Nie udawało się od kilku lat uzyskać takiej deklaracji, ale w końcu jest!!!! Władze Gdyni definitywnie rezygnują z poszerzenia Władysława IV do 4 pasów jezdni! (na odcinku od 10 Lutego do Jana z Kolna).
- Rada Dzielnicy Śródmieście zaprosiła na spotkanie wiceprezydenta Marka Łucyka, który pytany przeze mnie o tę sprawę, zapewnił, że poszerzania nie będzie. (zapisałem cytat, żeby było w papierach) "bylibyśmy trochę szaleńcami, gdy mówimy o spowolnieniu, a nagle wrócilibyśmy do koncepcji 4 pasów". Dodał też, że nie można przywiązywać dużej wagi do analiz ruchu, na które w zeszłym roku powoływała się Rada Miasta, odrzucając wniosek Rady Dzielnicy Śródmieście (a także Miasta Wspólnego) o wykreślenie 4 pasów ze Studium - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Dodatkowo, zgodnie ze słowami M.Łucyka, w związku z planami Portu Gdynia, budowy przelotówki z przyszłego portu zewnętrznego, "Nowa Węglowa (tzn. jej projekt) w obecnym kształcie traci rację bytu". Może sporej rewolucji ulec cały układ komunikacyjny, planowany w północnym Śródmieściu, łącznie z Nową Węglową, która w związku z planami portu, ma nie być realizowana w zaplanowanym kształcie.
- Niestety zapomniałem dopytać w tym kontekście o przyszłość tzw. Nowej Waszyngtona - dodaje Łukasz Piesiewicz.
Zgodnie z zapowiedziami, w ramach zmian na Starowiejskiej, na jej przecięciu z Władysława IV pojawi się wyniesione skrzyżowanie. Z kolei w ramach projektu zmian pt. "Klimatyczne centrum" autobusy z 3 Maja będą przeniesione na Władysława IV.
Od 10 Lutego do Wójta Radtkego będzie buspas, kontrabuspas, a na wysokości ZUS - przystanek (dodatkowy, na żądanie jest wpisany do realizacji w BO na przeciw Straży Pożarnej).
Koncepcja Portu dublująca Nową Węglową:
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz