Zamknij

Ruszyły konsultacje w sprawie kolejki do północnych dzielnic Gdyni. Inicjatorem jest PKP PLK. Może tym razem się uda

11:35, 03.12.2020 Aktualizacja: 12:20, 03.12.2020
Skomentuj

Wreszcie po latach oczekiwań gdynianie doczekali się rzeczowego podejścia do sprawy połączenia kolejowego północnych dzielnic (Pogórze, Obłuże, Oksywie) z Gdynią Główną. Inicjatorem działań jest państwowa firma PKP PLK i samorząd województwa pomorskiego.

Multiconsult Polska sp. z o.o.  przeprowadza konsultacje społeczne w związku z realizacją kontraktu na rzecz PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na opracowanie dokumentacji przygotowawczej:

Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnejna obszarze pomorskiej Metropolii”, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach Umowy nr 90/105/0164/19/Z/I z dnia 15 lipca 2019r.

[ZT]42324[/ZT]

Konsultacje społeczne odbywają się w terminie: 3.12.2020 – 31.12.2020

- To dobrze, że wreszcie coś się ruszyło. Dopiero zainteresowanie przewoźnika i determinacja mieszkańców doprowadziły do tego, że uruchomienia połączenia centrum Gdyni z północnymi dzielnicami staje się realne - mówi dr Aleksander Kozicki, radny województwa pomorskiego. - Kolejka do Pogórza, Obłuża i Oksywia, a nawet dalej do Kosakowa ogromnie poprawi komunikację z północną częścią miasta i gminą Kosakowo, której mieszkańcy w ogromnej mierze pracują i uczą się właśnie w Gdyni.

[ZT]41110[/ZT]

Konsultacje są okazją do poznania opinii mieszkańców i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych.

Panujące zagrożenie epidemiologiczne uniemożliwia bezpośrednie spotkania z mieszkańcami w związku z czym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w przygotowanej ankiecie.

Opisy poszczególnych wariantów oraz odpowiadające im ankiety, znajdują się w dedykowanych wariantom zakładkach.

Mogą Państwo również oddać głos na wariant preferowany, głosowanie odbywa się za pomocą ankiety, którą można wypełnić w zakładce „Ankieta – wybór wariantu”.

Do konsultacji ustosunkowało się również Miasto Wspólne:

 

Wariant nr 1 – wariant ograniczonego zakresu

Zakłada:

  • budowę nowej stacji Gdynia Pogórze PKA z peronem wyspowym
  • ponadto w ramach W1 przewidziano dobudowę dwóch przystanków osobowych przy istniejącej linii kolejowej 228, pomiędzy stacją Gdynia Pogórze, a Gdynią Port Oksywie

Wariant nr 2 – modernizacyjny

Zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion,a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia, a nowoprojektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze, a Gdynia Port Oksywie
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód)

Wariant nr 3A – modernizacyjny

Zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion,a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia,przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gdyni Obłuże Górne

Wariant nr 3B – modernizacyjny

Zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion,a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia,przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty)

Wariant nr 4A – modernizacyjny

Zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion, a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia, a nowoprojektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze, a Gdynia Port Oksywie
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód)

Wariant nr 4B – modernizacyjny

Zakłada:

  • budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek
  • budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek– powiązanie z LK250 – Gdynia Pogórze (stacja strefowa) – GPF – Rumia Janowo z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Obłuże Estakada, Gdynia Obłuże Górne, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód) wraz z wpięciem w linię 250 na posterunku Rumia Janowo

Najbardziej optymalny jest wariant 2.

(Mariusz Sieraczkiewicz/zahttp://konsultacje-pkm-gdynia-kosakowo.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

Z PierwoszynaZ Pierwoszyna

0 0

No nie powiem, przydałaby się kolejka. Człowiek wsiada na Głównej i wysiada w Kosakowie. Jak Majek dobrze to rozegra to będzie wójtem tak długo jak Jurek Włudzik

12:24, 03.12.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MKMK

0 0

Ja widzę tylko 1 warian taki :
Od Gdynia Chyloni jako odnoge torów podmiejskich SKM do Gdyni Port Oksywie z przedłużeniem na Babie doły i dalej na Kosakowo a nawet do Pucka

18:09, 05.12.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%