Wreszcie po latach oczekiwań gdynianie doczekali się rzeczowego podejścia do sprawy połączenia kolejowego północnych dzielnic (Pogórze, Obłuże, Oksywie) z Gdynią Główną. Inicjatorem działań jest państwowa firma PKP PLK i samorząd województwa pomorskiego.
Multiconsult Polska sp. z o.o. przeprowadza konsultacje społeczne w związku z realizacją kontraktu na rzecz PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na opracowanie dokumentacji przygotowawczej:
„Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnejna obszarze pomorskiej Metropolii”, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach Umowy nr 90/105/0164/19/Z/I z dnia 15 lipca 2019r.
[ZT]42324[/ZT]
Konsultacje społeczne odbywają się w terminie: 3.12.2020 – 31.12.2020
- To dobrze, że wreszcie coś się ruszyło. Dopiero zainteresowanie przewoźnika i determinacja mieszkańców doprowadziły do tego, że uruchomienia połączenia centrum Gdyni z północnymi dzielnicami staje się realne - mówi dr Aleksander Kozicki, radny województwa pomorskiego. - Kolejka do Pogórza, Obłuża i Oksywia, a nawet dalej do Kosakowa ogromnie poprawi komunikację z północną częścią miasta i gminą Kosakowo, której mieszkańcy w ogromnej mierze pracują i uczą się właśnie w Gdyni.
[ZT]41110[/ZT]
Konsultacje są okazją do poznania opinii mieszkańców i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych.
Panujące zagrożenie epidemiologiczne uniemożliwia bezpośrednie spotkania z mieszkańcami w związku z czym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w przygotowanej ankiecie.
Opisy poszczególnych wariantów oraz odpowiadające im ankiety, znajdują się w dedykowanych wariantom zakładkach.
Mogą Państwo również oddać głos na wariant preferowany, głosowanie odbywa się za pomocą ankiety, którą można wypełnić w zakładce „Ankieta – wybór wariantu”.
Do konsultacji ustosunkowało się również Miasto Wspólne:
Wariant nr 1 – wariant ograniczonego zakresu
Zakłada:
- budowę nowej stacji Gdynia Pogórze PKA z peronem wyspowym
- ponadto w ramach W1 przewidziano dobudowę dwóch przystanków osobowych przy istniejącej linii kolejowej 228, pomiędzy stacją Gdynia Pogórze, a Gdynią Port Oksywie

Wariant nr 2 – modernizacyjny
Zakłada:
- budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion,a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana
- budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia, a nowoprojektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723
- dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze, a Gdynia Port Oksywie
- budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód)

Wariant nr 3A – modernizacyjny
Zakłada:
- budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion,a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana
- budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia,przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228
- budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gdyni Obłuże Górne

Wariant nr 3B – modernizacyjny
Zakłada:
- budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion,a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana
- budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia,przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228
- budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty)

Wariant nr 4A – modernizacyjny
Zakłada:
- budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion, a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana
- budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia, a nowoprojektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723
- dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze, a Gdynia Port Oksywie
- budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód)

Wariant nr 4B – modernizacyjny
Zakłada:
- budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek
- budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek– powiązanie z LK250 – Gdynia Pogórze (stacja strefowa) – GPF – Rumia Janowo z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Obłuże Estakada, Gdynia Obłuże Górne, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód) wraz z wpięciem w linię 250 na posterunku Rumia Janowo

Najbardziej optymalny jest wariant 2.
0 0
No nie powiem, przydałaby się kolejka. Człowiek wsiada na Głównej i wysiada w Kosakowie. Jak Majek dobrze to rozegra to będzie wójtem tak długo jak Jurek Włudzik
0 0
Ja widzę tylko 1 warian taki :
Od Gdynia Chyloni jako odnoge torów podmiejskich SKM do Gdyni Port Oksywie z przedłużeniem na Babie doły i dalej na Kosakowo a nawet do Pucka