Jeszcze przed Świętami miało miejsce spotkanie Burmistrz Gminy Żukowo Marioli Zmudzinskiej z Prezydent Gdyni Aleksandrą Kosiorek dotyczące między innymi współpracy między samorządami Żukowa i Gdyni oraz spraw związanych z powiązaniem węzła OMT Chwaszczyno z drogami lokalnymi znajdującymi się na terenie gminy Żukowo.
- Utrzymywanie właściwych relacji pomiędzy samorządami to dobry zwyczaj. A już pomiędzy gminami sąsiadującymi ze sobą to przede wszystkim zapewnienie komfortu mieszkańcom na przykład w obszarze komunikacji. Połączenia drogowe, zwłaszcza tranzytowe generują wiele wyzwań. Dlatego naszym zadaniem jest systematyczne komunikowanie się z władzami Gdyni. Nasza gmina jest obsługiwana przez również gdyńskie autobusy. Na granicy naszych gmin przebiega Trasa Kaszubska, czyli droga ekspresowa S 6, teraz budowana jest Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta. Dlatego musimy szukać takich rozwiązań, by przeciwdziałać korkom drogowym i zapewniać jak najwięcej bezpieczeństwa kierowcom, ale również pieszym. W Gdyni swój początek ma droga krajowa nr 20, którą przemieszcza się ogromna ilość samochodów. Niestety, nadal jeszcze przejeżdżają bezpośrednio przez Żukowo. I to jest wyzwanie, któremu musimy sprostać! - podkreśla Burmistrz Żukowa Mariola Zmudzińska.
W spotkaniu uczestniczyli również: Wiceprezydent Gdyni Bartłomiej Austen oraz Kierownik Referatu Inwestycji UG Żukowo Wiesław Pałka.
Prezydent Gdyni wyraziła poparcie dla idei utworzenia takiego połączenia drogowego oraz chęć podjęcia dalszych działań w tym celu. Było to kolejne spotkanie w sprawie utworzenia połączeń drogowych i dające podstawę do tego, aby samorządy Żukowa, Gdańska, Gdyni, powiatu kartuskiego oraz woj. pomorskiego wspólnym głosem domagały się od GDDKiA aktywnych działań mających na celu doprowadzenie do połączenia Węzła OMT Chwaszczyno z drogami lokalnymi.
* * *
Celem planowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego jest połączenie Obwodnicy Południowej Gdańska i realizowanej Trasy Kaszubskiej drogą o parametrach drogi ekspresowej stanowiącą Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej. Połączenie to stworzy zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta, która to z uwagi na dynamiczny rozwój przestrzenny i gospodarczy aglomeracji trójmiejskiej, a co za tym idzie nieustający wzrost wskaźników zmotoryzowania i mobilności jej mieszkańców, osiąga poziomy natężenia ruchu zbliżające się do poziomu przepustowości.
Istniejąca w sieci drogowej aglomeracji Obwodnica Trójmiasta (S6), niegdyś położona daleko od obszarów centralnych, obciążona niewielkim ruchem tranzytowym i wewnątrz aglomeracyjnym na kierunku północ-południe, obecnie znajduje się w bliskim sąsiedztwie intensywnej zabudowy mieszkaniowej i usługowej.
Dynamiczny rozwoju przestrzenny i gospodarczego tego rejonu metropolii niesie za sobą negatywne skutki w postaci szybkiego wzrost ruchu, w rezultacie czego istniejące drogi tracą możliwości utrzymania właściwych parametrów ruchu. W przypadku drogi ekspresowej – Obwodnicy Trójmiasta (S6) zaburzona zostaje również jej dotychczasowa zasadnicza funkcja jaką jest prowadzenie dalekobieżnego tranzytu.
Rozbudowa sieci drogowej dróg krajowych poprzez realizację m.in. przedmiotowego przedsięwzięcia pozwoli przywrócić możliwość prowadzenie dalekobieżnego tranzytu, odciąży istniejący układ drogowy regionu, a tym samym znacząco wpłynie na poprawę jego dostępności transportowej.
Nowa trasa będzie stanowiła Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta (OMT) która:
🠮 Umożliwi szybki, regionalny i międzyregionalny tranzyt pojazdów samochodowych na kierunku wschód – zachód z ominięciem trójmiasta (skrócenie czasu i poprawa komfortu podróżowania)
🠮 Poprawi połączenia z planowaną trasą kaszubską i budowaną obecnie obwodnicą południową gdańska
🠮 Odciąży obwodnicę trójmiasta i zmniejszy jej oddziaływanie na środowisko, zwłaszcza na trójmiejski park krajobrazowy
🠮 Pośrednio przyspieszy dojazdy w relacji centralne Kaszuby – Trójmiasto.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz