29 stycznia 2025 roku, w Urzędzie Gminy w Żukowie podpisano porozumienia dotyczące możliwości współpracy w ramach projektu „Rozbudowa systemu ostrzegania i alarmowania”, realizowanego ze środków przeznaczonych na rozwój służb podległych MSWiA.
- Reagowanie gminnych służb kryzysowych oraz straży pożarnej to rozwiązanie, które determinuje efekt niesienia pomocy. Niespodzianki, które sprawia nam pogoda, zdarzenia drogowe, często blokujące ważne trasy komunikacyjne czy sytuacje, w których mamy do czynienia z agresją czy sytuacjami kryminalnymi, muszą być jak najszybciej opanowane. Dlatego potrzebny jest nowoczesny i dający wiele możliwości system ostrzegania i alarmowania - podkreśla Mariola Zmudzińska, Burmistrz Żukowa.
Projekt o wartości ok. 31,8 mln EUR dotyczy całego kraju i zakłada budowę jednolitego systemu ostrzegania i alarmowania obywateli przy współpracy z jednostkami PSP i OSP. Dzięki tej inicjatywie mieszkańcy gminy będą mieli możliwość zyskania nowoczesnych rozwiązań, które zwiększą bezpieczeństwo w sytuacjach kryzysowych.
Obecni na spotkaniu:
Korzyści dla mieszkańców:
Dziękuję 18:36, 30.01.2025
1 0
Ważna kwestia.