„Zapytałem - czy miasto Gdynia wyraża chęć budowy kolejnych torów do liczby czterech, na odcinku Gdynia – Gdańsk Osowa? Od kilku lat właśnie wokół zwiększenia liczby torów na węźle Karwiny trwa dyskusja. Wiąże się to z całkowitą przebudową wiaduktu, a być może nawet rozebraniem obecnego i postawieniem nowego.” - mówi Grzegorz Pogorzelski.
„Ewentualna rozbudowa linii kolejowej we wskazanym miejscu nie jest inwestycją Miasta. Decyzja o budowie dodatkowych torów należy do PKP PLK S.A.” - stwierdził Paweł Filar, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni.
Być może gmach gdyńskiego ratusza jest tak ogromny, że naczelnik Filar, jeszcze jako świeży pracownik, nie może wszędzie dotrzeć albo ma problemy z siecią internetową i nie doczytał słów prezydentki Aleksandry Kosiorek, która twierdzi, że to staraniem władz gminy jest powrót do rozmów o trzecim torze...
Przypomnijmy, że rozmowy o budowie trzeciego toru kolejowego z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury prowadzili 14 lutego prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek z marszałkiem województwa Mieczysławem Strukiem.
- Wiadukt na węźle Karwiny potrzebuje generalnego remontu, bo jego stan zagraża bezpieczeństwu. Rozumiejąc znaczenie tej inwestycji nie tylko dla mieszkańców naszego miasta, ale i całego województwa, od początku wspólnie działamy z Panem Marszałkiem. Jestem wdzięczna za to wsparcie, bo razem możemy więcej, także w rozmowach z Ministerstwem. Naszym staraniem jest powrót do rozmów o budowie trzeciego toru kolejowego na Karwinach i realizacja inwestycji zgodnie z pierwotnymi założeniami – mówiła w lutym br. Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni.
- Podczas spotkania w Ministerstwie Infrastruktury przedstawiliśmy propozycję realizacji nowego wiaduktu na węźle Karwiny, który uwzględniłby lokalizację trzeciego toru przeznaczonego do ruchu aglomeracyjnego (PKM), co pozwoli na zwiększenie liczby pociągów pasażerskich w kierunku Osowy, Rębiechowa i centrum Gdańska. Polskie Linie Kolejowe rozważą realizację tego wiaduktu w ramach modernizowanej linii kolejowej 201 z finansowym udziałem miasta Gdynia i województwa pomorskiego – podkreślił Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
W związku z wypowiedzią Kosiorek należy uznać, że władze Gdyni akceptują położenie trzeciego toru, tylko Paweł Filar jeszcze o tym nie wie.
Fakt – modernizacja kolejowej linii 201 to inwestycja PKP PLK, ale już przebudowa wiaduktu i układu drogowego, to na sto procent kwestia Gdyni.
Dlaczego Filar tego nie wie pozostaje na razie tajemnicą, ale Grzegorz Pogorzelski informuje, że dopyta...
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz