Zamknij

Czekamy na przetarg... PKP PLK znów nie dotrzymało słowa? Przebudowa linii kolejowej 202 zagrożona?

22:26, 20.08.2024 Aktualizacja: 22:32, 20.08.2024
Skomentuj

"Inwestycje realizowane są zgodnie z harmonogramami. W ramach przebudowy Węzła Karwiny w Gdyni oraz modernizacji i położenia drugiego toru na linii kolejowej nr 201 (Gdynia Port - Maksymilianowo), PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą postępowania przetargowe, mające na celu wyłonienie wykonawców, a część przetargów zaplanowanych jest na bieżący rok. W ramach modernizacji linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Główna - Słupsk, ogłoszenie przetargu przewiduje się w II kwartale 2024 r.”

- informował rzecznik PKP PLK 8 maja br.

Mamy drugą połowę sierpnia, a o przetargu ani widu ani słychu...

Müller interweniuje

Eurodeputowany Piotr Müller stwierdził, że budowa drugiego toru w ramach odcinka Lębork - Gdynia Chylonia jest zagrożona.

„Piszę w tej sprawie do Ministerstwa Infrastruktury i PKP PLK S.A. Kiedy odpowiedzialne osoby podejmują działania, efekty są widoczne. Przykład? Odcinek Słupsk-Lębork – prace ruszyły w pełni, kiedy odpowiadał za to rząd PiS.

A teraz? Modernizacja odcinka Lębork-Gdynia Chylonia – harmonogram się sypie, a odpowiedzi brak. Czy w ogóle dalsza część drugiego toru powstanie? Co poszło nie tak?

Zadałem PKP PLK S.A. kilka konkretnych pytań, bo jeszcze niedawno wiceminister Piotr Malepszak w odpowiedzi na moje zapytanie/interpelacje twierdził, że przetarg będzie ogłoszony w I połowie tego roku. A ta już minęła…” - napisał na FB.

Udało nam się pozyskać zaktualizowaną odpowiedź PKP PLK

Ogłoszenie przetargu na modernizację odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia – Wejherowo – Lębork, w tym budowę wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazdy kolejowo–drogowe w ciągu ul. Puckiej, Północnej i Piaskowej w Gdyni planowane jest w II połowie 2024 r.” - poinformował Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

A co z ul. Pucką w Gdyni?

Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania zwiększy bezpieczeństwo ruchu pociągów oraz samochodów, a także usprawni komunikację w tej części miasta. Wiadukt kolejowy w ciągu ul. Puckiej, będzie miał ponad 20,5 metra długości, blisko 32,5 metra szerokości oraz 4,5 metra wysokości.

Zgodnie z porozumieniem zawartym z Miastem Gdynia 18 grudnia 2017 r., inwestycja w części kolejowej zostanie sfinansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a w części drogowej przez Miasto Gdynia. Koncepcja projektowa jest obecnie uzgadniana z Miastem Gdynia.

Zadanie zostanie zrealizowane w ramach inwestycji „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” po zapewnieniu środków finansowych pochodzących z perspektywy UE na lata 2021 – 2027. Zakończenie robót budowlanych na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork planowane jest w 2029 r.

Wiadukt, tunel, a może dalej szlabany?

Teraz jednak nie wiadomo czy przetarg zostanie głoszony i czy w ramach przebudowy linii kolejowej zostanie wykonany bezkolizyjny przejazd ulicą Pucką w Gdyni przez tory dwóch linii – 202 (Chylonia – Słupsk) i 250 (SKM).

 

 

(Mariusz Sieraczkiewicz/foto PKP PLK)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%