Zamknij

Będzie nowy szef informacji i promocji Gdyni. Kosiorek czeka na chętnych

07:17, 18.06.2024 Aktualizacja: 07:27, 18.06.2024
Skomentuj

Najpierw ogłoszono, że z Urzędu Miasta Gdyni odchodzi Ewa Kosakowska, wieloletnia naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji. Zapowiadano wówczas, że następca zostanie wybrany z konkursu.

Mijały jednak tygodnie i na gdyńskim BIPie nie pojawiał się regulamin...

Aż wreszcie podejście do zmiany stało się faktem i konkurs ogłoszono. Na chętnych podjęcia się tego, mimo wszystko, trudnego zadania ratusz czeka do 24 czerwca br.

Musi to być człowiek z wizją!

Dla wielu szef wydziału związanego z informacją zewnętrzną to osoba, która jest odpowiedzialna za wizerunek miasta. To jej działania i praca jej podwładnych buduje obraz władz samorządowych na zewnątrz. Dla nowej prezydentki to bardzo istotne, by zatrudniać „swoich” ludzi zajmujących się promocją działań miasta i kształtujących wizerunek tak, by mieszkańcy ze zrozumieniem odbierali nawet najtrudniejsze decyzje czy przedsięwzięcia.

Póki co - wszystko po staremu...

W tej chwili to nadal „idzie” drogą czasów Wojciecha Szczurka, który przez lata nie przejmował się głosami mieszkańców. Jednak zmiana na stanowisku prezydenta wymaga całkowicie nowego podejścia do polityki informacyjnej. Tym bardziej, że jeszcze wiele inwestycji i działań realizowanych z polecenia ratusza, to „dziedzictwo” po poprzedniej ekipie.

"Zgniłe jabłka dla Kosiorek"

Tunel pod Morską przy dworcu PKP Gdynia Główna, Estakada Kwiatkowskiego, ul. Unruga, przejazd przez ul. Pucką, węzeł Karwiny, Hale Targowe, komunikacja miejska, nawierzchnie dróg i przede wszystkim horrendalny dług miasta – to tylko niektóre miejsca i działania „sprezentowane” przez ekipą Szczurka w stanie wymagającym interwencji. Jednak wokół nich nadal trwa cisza i mieszkańcy odbierają to tak, jakby nic się nie zmieniło. Potrzebna jest nowa narracja i pokazanie Gdynianom, że nowa władza poważnie podchodzi do tych problemów i mierząc się z wyzwaniem chce poprosić mieszkańców o wsparcie, choćby w postaci konsultacji, tak jak zrobiono to z rozpoczęciem publicznej debaty na temat rad dzielnic.

To również, a może przede wszystkim zadanie nowego naczelnika Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji.

Potrzebny fachowiec

By nim zostać kandydat lub kandydatka musi wykazać się w swojej ofercie doświadczeniem zawodowym w pracy w co najmniej jednym z obszarów: w zakresie public relations, marketingu, reklamy, zarządzania organizacją wydarzeń lub jako dziennikarz albo jako rzecznik prasowy.

To generalnie bardzo dobry ruch, bo informacją powinien zajmować się ktoś, kto się na niej zna!

* * *

Do głównych zadań nowego naczelnika będzie należeć:

Polityka informacyjna miasta - w tym m.in. nadzór nad regularnym i klarownym przekazywaniem informacji o działaniach samorządu, projektach miejskich, wydarzeniach, utrzymanie i aktualizacja gdyńskiej witryny internetowej oraz miejskich mediów społecznościowych,

Komunikacja zewnętrzna - w tym m.in. kreowanie polityki wizerunkowej, tworzenie, planowanie i realizacja strategii i kampanii komunikacyjnych, odpowiedzialność za prawidłowe budowanie relacji z mieszkańcami oraz szybkie i efektywne reagowanie na sytuacje kryzysowe - informowanie mieszkańców o zagrożeniach i działaniach podejmowanych przez miasto; odpowiedzialność za systematyczne monitorowanie efektów podejmowanych działań promocyjnych oraz wyników wdrażania strategii działań i przedsięwzięć Prezydenta,

Współpraca z mediami - w tym m.in. nadzór nad przygotowywanymi w wydziale treściami i komunikatami, analizowanie potrzeb i zapewnienie ich realizacji przez wydział w zakresie informowania środków masowego przekazu o polityce, działalności, programach, zamierzeniach i wynikach, a także podejmowania działań zmierzających do należytego wykorzystania publikacji prasowych w pracy Prezydenta i urzędu, a także innych podległych jednostek organizacyjnych,

Promocja miasta i turystyki - w tym m.in. nadzór nad planowaniem, realizacją i koordynacją kampanii i projektów oraz organizacją przedsięwzięć promujących markę miasta, przygotowywaniem wydawnictw promocyjnych, okolicznościowych i ich dystrybucją; nadzór nad współpracą z gdyńskimi instytucjami i organizacjami oraz służbami miejskimi w zakresie przygotowania programów imprez i przedsięwzięć promocyjnych, w tym udziału w targach i wystawach gospodarczych, rozpowszechnianiu informacji o mieście.

Więcej: https://bip.um.gdynia.pl/aktualne-nabory-i-konkursy,4/naczelnik-w-wydziale-komunikacji-spolecznej-i-informacji,598116

 

(Mariusz Sieraczkiewicz/foto UM Gdyni/PAP)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%