Trwa wycinka drzew pod Obwodnicę Witomina. Firma Kornik, która wygrała przetarg Nadleśnictwa Gdańsk na to zadanie, prowadzi prace na odcinku leśnym wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej, w kierunku Spółdzielni Mieszkaniowej Senior im. dr Jadwigi Titz-Kosko na Witominie.
- Wycinka drzew to początek drogi. Są czasami konieczności, których nie da się ominąć. Jednak nie to mnie martwi. Chciałbym wierzyć, że nie zakończy się na wycince drzew i obwodnica Witomina zostanie w końcu wybudowana. Mieszkańcy Gdyni na tę inwestycję czekają od lat. Poprzednia administracja zakończyła swoją karierę na pozycji opowieści i deklaracji. Obecna rozpoczęła wycinkę. Czekamy zatem na rzeczywiste rozpoczęcie robót. Mam również nadzieję, że realizacja zadania nie doprowadzi do paraliżu komunikacyjnego tej części miasta, a jej zakończenie znacząco usprawni poruszanie się po Gdyni - podkreśla radny Marek Dudziński.
* * *
- Na mocy porozumienia gminy Gdynia z Nadleśnictwem Gdańsk, rozpoczęła się wycinka drzew pod budowę Obwodnicy Witomina. W ramach realizacji inwestycji wycięte zostanie ok. 16,3 ha lasu. Koniec prac planowany jest na ostatnie dni lutego, gdyż w marcu rozpoczyna się okres lęgowy ptaków – mówi Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.
Wycinka drzew pod Obwodnicę Witomina (fot. Michał Sałata)
Budowa Obwodnicy Witomina uzyskała pozytywną decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych.
Przypomnijmy, że Obwodnica Witomina to inwestycja, która jest ostatnim etapem kompleksowej zmiany komunikacyjnej dla dzielnicy Witomina i całej Gdyni Zachód. Będzie miała znaczący wpływ dla tysięcy gdynianek i gdynian w codziennym przemieszczaniu się.
Powstanie droga o długości 2 585 metrów, znajdą się na niej dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach i buspasy. Powstaną również cztery obiekty inżynieryjne, w tym kładka pieszo-rowerowa w ciągu leśnym, 2 przepusty dla zwierząt, a także wiadukt nad ulicą Witomińską.
Koszt inwestycji opiewa na kwotę 78 549 311,39 zł, a zrealizuje ją konsorcjum Polimex Infrastruktura sp. z o.o. – Polimex Mostostal SA.
Celem inwestycji jest m.in. odciążenie tranzytu z Witomina oraz stworzenie możliwości szybkiej komunikacji w relacji Obwodnica Trójmiasta – Śródmieście, co wpłynie również na zmniejszenie obciążenia Estakady Kwiatkowskiego do ul. Morskiej.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz