W niedzielę, 27 kwietnia 2025 r. o godz. 17:00 Promocja Regionu Chojnickiego organizuje spotkanie na temat chojnickiej starówki.
- Jako chojnicki przedsiębiorca i współautor programu wyborczego KW Stowarzyszenia „Głos Chojniczan” zapisałem się na to spotkanie – mówi Michał Gruchała z Chojnickiego Dialogu.
Chojnice przed laty były obowiązkowym miejscem dla bardzo wielu turystów, którzy odwiedzali Bory Tucholskie albo kierowali się nad polskie morze.
Jeszcze na początku lat '90 chojnicki dworzec kolejowy tętnił życiem, można było dobrze i tanio zjeść. Teraz, mimo oddania budynku po kapitalnym remoncie, nic tam się nie dzieje. Władze miasta wydały wiele milionów złotych, a nie mają pomysłu jak ożywić wyremontowany i zabytkowy budynek.
- Moim zdaniem brak konkretnej strategii i propozycji dla odwiedzających nasze miasto. Brak wykorzystania tego, co mamy w Chojnicach oraz tego, co znajduje się w okolicy. Nie wiem dlaczego w Chojnicach w aspekcie turystów z całego kraju, ale również zza granicy, nie promuje się akweduktu w Fojutowie, zapory, Zakładu Hodowli Pstrąga i Restauracji „Aga” w Mylofie, pomnika bitwy pod Krojantami i organizowanych tam rekonstrukcji historycznych, spływów Brdą, czy wreszcie Swornychgaci i Charzykowych. Przecież dobrze przygotowana promocja powinna doprowadzić turystów na chojnicki Rynek – podkreśla Michał Gruchała.
W czasie kampanii wyborczej zarówno Michał Gruchała, jak i obecnie chojnicka radna Marzenna Osowicka, mówili o konieczności przystosowania oferty turystycznej do dnia dzisiejszego i potrzeb odwiedzających miasto i przejeżdżających przez Chojnice.
Głos Chojniczan zwracał również uwagę na brak odpowiednich ulg dla przedsiębiorców. Generalnie miasto cechuje totalny brak strategii, która łączyłaby potrzeby mieszkańców z ofertą biznesu, w tym sfery handlu i usług oraz gastronomii.
Michał Gruchała w czasie dyskusji chce przedstawić pomysły z programu wyborczego:
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz