Zamknij

Filip Iwen: wysłaliśmy wniosek o kursy PKM do północnych dzielnic Gdyni

07:01, 24.02.2024 Aktualizacja: 07:57, 26.02.2024
Skomentuj

Do prezydenta Szczurka został wysłany wniosek o "rozpoczęcie prac nad zapewnieniem finansowania przedłużenia kursów PKM do przystanku Gdynia Oksywie Port wraz z budową przystanków Gdynia Obłuże i Gdynia Pogórze."

Kolejką na północ

Sprawa połączenia północnych dzielnic Gdyni komunikacją kolejową od lat rozgrzewa debatę publiczną. Ze zdwojoną siłą wraca podczas kampanii wyborczych, wtedy to komitety opozycyjne do rządzącej nieprzerwanie miastem pod ponad 30 lat Samorządności wywołują temat.

Ludzie Szczurka przywołują problem i na tym się kończy ich aktywność.

Teraz mamy do czynienia z sytuacją zupełnie inną. PKP PLK włączyło się w dyskusję i wszystko może wskazywać na to, że inwestycja jest możliwa do realizacji. Jest tylko jeden warunek - ludzie Szczurka i on sam powinni mieć z tym przedsięwzięciem jak najmniej wspólnego. Argumentem może być udawana inwestycja związana z przebudową Węzła Karwiny i "pozbawienie" kolejowej linii 201 elektryfikacji na gdyńskim odcinku.

"Dziś jeszcze przed wschodem słońca zbieraliśmy podpisy pod naszą listą, a o 7.00 byliśmy na przystanku linii 228 Oksywie Port. Kandydaci porozumienia Koalicji Obywatelskiej, ruchów miejskich i całej gdyńskiej opozycji mówili o rozwiązaniach transportowych dla dzielnic północnych. W tym tych dotyczących reaktywowania ruchu na linii 228 w porannym szczycie." - informują kandydaci Koalicji Obywatelskiej do Rady Miasta Gdyni.

Obecne władze Gdyni promują wariant, który nie ma akceptacji mieszkańców. Konsultacje w tej sprawie odbyły się raczej kadłubkowo, bez szerokiej miejskiej dyskusji.

"Północna Kolej Metropolitarna jest wciąż w sferze marzeń, wybrany przy udziale obecnych władz Gdyni wariant jest bardzo drogi w realizacji, więc jeśli doczekamy się jego realizacji, to później niż szybciej.

Dlatego wracamy do pomysłu, który Miasto Wspólne Gdynia/Koalicja Ruchów Miejskich zgłaszało 8 lat temu - reaktywowania na potrzeby ruchu aglomeracyjnego linii 228, dzięki której północna Gdynia mogłaby bez przesiadek dostać się do Gdańska. Tu perspektywa jest szybsza, bo infrastruktura istnieje, jest bliżej jak dalej realizacji bezkolizyjnych przejazdów Pucką, a niedługo PKP PLK zajmie się Hutniczą." - dodają kandydaci KO.

Dzielnice w izolacji

I tak mijają lata, a północne dzielnice Gdyni są coraz bardziej wykluczone. Cały czas nad miastem wisi widmo zamkniętej Estakady Kwiatkowskiego, która dziś funkcjonuje na "słowo honoru". Nie wiadomo tylko czyjego honoru i cy ten ktoś w ogóle ma coś takiego jak honor?

"Oksywie, Obłuże, Pogórze i Babie Doły to dzielnice perspektywiczne, ale przez swoją izolację transportową, nie rozwijają się tak, jak by mogły. Dlatego tak istotne jest postawienie na lepszy transport na północy.

To nie tylko PKM, czy reaktywacja linii 228. To też propozycja tramwaju wodnego, zwiększenia częstotliwości obecnych kursów autobusów, spójna sieć dróg rowerowych, wreszcie pomysł przywrócenia linii trolejbusowej." -  podkreślają kandydaci KO.

* * *

A może zakłady bukmacherskie - kiedy w Gdyni zostanie uruchomiona kolejka na północ? Czy stanie się to przy udziale Wojciecha Szczurka i jego Samorządności?

 

(Mariusz Sieraczkiewicz/foto KO/FB)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%