Zamknij

Co jeszcze w maju, a co na początku czerwca zobaczymy w Teatrze Gdyni Główna?

19:20, 24.05.2023 Aktualizacja: 20:05, 24.05.2023
Skomentuj

Teatr Gdynia Główna zaprasza w maju na "Ósmy. Trzeci" w reżyserii Kuby Zubrzyckiego oraz  „Tajemnicę Króla Wysp Hebanowych” wg Klechd Sezamowych Bolesława Leśmiana, w reż. Ewa Ignaczak. W czerwcu zaś na deskach teatru zobaczymy: „Dlaczego nie lecimy do gwiazd?” w reż. Grzegorz Kujawiński i „Wielkie Ciasto” inspirowane opowiadaniem Tolkiena, w reż. Piotr Srebrowski.

Teatr Gdynia Główna i Miasto Gdynia zapraszają na spektakl:

Ósmy. Trzeci”

Wg tekstu i w reżyserii Kuby Zubrzyckiego

Obsada: Magdalena Bednarek, Edyta Janusz-Ehrlich, Małgorzata Polakowska, Magdalena Smuk, Piotr Srebrowski

27 maja 2023 godz. 18:00

Ósmy trzeci to hucznie obchodzone święto. Hucznie, bo to przecież Dzień Kobiet. Koniecznie pisane wielką literą. Pisane małą, uznawane jest za błąd, a nawet za wielki nietakt. Ósmy trzeci zwykle kojarzy nam się z kwiatami, prezentami i podziękowaniami. Jednak Dzień Kobiet w 2015 roku na zawsze zmienił spojrzenie na to wydarzenie. Tego dnia, czternastoletnia gdańszczanka podjęła drastyczną decyzję, rzucając się pod pociąg. Decyzję, która pozostawiła szok i niedowierzanie. Dlaczego? Jak? Miała całe życie przed sobą. Okazało się, że dzień wcześniej spotkała się z mężczyzną, który był prawie trzykrotnie starszy od niej. To wydarzenie dodatkowo wstrząsnęło opinią publiczną i dało początek potężnym zmianom. Dzięki mediom społecznościowym matka dziewczyny dowiedziała się o kobietach, które również padły ofiarą tego samego mężczyzny. Trzydzieści pięć kobiet zdecydowało się na walkę, na konfrontację z traumami, opowiadając swoje historie.

„Ósmy. Trzeci” to historia walki z ludźmi, którzy przez długi czas czuli się omnipotentni. To historia o odwadze kobiet, która dała początek ważnym zmianom w Trójmieście. Opowieść o dramatycznych konsekwencjach braku poszanowania dla granic i godności drugiej osoby, ale także o sile ludzkich emocji i motywacji, które są w stanie zmieniać świat.

Po spektaklu w dniu 27 maja odbędzie się rozmowa z widzami, twórcami oraz zaproszonymi gośćmi.

Tekst „Ósmy. Trzeci” czytany był podczas festiwalu teatru dokumentalnego „Sopot Non Fiction 2020”. Rok później znalazł się w półfinale „Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej 2021”.

Projekt współfinansowany ze środków Miasta Gdyni.

Więcej o twórcach:

Kuba Zubrzycki – absolwent wydziału reżyserii Szkoły Filmowej w Łodzi. Autor scenariuszy, reżyser filmowy. Reżyserował w Teatrze Powszechnym w Łodzi oraz Teatrze im. Szaniawskiego w Wałbrzychu. Półfinalista Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej 2021 za tekst „Ósmy. Trzeci”. Jego tekst o problemach polskiej psychiatrii na oddziałach młodzieżowych pt. „Srebro” (ZERO) został opublikowany w miesięczniku Dialog 5/2021. Stypendysta miasta Gdańska, Sopotu oraz Marszałka Województwa Pomorskiego w dziedzinie kultury. Stypendysta Ministra Kultury. Słuchacz Szkoły Teatru Iwana Wyrypajewa. Uczestnik drugiej edycji kursu: Teatr- sztuka społeczna; dla osób chcących pracować z grupami zagrożonymi wykluczeniem. Prowadził zajęcia teatralno- filmowe w ośrodku leczenia uzależnień Monar oraz w Zakładzie Poprawczym w Gdańsku. Od 2022 r. doktorant w Szkole Doktorskiej PWSFTViT w Łodzi.

Magdalena Bednarek - urodzona w 1997 r. w Warszawie. W 2020 r. ukończyła Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, filię w Białymstoku. Od 2021 r. aktorka-lalkarka w Miejskim Teatrze Miniatura w Gdańsku. Nagrodzona wyróżnieniem na 38. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi za rolę w spektaklu "PandemiJa" w reż. Agaty Biziuk- Brajczewskiej oraz Grand Prix na Festiwalu Korczak Dzisiaj za spektakl "Tonja z Glimmerdalen" w reż. Karoliny Maciejaszek (2022 r.). Miłośniczka zwierząt, kawy oraz gier video.

Edyta Janusz-Ehrlich - od 2007 r. związana jest z Miejskim Teatrem Miniatura w Gdańsku. Także w 2007 r. ukończyła Akademię Teatralną w Białymstoku, ale dyplom aktorski obroniła w Sopocie w Teatrze Na Plaży rolą Clair w „Pokojówkach” J. Geneta. Rok wcześniej zdobyła pierwszą nagrodę aktorską w dziedzinie teatru na VIII Międzynarodowym Festiwalu Działań Teatralnych i Plastycznych Zdarzenia Tczew - Europa za przedstawienie „Monologi” wg. Eve Ensler. Ukończyła również dwuletnie studium fotograficzne. Poza grą w teatrze bierze udział w projektach muzycznych - „Pieśni według Szulza”, „Nie ucinaj mi rąk proszę” czy „Edite”. Gra w przedstawieniach niezależnych - monodramy „Single story” i „Baczyński. Apokalipsa”. Wyreżyserowała oraz napisała scenariusz do spektaklu „Karakonia”, „To tu to dom” i „E-mocje”. W 2017 r. dostała wyróżnienie za role „Danusi-Jagienki” w przedstawieniu „Krzyżacy” na XXVIII Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Lalek w Opolu, a także Nagrodę Prezydenta Miasta Gdańska. W roku 2022 r. wyreżyserowała spektakl ”Zmień się”.

Obecnie można ją oglądać w przedstawieniach Miejskiego Teatru Miniatura: „Krzyżacy”, „Kasieńka”, „Cafe panika”, „Cztery Pory Roku”,” Momo”czy „Tonia z Glimerdalen.

Małgorzata Polakowska - absolwentka Południowobałtyckiej Akademii Teatru Niezależnego (2014) oraz Akademii Teatru Alternatywnego przy Instytucie im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu (2016). Od 2014 roku współtworzy zespół aktorski Teatru Gdynia Główna oraz realizuje spektakle Teatru Forum. Laureatka nagrody Prezydenta Gdyni z Okazji Międzynarodowego Dnia Teatru 2021 za rolę Maszy w spektaklu "Maska" według Stanisława Lema, zdobywczyni nagrody zespołowej z okazji XX Ogólnopolskiego Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” za spektakl ZJEMY WASZE DZIECI. Z CEBULĄ Teatru na Faktach Instytutu im J. Grotowskiego we Wrocławiu (2021), laureatka stypendium twórczego Marszałka Województwa Pomorskiego (2020), laureatka nagrody Prezydenta Gdyni z Okazji Międzynarodowego Dnia Teatru 2018 reżyserię i realizację ośmiu premierowych spektakli metodą Teatru Forum, zdobywczyni Nagrody Artystycznej Galion Gdyński 2018 w kategorii „Animacja Kultury”, stypendystka MKiDN w dziedzinie "animacja i upowszechnianie kultury”.

Magdalena Smuk - absolwentka Studium Wokalno - Aktorskiego im. D. Baduszkowej w Gdyni (1999), w Zespole od 1999 r. Urodzona w Kłodzku, wychowana w Kromolinie, wyedukowana w Głogowie w Liceum Medycznym. Ma ukochaną parkę dzieci: Tolę i Gawła. Ze zwierząt najbardziej lubi pająki. Występowała w spektaklach Teatru Muzycznego w Gdyni: „Cud albo Krakowiaki i Górale” (reż. M. Zadara, 2018), „Ghost” (reż. T. Dutkiewicz, 2015), „Przygody Sindbada Żeglarza” (reż. J. Kilian, 2014), „Klub Kawalerów” (reż. J. Celeda, 2013), „Shrek” (reż. M. Korwin, 2011), „Grease” - Jan (reż. M. Korwin, 2011), „MaMy Czas” własnego autorstwa oraz wielu innych. Nagrody i wyróżnienia: Najwyższa Nagroda Jury II Festiwalu Teatrów Muzycznych za rolę Roxi Hart w „Chicago”, Nagroda Publiczności II Festiwalu Teatrów Muzycznych dla najlepszej aktorki, Nagroda Teatralna Prezydenta Miasta Gdyni za kreację aktorską w spektaklu „Tango Nuevo” (2012). Pomysłodawczyni i organizatorka festiwalu O’Polskiego w Sopocie.

Piotr Srebrowski - absolwent wydziału lalkarskiego PWST we Wrocławiu (2010), aktor teatralny, filmowy, oraz reżyser. Od 2011 współpracuje z trójmiejskimi scenami - Teatr Miniatura, Teatr Off de Bicz, Teatr Gdynia Główna, Teatr BOTO, CKG, Teatr Wybrzeże, Opera Bałtycka, Teatr BRO, Teatr Czwarte Miasto, Filharmonia Bałtycka, oraz Gdański Teatr Szekspirowski. W roku 2015 uhonorowany Galionem Gdyńskim w kategorii "Debiut artystyczny" za scenariusz i reżyserię spektaklu "Wielkie Ciasto" na scenie Teatru Gdynia Główna oraz w roku 2019 Nagrodą Prezydenta Miasta Gdyni za rolę Poety w spektaklu „Od Wesela do Wesela” w Teatrze Gdynia Główna.

Ósmy. Trzeci”

Tekst i Reżyseria: Kuba Zubrzycki

Obsada: Magdalena Bednarek, Edyta Janusz-Ehrlich, Małgorzata Polakowska, Magdalena Smuk, Piotr Srebrowski.

Muzyka: Michał Jacaszek Wizualizacje: Konrad KulczyńskiKostiumy: Edyta Janusz-Ehrlich Scenografia i Światło: Marzena Chojnowska

Teatr Gdynia Główna

27 maja 2023 godz. 18:00

Bilety: 40/45 zł

* * *

Teatr Gdynia Główna zaprasza na spektakl Teatru Stajnia Pegaza:

Tajemnica Króla Wysp Hebanowych”

wg Klechd Sezamowych Bolesława Leśmiana

Scenariusz i reżyseria: Ewa Ignaczak

Obsada: Anna Bochnak – Fryc, Jacek Panek, Filip Wójcik

28 maja 2023 godz. 12:00

Zapraszamy do świata pełnego dziwów i czarów, gdzie czarno-złote jezioro oraz pływające w nim kolorowe ryby skrywają tajemnice, o jakich słyszeliście tylko w baśniach.

Król Wysp Hebanowych to dobry, ale nieszczęśliwy władca, który za sprawą złych czarów skazany jest na marne życie w zaklętym pałacu. Jego losem kieruje niecna czarownica, zaślepiona fałszywą miłością. Próbuje ona zmusić Króla do poddania się jej rozkazom. Na szczęście na ich drodze staje odważny i szlachetny Sułtan. Czy wystarczy mu sił, aby zdjąć z Króla Wysp Hebanowych ciążącą klątwę i przezwyciężyć zło głęboko zakorzenione w sercu Chryzeidy? Czy czarno-złote jezioro odkryje przed nami swoje tajemnice? Czy poznamy sekret kolorowych ryb?

Orientalne opowiadanie Bolesława Leśmiana pochodzące ze zbioru „Klechd sezamowych” pokaże, że najważniejszą wartością w życiu jest niesienie bezinteresownej pomocy oraz empatia względem drugiej osoby.

Więcej o twórcach:

Ewa Ignaczak – studiowała na warszawskiej Akademii Teatralnej, założycielka i reżyserka niezależnego Teatru Stajnia Pegaza. Wieloletnia animatorka życia kulturalnego w Trójmieście – laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska za całokształt pracy artystycznej (2001). Autorka projektów: „Teatr a natura”, „Teatr a szaleństwo”, „Teatr Zajechał”, “Zaczynania Teatralne”, „Lekcje Teatralne”, Polska Akademia Teatru Niezależnego na Litwie. Założycielka i od 2003 do 2011 roku dyrektor Sopockiej Sceny Off de BICZ. Reżyserka teatralna kilkudziesięciu spektakli teatralnych, nagradzanych na wielu festiwalach Polsce. Założycielka i Wiceprezes Fundacji „Klinika Kultury”, a także założycielka i Dyrektorka Artystyczna Teatru Gdynia Główna. Kuratorka Artystyczna międzynarodowego unijnego projektu “South Baltic Academy of Independent Theatre – a Tool of Social Change”. W latach 2013-2015 Członkini Gdyńskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, oceniała także wnioski w konkursie ofert dla Urzędu Miasta w Gdyni. Nagrodzona “Galionem Gdyńskim za rok 2015” w dziedzinie animacji kultury oraz Nagrodą Specjalną Za Animację Kultury Marszałka Województwa Pomorskiego w roku 2017.

Anna Bochnak-Fryc - absolwentka Akademii Praktyk Teatralnych Gardzienice oraz Uniwersytetu Adama Mickiewicza na kierunku Filozofia Komunikacja Społeczna i Filologia Norweska. Współpracowała z Teatrem Strefa Ciszy i Barakah, grała w spektaklach reżyserowanych przez Macieja Gorczyńskiego, do niektórych współtworzyłam również muzykę.

Śpiew to jej największa pasja. Od ponad dziesięciu lat wykonuje archaiczne pieśni ludowe i wykorzystuje je również w procesie tworzenia muzyki. Utwory tradycyjne w jej interpretacji można usłyszeć w najnowszym spektaklu Teatru Nowego w Słupsku - „Grupa Krwi”.

Obecnie śpiewa w zespołach Akademia Głosów Tradycji oraz Dobre Sobie. Pisze własne teksty oraz muzykę. Prowadzi warsztaty śpiewacze dla dużych i małych.

Filip Wójcik — aktor, tancerz. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku, absolwent PWST w Krakowie, na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Stworzył role aktorskie i taneczne m.in. dla: Krakowskiego Teatru Tańca (Poliamoria, Estra i Andro), Teatru Rozrywki w Chorzowie (Osobowość Zaburzona, Młody Frankenstein), Narodowego Centrum Kultury (Święty), Fabryki Kultury (Pan Tadeusz Muzycznie, Wszystko o Disco), Konsulatu Kultury w Gdyni (Mayday), Teatru Rozbark w Bytomiu (Kanarki), Teatru Małego w Tychach (Woyzeck), Sopockiego Teatru Tańca (Tab. Nowy Początek). Obecnie współpracuje z Teatrem Gdynia Główna.

Jacek Panek:Członek Stowarzyszenia Artystyczno- Społecznego Feeria. Magister Pedagogiki oraz absolwent Wiedzy o Teatrze na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończył Południowobałtycką Akademię Teatru Niezależnego (BAIT) oraz Akademię Teatru Alternatywnego, realizowaną przez Instytut im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu. Brał udział w przedsięwzięciach teatralnych i projektach Teatru Gdynia Główna, Teatru Czarny Kwadrat oraz Teatru Znak. W latach 2013-2019 pracował jako instruktor teatralny dla grup dziecięcych, młodzieżowych i dorosłych w Gdańskiej Szkole Artystycznej. W latach 2019- 2020 pracował jako instruktor teatralny w Zakładzie Kulturalnym w Gdańsku. Od 2016 roku współtworzy spektakle Teatru Forum prezentowane w Teatrze Gdynia Główna, Gdańskiej Szkole Artystycznej i Zakładzie Kulturalnym, a także tworzy i realizuje projekty Stowarzyszenia Feeria.

Tajemnica Króla Wysp Hebanowych”

wg Klechd Sezamowych Bolesława Leśmiana

Scenariusz i Reżyseria: Ewa Ignaczak

Obsada: Anna Bochnak – Fryc, Jacek Panek, Filip Wójcik

Światło, kostiumy, rekwizyty: Marzena Chojnowska

Video: Marzena Chojnowska i Grzegorz Kujawiński

Muzyka: Anna Bochnak – Fryc i Marzena Chojnowska

Teatr Stajnia Pegaza

28 maja 2023 godz. 12.00

Bilety: 40 zł

* * *

Teatr Gdynia Główna zaprasza na spektakl w ramach cyklu STACJA BAJEK:

Dlaczego nie lecimy do gwiazd?

w reżyserii Grzegorza Kujawińskiego

obsada: Marta Jaszewska/ Małgorzata Polakowska, Piotr Mahlik, Piotr Rogalski, Filip Wójcik

4 czerwca godz. 12:00

Dane pozyskane z rozbitych na Ziemi obcych pojazdów kosmicznych (także tego, który w 1959 roku rozbił się w basenie gdyńskiego portu) pozwalają na stworzenie szybkiego statku kosmicznego i wskazują drogę do planety zamieszkałej przez obcą rasę. Na pokład statku Bocian-1 wchodzą starannie wybrani astronauci – Rosjanin Misza Gagarin, Amerykanka Barbara Armstrong i nasz rodak, Romek Twardowski. Do załogi dołącza też STASIU, czyli Samowystarczalny Towarzysz Astronauty o Sztucznej Inteligencji i Uczuciach. Celem podróży jest dotarcie do obcej planety i nawiązanie kontaktu z jej mieszkańcami. Nie będzie to jednak łatwe, bo podróż w nieznane może być pełna nieprzewidzianych problemów, załoga nie potrafi ze sobą współpracować a bliskie spotkanie trzeciego stopnia wydaje się skomplikowane w stopniu iście kosmicznym.

Spektakl Grzegorza Kujawińskiego zaprosi widzów do interaktywnej i fascynującej podróży gwiezdnej i śledzenie losów charakternych astronautów. Opisana z humorem i pełna przygód oraz nawiązań do popularnych książek i filmów podróż udowodni też, że nawet w pustce międzygwiezdnej nie można zapomnieć o całkiem ludzkich przywarach.

Czy spotkanie z obcą rasą stanie się receptą na takie bolączki? No i jak bardzo obcy są nasi przyjaciele z głębokiego kosmosu?

Przedstawienie „Dlaczego nie lecimy do gwiazd?” Grzegorza Kujawińskiego mimo lokalizacji w głębokiej próżni błyskotliwie i przekonująco skupia się całkowicie ziemskich tematach, zaskakuje też głębokim przesłaniem ekologicznym i społecznym.

Spektakl zrealizowano w hołdzie dla twórczości Georgese’a Mélièsa.

Więcej o twórcach:

Marta Jaszewska – aktorka, pedagog, menadżer kultury. Absolwentka Policealnego Studium Aktorskiego im. A. Sewruka przy Teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie oraz Pedagogiki ze specjalnością Menadżer Kultury, UWM Olsztyn. Współpracuje z Gdańskim Towarzystwem Przyjaciół Sztuki, Teatrem Gdynia Główna i Kujawsko-Pomorskim Impresaryjnym Teatrem Muzycznym w Toruniu. Laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Gdyni za rolę w spektaklu "I jakoś to będzie..." (2021). Stypendystka Marszałka Województwa Pomorskiego (2020) oraz Miasta Gdańska (2021).

Piotr Mahlik - aktor, reżyser, scenarzysta, performer, absolwent Gdańskiej Szkoły Artystycznej. Gra w Teatrze Gdynia Główna. Współpracował m.in. z Teatrem Znak z Gdańska, Teatrem Parrabbola z Londynu oraz Konsulatem Kultury w Gdyni. Ostatnio rozpoczął proces twórczy w swojej działalności artystycznej Swobodno pod pseudonimem Pupa, który zapoczątkował najnowszy projekt performatywny Pupa na lokalnej scenie Trójmiasta. Aktualnie pracuje nad autorskim projektem teatralnym "Aokcha" Mariusza Łyszkowskiego z Verstalia Studio.

Piotr Rogalski - aktor, tekściarz, komik, muzyk, animator, absolwent Południowo Bałtyckiej Akademii Teatru Niezależnego. Obecnie związany z Teatrem Gdynia Główna i Bałtyckim Teatrem Różnorodności. Trójmiejskiej widowni znany m.in. ze spektakli: „Dzielny Kapitan Ahab”, „Pomoc Domowa”, „Pan Tadeusz” oraz występów stand-upowych. Na trójmiejskich scenach aktywny od 2014 roku, współpracował z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim, Teatrem Korkoro i Teatrem Czarny Kwadrat.

Filip Wójcik — aktor, tancerz. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku, absolwent PWST w Krakowie, na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Stworzył role aktorskie i taneczne m.in. dla: Krakowskiego Teatru Tańca (Poliamoria, Estra i Andro), Teatru Rozrywki w Chorzowie (Osobowość Zaburzona, Młody Frankenstein), Narodowego Centrum Kultury (Święty), Fabryki Kultury (Pan Tadeusz Muzycznie, Wszystko o Disco), Konsulatu Kultury w Gdyni (Mayday), Teatru Rozbark w Bytomiu (Kanarki), Teatru Małego w Tychach (Woyzeck), Sopockiego Teatru Tańca (Tab. Nowy Początek). Obecnie współpracuje z Teatrem Gdynia Główna.

Grzegorz Kujawiński - absolwent wydziału Organizacji Sztuki Filmowej w Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, Filmowej i Telewizyjnej w Łodzi. Przez lata związany z Teatrem Nowym w Łodzi oraz Sopocką Sceną Off de BICZ.  Od 2013 roku współpracuje z Teatrem Gdynia Główna. Na co dzień zajmuje się promocją i działaniami PR.  Reżyser spektakli: „Dzielny kapitan Ahab” insp. „Moby Dickiem” Hermana Melville’a, „Zuchwała historia z zakurzonej półki” wg własnego tekstu, „TEOHIPHIP” wg „Podróży 20” z „Dzienników Gwiazdowych” Stanisława Lema oraz „Dlaczego nie lecimy do gwiazd?” na podstawie własnego pomysłu.

Dlaczego nie lecimy do gwiazd?

Scenariusz i reżyseria: Grzegorz Kujawiński

Obsada: Marta Jaszewska/ Małgorzata Polakowska, Piotr Mahlik, Piotr Rogalski, Filip Wójcik

Gościnnie: Adrianna Kucner, Małgorzata Polakowska, Veronika Kolomoitseva (głos),

Piotr Grzelewski (głos), Piotr Serafin, Dorian Zypper, Oliwer Zypper,

Scenografia: Misha Lesner (GRAFIKA), Bartosz Dobrowolski i Grzegorz Kujawiński

Muzyka, video i dźwięk: Maciej Buszman

Światło i kostiumy: Marzena Chojnowska

4 czerwca godz. 12:00

Bilety: 40 zł

* * *

Teatr Gdynia Główna zaprasza na spektakl

Wielkie Ciasto

inspirowany opowiadaniem J.R.R. Tolkiena Kowal z Podlesia Większego

w reżyserii Piotra Srebrowskiego

obsada: Piotr Srebrowski, Radosław Smużny

11 czerwca godz. 12:00

Wszystkich, którym niedziela nieodłącznie kojarzy się z czasem spędzonym w gronie najbliższych, zabawą i uśmiechem oraz zapachem świeżo upieczonego ciasta, zapraszamy na pełen humoru spektakl dla całej rodziny.

Wielkie ciasto, wielka rzecz, która smutkom mówi precz!

Zapraszamy wszystkich teatralnych łasuchów na ucztę dla ducha i ciała. Kuchmistrz Wielkiej Kuchni zaprasza na spotkanie z Kowalczykiem, Gwiezdnym Żółwiem, Alfem i resztą wspaniałych, skonstruowanych z pomysłem kuchennych bohaterów. Spektakl dla widzów w każdym wieku – dla młodszych wyśmienita zabawa, dla starszych powrót do krainy dzieciństwa, gdzie najprostsze rzeczy cieszyły najbardziej. Do tego rozchodzący się po całym teatrze zapach ciasta – czego chcieć więcej w niedzielne popołudnie? Kuchmistrzowie Wielkiej Kuchni zapraszają na uroczystość Wielkiego Ciasta. Jest to wydarzenie niezwykłe, gdyż odbywające się zaledwie raz na 24 lata! Gdy goście przybywają, aby świętować, okazuje się, że wypiek jest niegotowy...

     Wielkie Ciasto to kulinarno-magiczny spektakl opowiadający pełną przygód historię młodego Kowalczyka. Jeden kreatywny reżyser, dwóch zdolnych aktorów, kilka „kuchennych lalek”, garść wyobraźni, łyżka tajemnicy i szczypta dobrego humoru – to przepis na wyśmienitą teatralną zabawę przyprawioną nutą refleksji.

Spektakl szybko zachwycił najmłodszych widzów, został doceniony przez krytyków teatralnych i zyskał swoich wiernych fanów. Spektakl ten budzi w nas wyjątkowy sentyment, ponieważ była to pierwsza premiera, jaka odbyła się w historii naszego Teatru.

Rozsmakowujemy młodego widza w teatrze!

Fragmenty recenzji:

Spektakl przygotowany przez Piotra Srebrowskiego jest wesołą, zabawną i przede wszystkim ciekawą opowieścią o losach młodego Kowalczyka według opowiadania Johna Ronalda Reuela Tolkiena "Kowal z Podlasia Większego". Kowalczyk odnajduje w cieście tajemniczą gwiazdkę, która umożliwia mu podróż do krainy czarów. Bohater nie namyślając się wiele z tej okazji korzysta, nurkując w głąb... stołu, na którym toczy się wcześniej akcja.

Zarówno Till, jak i "gospodarz" spektaklu, Smużny, grają czytelnie, bardzo wyraźnie podkreślając mimiką stany emocjonalne. Dlatego spektakl jest komunikatywny także dla mniejszych dzieci. Bardziej plastycznie gra Konrad Till, świetnie animujący m.in. Kowalczyka. Obaj jednak uzupełniają się na scenie i stanowią zgrany, budzący sympatię duet.

Łukasz Rudziński, Magia teatru z kilku garnków - o "Wielkim Cieście" w Teatrze Gdynia Główna, trojmiasto.pl

W zaczarowanym świecie teatru Srebrowskiego pojawia się wszystko, co niezbędne, aby zmienić optykę patrzenia na świat. Zapachy, kolory, światło, tajemnica, zabawne i ciekawe lalki poruszane w widoczny sposób przez aktorów (Konrada Tilla oraz Radosława Smużnego) oraz dźwięki tworzą bardzo zgrabną całość, a obietnica skosztowania ciasta wprowadza dodatkowe napięcie dramaturgiczne. Historia kucharczyka Kowalczyka nie jest banalną opowieścią o losach starającego się o przychylność kuchmistrza młodego chłopca. Opowieść pogłębiona jest refleksją nad prawidłami światów: realnego i fantastycznego, który był punktem wyjścia w tworzeniu przedstawienia.

Mimo że to aktorzy byli „sprawcami” ruchu lalek, to jednak właśnie lalki były bezsprzecznie najciekawszymi składnikami „Wielkiego ciasta”. Wykonane z różnych kuchennych przyrządów i „narzędzi”, czyli z garnków, pokrywek, durszlaków, ubijaczek, szroberów, sztućców itp. wzbudzały zaciekawienie dzieci, zawsze otwartych na nowości, ale także dorosłych, starających się przeanalizować „skład” poszczególnych postaci. Jednym słowem – debiut reżyserski Piotra Srebrowskiego, aktora mocno już zakotwiczonego w Trójmieście, można udać za udany.

Katarzyna Wysocka, Przepis cioci Wiesi, czyli " Wielkie Ciasto" na dworcu w Gdyni, Pomorze Kultury

Wielkie Ciasto

inspirowane opowiadaniem

J.R.R Tolkiena Kowal z Podlesia Większego

scenariusz i reżyseria: Piotr Srebrowski

konsultacje dramaturgiczne: Maciej Wiktor

obsada: Piotr Srebrowski, Radosław Smużny

projekt lalek: Piotr Srebrowski

wykonanie lalek: zespół

muzyka: Sówka Sowińska

przepis na ciasto: ciocia Wiesia

produkcja: Teatr Gdynia Główna

Stacja Bajek: 11 czerwca godz. 12:00

Bilety: 40 zł

Rezerwacja:

tel. 58 351 15 12

kom. 600 306 634; 600 306 632

[email protected]

sprzedaż online: http://teatrgdyniaglowna.interticket.pl/

Teatr Gdynia Główna

Plac Konstytucji 1

Dworzec PKP Gdynia Główna (peron -1)

www.teatrgdyniaglowna.pl

www.facebook.com/TeatrGdyniaGlowna

(hs za: TGG/foto Grzegorz Kujawiński)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%