Zamknij

Pogorzelski: jak Gdynia zamierza sfinansować modernizację węzła Karwiny?

18:54, 02.06.2025 Aktualizacja: 18:58, 02.06.2025
Skomentuj

Grzegorz Pogorzelski postanowił przyjrzeć się sprawie przebudowy węzła Karwiny. Tyle było mowy o tym newralgicznym miejscu komunikacyjnym. Swego czasu już niewiceprezydent Bartłomiej Austem atakował Wojciecha Szczurka, a dziś sam wziął nogi za pas i uciekł od odpowiedzialności za Gdynię.

Nieprzygotowani ignoranci...

Ot, taki mamy klimat z resztkami Gdyńskiego Dialogu, którego rozkład zaczął się tak naprawdę jeszcze przed wyborami. Dostrzegł to wtedy Sławomir Januszewski z Bryzy. Nikt nie chciał go posłuchać, a dziś wstyd ich zżera. Okazali się ignorantami kompletnie nieprzygotowanymi do sprawowania władzy w Gdyni.

Gdynia wykluczona

Sprawa węzła Karwiny to jedna z bolączek miasta. Na odcinku Gdańsk Osowa – Otomino ruszają prace modernizacyjne. A trasa z Osowej do Gdyni na razie bez przetargu i dogadania z władzami miasta, które nie mają pomysłu co z tym zrobić.

Pogorzelski wystąpił do Urzędu Miasta Gdyni z pytaniami w sprawie relacji prezydentki Aleksandry Kosiorek z PKP PLK.

Gdynia czeka nie tylko na modernizację węzła Karwiny, ale również na tunel na ul. Puckiej, drugi peron na przystanku osobowym Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana, przystanki osobowe Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska, kolejkę do północnych dzielnic i modernizację linii 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork.

Póki co wszystko wskazuje, że ani prezydentka Kosiorek, ani Tadeusz Szemiot i jego przegrana partia nie mają pomysłu, co z tym zrobić i jak zaspokoić potrzeby mieszkańców.

Pytania Pogorzelskiego:

1. Czy prezydent Aleksandra Kosiorek, udając się na rozmowy do Ministerstwa Infrastruktury, przedstawiła konkretne wnioski lub postulaty dotyczące modernizacji węzła Karwiny? Jeśli tak, to jakie?

2. W jaki sposób miasto Gdynia zamierza sfinansować tę inwestycję (Węzeł Karwiny)? Czy prezydent Kosiorek zaprezentowała PKP PLK propozycje dotyczące podziału kosztów współfinansowania?

3. Czy podczas rozmów prezydent Kosiorek poruszyła również temat budowy peronu dla linii 201 przy przystanku osobowym Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana? Jeśli tak, to jakie padły wnioski lub deklaracje?

4. Czy miasto Gdynia rozważa propozycję marszałka Mieczysława Struka dotyczącą budowy nowego wiaduktu na węźle Karwiny? Jak w takim przypadku miałaby zostać rozwiązana kwestia komunikacji samochodowej?

5. Czy w obecnej kadencji (od 7 maja 2024 r. do dziś) prezydent Kosiorek osobiście uczestniczyła w spotkaniu (lub spotkaniach) z przedstawicielami PKP PLK? Jeśli tak, to kiedy, gdzie, z kim i jakie tematy były omawiane?

6. Czy w obecnej kadencji (od 7 maja 2024 r. do dziś) jakikolwiek przedstawiciel Urzędu Miasta Gdyni uczestniczył w spotkaniach z przedstawicielami PKP PLK? Jeśli tak, to kiedy, gdzie, z kim i jakie tematy były omawiane?

 

(Mariusz Sieraczkiewicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

krok pierwszy...krok pierwszy...

0 0

Wykreślić bezsensowne pomysły. A jest takim bez wątpienia propozycja budowy przystanku Śródmieście.
Wielkopolska jest kusząca, ale wraz z przesunięciem (likwidacją?) Orłowa i Redłowa. A poza tym, decydujący głos ma tu SKM, bo to ich majątek. Drugi peron na Wzgórzu podobnie, pod warunkiem likwidacji kompletnie bezsensownego Stadion.

13:41, 03.06.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jak zamierza?jak zamierza?

1 0

...tak jak w poprzednich latach, nie zamierza, bo nie ma kasy, nie potrafi jej pozyskać.
A poza tym, kogo ten kłopot obchodzi?

13:44, 03.06.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%