Na temat współpracy Gdyni z Polsatem urosły już mity. Nikt tak naprawdę nie wie, co miastu daje to, że słynny gdyński „żółw z irokezem” nazywa się obecnie Polsat Plus Arena Gdynia.
Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości radny Marcin Bełbot skierował interpelację do prezydenta Wojciecha Szczurka.
- Zapytałem o wynik finansowy za rok 2022 r. Jaki zysk wygenerowała hala po odliczeniu wszelkich kosztów. Czy funkcjonowanie hali jest dotowane przez miasto? - informuje Marcin Bełbot.
W roku 2022 dochody z tytułu funkcjonowania Polsat Plus Arena Gdynia wyniosły 1 195 303,78 zł, natomiast wydatki wyniosły 2 029 504,09 zł. Za 2022 rok odnotowano wynik ujemny w wysokości -834 200,31 zł. Wydatki na utrzymanie obiektu Polsat Plus Arena Gdynia dokonywane są w ramach planu finansowego jako zadanie Gminy Miasta Gdyni pn. „Utrzymanie obiektów sportowo-rekreacyjnych".
- Biorąc pod uwagę to, że Gdynia Arena jest w ciągłym użytkowaniu poprosiłem o informacje jakie inwestycje/remonty wykonano w ciągu ostatnich 5 lat oraz jakie zaplanowano na rok bieżący – dodaje Bełbot.
1) Odnowiono oraz zmodernizowano 11 miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami — 24 000 zł brutto.
2) Wykonano dokumentację techniczną „Opinia techniczna dachu" w związku z pojawiającymi się przeciekami — 35 000 zł brutto.
1) Wykonano dokumentację dodatkową do ekspertyzy technicznej dachu — 4 400 zł brutto.
2) Wykonano naprawę dachu w części od ul. Wileńskiej do tzw. „irokeza"— 212 000 zł brutto.
1) Wykonano odpływy liniowe na spoczniku wyjścia ewakuacyjnego w celu odprowadzenia stojącej wody i wyeliminowania przenikania jej do obiektu — 9 000 zł brutto.
2) Naprawa i wymiana odpływu liniowego wzdłuż jezdni po zapadnięciu się i wykruszeniu podłoża — 19 400 zł brutto.
3) Konserwacja i zabezpieczenie podłogi sportowej — 21 000 zł brutto.
1) Naprawa klimatyzacji obiektu — wymiana klimatyzatora, wymiana centrali, przetoczenie wału silnika oraz inne naprawy systemu klimatyzacji — 47 000 zł brutto.
2) Zakup wykładziny zabezpieczającej podłogę sportową— 38 000 zł brutto.
3) Naprawa windy osobowej przystosowanej dla osób niepełnosprawnych — 21 000 zł brutto.
4) Naprawa koszy do rozgrywek w koszykówkę — wymiana obręczy — 11 000 zł brutto.
5) Konserwacja i zabezpieczenie podłogi sportowej — 53 000 brutto.
1) Zakup analizatorów do pomiaru i optymalizacji zużycia energii elektrycznej —37 000 brutto.
Planowane są poniższe inwestycje i remonty:
1) Wykonanie odpływów liniowych przy wyjściu ewakuacyjnym (od strony C.H. Riviera) w celu odprowadzenia stojącej wody i wyeliminowania przenikania jej do obiektu.
2) Naprawa i wymiana odpływów liniowych wzdłuż jezdni w celu zapobiegania wykruszaniu się podłoża.
3) Wymiana systemu monitoringu obiektu — obecny monitoring, przystosowany do obsługi imprez masowych, jest wykorzystywany przez cały rok.
4) Sukcesywna wymiana oświetlenia na energooszczędne typu LED.
- Zawnioskowałem również o przedstawienie warunków współpracy w zakresie działalności hali z firmą „Polsat" – uzupełnia Bełbot.
Partner tytularny obiektu Polsat Plus Arena Gdynia został wyłoniony w ramach ogłoszonego konkursu. Wpłynęła jedna oferta, spełniająca wymogi formalne, która została zatwierdzona przez komisję i w wyniku przeprowadzonego postępowania podpisano umowę z Telewizją Polsat Sp. z o.o. Czas trwania umowy to 4 lata, a wynagrodzenie dla Gminy wyniesie 2 000 000 zł netto rocznie.
Gmina Miasta Gdyni reprezentowana przez Gdyńskie Centrum Sportu w ramach umowy zobowiązała się do:
1) przyznania Partnerowi Tytularnemu wyłącznego prawa do statusu Partnera Tytularnego Hali, stosowanego we wszystkich oficjalnych dokumentach i w materiałach promocyjnych oraz nadania oficjalnej nazwy Hali tj. Polsat Plus Arena Gdynia,
2) udostępnienia Partnerowi Tytularnemu obiektu 6 razy do roku po 2 dni na potrzeby organizowanych wydarzeń, z zastrzeżeniem, iż nie może to kolidować z imprezami organizowanymi przez Gdyńskie Centrum Sportu oraz wcześniejszymi rezerwacjami,
3) umieszczenia oficjalnej nazwy Hali/logo Hali we wskazanych w umowie lokalizacjach na terenie obiektu oraz na tablicach informacyjnych i kierunkowych,
4) posiadanie linku ze strony głównej obiektu do strony Partnera Tytularnego.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz