Już jest (prawie) jasne, że nad linia kolejową 201, czyli torami z Portu Gdynia do Bydgoszczy przez Kościerzynę, Wierzchucin, będzie budowany wiadukt. Problemem cały czas pozostaje przejazd przez linie 202 (Gdańsk Główny – Stargard przez Wejherowo, Słupsk, Koszalin) i 250 (Gdańsk Śródmieście – Rumia).
To właśnie ten przejazd kolejowy generuje od wielu lat korki, w których po obu stronach torów po kilkadziesiąt minut stoją „sznurki” samochodów.
W sprawie „pokonywania” torów linii 202 i 250 interpelację złożył radny Marcin Bełbot. Konkretnie zapytał o tunel i relacje z PKP PLK.
- W związku z licznymi pytaniami mieszkańców odnośnie tunelu pod torami na ulicy Puckiej zwróciłem się do prezydenta Gdyni z pytaniem na temat statusu tej inwestycji. Przede wszystkim zapytałem o to, kiedy planowane jest rozpoczęcie budowy tunelu pod torami na ulicy Puckiej pod linią kolejową numer 202? - mówi Marcin Bełbot.
Wiele ostatnich wydarzeń związanych z relacjami władz Gdyni z PKP PLK budzi obawy. Przypomnijmy chociażby nadal nie rozwiązaną kwestię budowy trzeciego toru na linii 201 i przebudowy wiaduktu drogowego na węźle Karwiny.
Dlatego radny Bełbot zapytał również o to, kiedy odbyło się ostatnie spotkanie w ww sprawie z przedstawicielami spółki PKP PLK? Jakie ustalenia zostały poczynione? Poprosił także o załączenie notatki ze spotkania.
Jak wiadomo Gdynia ma problemy finansowe, więc pod znakiem zapytania stoi sposób sfinansowania tej jednej z najpotrzebniejszych inwestycji w mieście.
- Poprosiłem o przedstawienie założeń odnośnie finansowania inwestycji, chodzi o to jaką część miałoby finansować miasto, a jaką PKP PLK – dodaje Bełbot.
- Ogłoszenie przetargu na modernizację odcinka linii Gdynia Chylonia – Wejherowo – Lębork, w tym budowę wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Puckiej, planowane jest w II połowie br. Zadanie zostanie zrealizowane w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” po zapewnieniu środków finansowych pochodzących z perspektywy UE na lata 2021 – 2027. Zgodnie z porozumieniem zawartym z Miastem Gdynia w dniu 18 grudnia 2017 r., inwestycja w części kolejowej zostanie sfinansowana przez PLK S.A., a w części drogowej przez Miasto Gdynia – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz