Zamknij

Przystanek SKM Gdynia Stocznia – Uniwersytet Morski przez 2 miesiące nieczynny

10:40, 13.07.2024 Aktualizacja: 20:33, 13.07.2024
Skomentuj

Początek remontu przystanku osobowego Szybkiej Kolei Miejskiej Gdynia Stocznia – Uniwersytet Morski jest zaplanowany na 13 września br.

Na razie trwa jeszcze oczekiwanie na pozyskanie wszelkich zezwoleń. Jednak inwestor liczy, że nie nastąpią żadne opóźnienia i inwestycja ruszy zgodnie z planem.

„Czekamy na pozwolenie na budowę, rozpoczęcie modernizacji przystanku SKM Gdynia Stocznia - Uniwersytet Morski jest zaplanowane na 13 września. Na realizację zadania, czyli projekt, pozyskanie niezbędnych zezwoleń i prace budowlane wykonawca ma 24 miesiące od podpisania umowy.” - informuje Tomasz Złotoś, Rzecznik Prasowy SKM Spółka z o.o.

Gdynia Stocznia będzie tak, jak wszystkie do tej pory przystanki SKM (m.in. Redłowo, Cisowa, Leszczynki, Grabówek) remontowany kapitalnie. Cała przestrzeń między dwoma torami linii kolejowej 250 ulegnie zmianie.

Koszt remontu przystanku osobowego Gdynia Stocznia – Uniwersytet Morski to 13.090.890,00 zł (brutto).

Gdynia Stocznia - Uniwersytet Morski:

  • montaż windy przy kładce (po północnej stronie),
  • budowę nowego peronu,
  • montaż wiatrołapów oraz małej architektury (ławek itp.)
  • przebudowa schodów,
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronu, zlokalizowanych po dwóch stronach kładki,
  • wymiana szyn wzdłuż peronu,
  • konserwacja sieci trakcyjnej.

Przystanek będzie przystosowany do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.

Z Grabówka do Głównej bez Stoczni

„Trzeba będzie rozebrać obecny peron, więc konieczne będzie zamknięcie tego przystanku na okres ok. 2 miesięcy. W tym czasie zapewnimy honorowanie biletów Taryfy Pomorskiej, które obowiązują m.in. w pociągach PKP SKM i POLREGIO, w autobusach i trolejbusach gdyńskiej komunikacji miejskiej. Honorowanie będzie obowiązywało na odcinku Gdynia Grabówek - Gdynia Główna. po obu stronach, czyli zarówno na ulicy Morskiej jak i Janka Wiśniewskiego.” - dodaje Złotoś.

Już dla pasażerów

„Podczas budowy, ale już po otwarciu przystanku, krawędzie peronów zamykane będą naprzemiennie. W tym czasie pociągi SKM jeżdżące w obu kierunkach będą się zatrzymywały z jednej strony peronu. O wszelkich zmianach w organizacji ruchu na tym przystanku będziemy informowali pasażerów z odpowiednim wyprzedzeniem. Winda zostanie wybudowana po północnej stronie peronu, ale przy kładce, w środkowej części peronu. ” - podkreśla Złotoś.

Kładka?

Remont przede wszystkim wprowadzi przystanek -Gdynia Stocznia – Uniwersytet Morski w XXI wiek. Problemem pozostaje kładka, która również wymaga co najmniej gruntownej konserwacji i napraw. Jednak właścicielem jej nie jest PKP...

 

 

(Mariusz Sieraczkiewicz/foto Tomasz Złotoś/SKM)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

tam się pracujetam się pracuje

0 0

to nie jest przystanek dla imprezowni...
Przez zamknięcie przystanku stracę dziennie co najmniej pół godziny.
Żadnych tymczasowych i zastępczych rozwiązań??!
Tymczasowy przystanek tramwaju?
Przejście przez tory?

10:13, 14.07.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%