obsługujących linię 201. Połączenie kolejowe Gdyni z Żukowem będzie utrzymane poprzez tzw. bajpas kartuski oraz uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.
Jeżeli organizator przewozów kolejowych zwróci się do ZKM z wnioskiem o zwiększenie podaży na linii Z i zapewni na ten cel odpowiednie finansowanie, to wtedy dodatkowe kursy będą mogły być uruchomione. W ocenie ZKM, w związku z planowanym uruchomieniem zastępczej komunikacji autobusowej za kolej, zamknięcie linii 201 nie wpłynie na tyle znacząco na zwiększenie liczby pasażerów na linii Z, aby było konieczne zwiększenie liczby kursów wykonywanych na tej linii. Niemniej jednak, gdyby taka sytuacja wystąpiła, ZKM będzie podejmować odpowiednie działania.
2. Czy prowadzono jakiekolwiek rozmowy z samorządem Żukowa na temat zwiększenia częstotliwości kursowania linii Z?
Rozmowy na ten temat były prowadzone ale nie miały one związku z zamknięciem linii 201.
3. Jakie uwarunkowania finansowe wiążą się z ewentualnym zwiększeniem liczby kursów linii Z?
Uruchomienie jednej dodatkowej pary kursów na linii Z to orientacyjnie koszt ok. 850 zł netto dziennie. Faktyczny koszt zależny jest parametrów zadania przewozowego (liczba kursów, prędkość eksploatacyjna) oraz okresu zamówienia.
4. Czy planowane są jakiekolwiek zmiany w zakresie transportu publicznego w związku z oddaniem do użytku pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta (18 czerwca br.), co wiąże się z przerwaniem funkcjonującego dotąd bezpośredniego połączenia drogi krajowej nr 20 w Chwaszczynie z węzłem Dąbrowa?
Nie.
5. Zgodnie z planami, zamknięcie bezpośredniego połączenia z Gdynią, o którym mowa w pkt 4, wpłynie również na kursowanie autobusów linii nr 171 oraz linii Z. Jakie działania zostały podjęte w celu zmiany tras tych linii i kiedy zostaną one przedstawione mieszkańcom?
Zamknięcie bezpośredniego połączenia o którym mowa w pkt 4, nie wpłynie w żaden sposób na trasy linii Z i 171, ponieważ trasy tych linii już wcześniej zostały zmienione w dostosowaniu do docelowej organizacji ruchu na węźle Dąbrowa.
6. Czy władze Gdyni zgłaszały problem zamknięcia bezpośredniego połączenia Chwaszczyna z Gdynią do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA)?
Chwaszczyno nie utraciło bezpośredniego połączenia drogowego z Gdynią. Chwaszczyno posiada połączenie z Gdynią ulicami Profesora Brunona Synaka (Gmina Chwaszczyno) i ul. Rdestową, nazywaną także "Nową Rdestową" (Gmina Miasta Gdyni).
7. Czy władze Gdyni kiedykolwiek uczestniczyły w spotkaniach dotyczących połączeń drogowych z Obwodnicą Metropolii Trójmiasta oraz Trasą Kaszubską? Jeśli tak, to gdzie i kiedy miały one miejsce?
W zakresie połączeń drogowych z OMT i Trasą Kaszubską odbyło się wiele spotkań o różnej randze i składzie uczestników. Spotkania te nie były dokumentowane w związku z powyższym nie można stworzyć ich zestawienia.
8. Czy w związku z oddaniem do użytku pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta władze Gdyni składały jakiekolwiek pisma lub wnioski sygnalizujące konieczność wprowadzenia alternatywnych rozwiązań umożliwiającym kierowcom jadącym od strony Gdyni bezpośredni dojazd w kierunku Chwaszczyna i Żukowa?
Wyjaśniam, że takie wnioski nie były składane, ponieważ Chwaszczyno (i dalej Żukowo) posiadają połączenie z Gdynią ulicami Profesora Brunona Synaka (Gmina Chwaszczyno) i ul. Rdestową, nazywaną także "Nową Rdestową" (Gmina Miasta Gdyni). Kierowcy mają do dyspozycji połączenie drogowe, obsługujące w obu kierunkach ruch samochodów, pojazdów transportu zbiorowego, rowerzystów i pieszych.
* * *
Władze gminy Żukowo i mieszkańcy Chwaszczyna dostrzegają potrzebę innego rozwiązania komunikacyjnego i rozmowy cały czas są prowadzone, a władze Gdyni nie!
Zamknięcie obecnego rozwiązania może w najbliższym czasie wygenerować nowe miejsce na granicy Gdyni i gminy Żukowo, w którym będą tworzyć się korki.
Czy tak ma wyglądać wjazd z Gdyni do Chwaszczyna?
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz