Dworzec w Mrzezinie powstał na początku XX wieku przy ówczesnej linii kolejowej z Redy do Pucka, od 1922 r. prowadzącej do Helu. Jak podkreśla biuro prasowe PKP S.A., obecnie zatrzymuje się tam wiele pociągów regionalnych kursujących z Gdyni w kierunku Władysławowa i Helu.
"Remonty, modernizacje i przebudowy infrastruktury kolejowej został zapoczątkowane jeszcze w poprzedniej kadencji Sejmu. Dzisiejsze działania to konsekwencja planów, projektów i przetargów, których realizację rozpoczął rząd Mateusza Morawieckiego. Na Pomorzu trwa już przebudowa linii kolejowej 202 z Gdyni do Słupska. Ruszają prace na linii 201 (Port Gdynia - Bydgoszcz) na odcinku Gdańsk Osowa - Somonino. Modernizowane są dworce i istniejące linie kolejowe. Choćby dworzec w Mrzezinie. Jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia. Właśnie jestem w trakcie przygotowania interpelacji w sprawie elektryfikacji pomorskich szlaków kolejowych. Mam nadzieję, że wraz z modernizacją linii 201 i 202 gruntownym przebudową poddane zostaną również linie kolejowe o charakterze lokalnym czy te łączące województwa. Mam na myśli również elektryfikację tras, na przykład z Tczewa do Chojnic czy z Chojnic do Szczecinka i z Chojnic do Tucholi. Istotne jest również przywrócenie połączenia Kościerzyny ze Słupskiem przez Lipusz, Bytów, Korzybie. I oczywiście kompleksowe zmodernizowanie trasy z Gdyni do Helu. Dworzec we Władysławie został wyremontowany, czas więc na tory!" - podkreśla poseł Michał Kowalski.
Zakończyła się przebudowa dworca kolejowego w Mrzezinie w powiecie puckim (Pomorskie) - poinformowało we wtorek biuro prasowe PKP S.A. Koszt inwestycji to 4,49 mln zł.
"Przebudowa dworca w Mrzezinie to kolejna inwestycja zrealizowana przez PKP S.A. w województwie pomorskim. Na początku kwietnia br. udostępniliśmy podróżnym także historyczny dworzec w Wejherowie. Dzięki temu naszym dworcom nie tylko przywracamy historyczną świetność, ale przede wszystkim stają się one nowoczesną i komfortową przestrzenią obsługi podróżnych" - powiedział cytowany w komunikacie członek zarządu spółki Paweł Lisiewicz.
Biuro prasowe PKP podało, że nowy wygląd zyskała m.in. elewacja dworca, którą wykończono szaro-beżowymi płytkami elastycznymi. Pojawiły się także duże przeszklenia, które doświetlają znajdującą się we wnętrzu poczekalnię. Budynek został też rozbudowany o nową wiatę, która jest przedłużeniem dachu dworca od strony południowej.
"Na elewacji budynku pojawiły się nowe zegary, a także napisy przestrzenne z logotypem PKP S.A. i nazwą stacji (od strony torów) oraz napisem +dworzec kolejowy+ od strony miejscowości. Wnętrze zaprojektowano minimalistycznie i nowocześnie. W klimatyzowanej poczekalni, poza ławkami, znajdują się gabloty na rozkłady jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów, zegar oraz toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - przekazano w informacji.
Zmieniło się także otoczenie obiektu. "Powstały nowe chodniki i nawierzchnia drogi dojazdowej. W sąsiedztwie dworca powstało 6 miejsc parkingowych. Poza tym pojawiły się nowe elementy małej architektury oraz uporządkowana została zieleń. Budynek stał się bardziej przyjazny środowisku naturalnemu, dzięki zastosowaniu energooszczędnego oświetlenia oraz pompy ciepła. Poza tym na dachu dworca zainstalowano panele fotowoltaiczne, które będą produkowały +zieloną energię+" - zaznaczono.
Podkreślono też, że budynek stał się bardziej dostępny dla wszystkich grup podróżnych, także osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności.
Koszt przebudowy dworca w Mrzezinie wyniósł 4,49 mln zł brutto. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., projekt przebudowy opracowała pracownia Buden, a wykonawcą prac budowlanych była firma 3JM Michał Bryłka z Kwidzyna.
Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy dworca zostało dofinansowane ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.(PAP)
dsok/ pad/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz